توسعه همکاری‌ های علمی دانشگاه اصفهان با سازمان صمت استان اصفهان توسعه همکاری‌ های علمی دانشگاه اصفهان با سازمان صمت استان اصفهان

توسعه همکاری‌ های علمی دانشگاه اصفهان با سازمان صمت استان اصفهان

توسعه همکاری‌ های علمی دانشگاه اصفهان با سازمان صمت استان اصفهان ، صورت گرفت. مکاری‌ 3 جانبه علمی،‌ پژوهشی و آموزشی دانشگاه اصفهان با سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان توسعه می یابد

کد خبر: 990508001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ - ۱۰:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توسعه همکاری‌ های علمی دانشگاه اصفهان با سازمان صمت استان اصفهان ، صورت گرفت. مکاری‌ ۳ جانبه علمی،‌ پژوهشی و آموزشی دانشگاه اصفهان با سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان توسعه می یابد

توسعه همکاری‌ های علمی دانشگاه اصفهان با سازمان صمت استان اصفهان

توسعه همکاری‌ های علمی دانشگاه اصفهان با سازمان صمت استان اصفهان

در قالب یک تفاهم نامه انجام گردید؛
توسعه همکاری‌ های علمی دانشگاه اصفهان با سازمان صمت استان
همکاری‌ ۳ جانبه علمی،‌ پژوهشی و آموزشی دانشگاه اصفهان با سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان توسعه می یابد.
این تفاهم نامه در نه ماده و دو تبصره، بمنظور مشارکت، تبادل و بهره‌مندی از خدمات، تخصص‌ های علمی، پژوهشی و فنی متقابل و توانایی ‌های بالقوه طرفین در حفظ و افزایش بهره‌وری منابع معدنی، ایجاد زمینه رشد و اعتلای دانش فنی در بخش معدن و صنایع معدنی، رویکرد فن‌آورانه و ایجاد اشتغال پایدار، منعقد و امضا گردید.
هدف از این تفاهم نامه بهره‌گیری مطلوب از توانمندی ‌ها، تجارب و ظرفیت‌ های پژوهشی و علمی در جهت پیشبرد و تقویت پژوهش ‌های کاربردی در زمینه‌ زمین‌شناسی، معدنی و صنایع معدنی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه ارتباطات علمی، پژوهشی و آموزشی و هم‌چنین تبادل اطلاعات، ارتقاء فعالیت‌ های جاری و پرداختن به اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز معادن و صنایع معدنی بویژه استان اصفهان است.
راه اندازی دفتر همکاریهای مشترک جهت مطالعات زمین شناسی استان و راه اندازی دپارتمان سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی بطور مشترک بین دانشگاه اصفهان و سازمان صمت از طرف مدیر گروه زمین شناسی دانشگاه اصفهان مطرح و مورد تایید جمع حاضر قرار گرفت.
هوشنگ طالبی-رئیس دانشگاه اصفهان در این جلسه با اشاره به آمادگی گروه زمین شناسی دانشگاه اصفهان در حمایت و همکاری سازمان صمت، از راه اندازی گروه آموزشی گوهر شناسی و سنگهای قیمتی خبر داد.
طالبی گفت: امید است با امضا و اجرای مفاد این تفاهم نامه، بستری فراهم گردد که دانشگاه و صنعت علاوه بر تعامل مستمر در قالب طرحهای مشترک تحقیقاتی در راستای تحقق اهداف علمی و پژوهشی کشور گامهای موثر و کارآمدی بردارند.
وی هم‌چنین بر اجرای فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت تاکید کرد و افزود: دانشگاه اصفهان بعنوان یکی از دانشگاه های مهم و جامع کشور با تنوع رشته ها و گرایشهای مختلف اجرای فرصت مطالعاتی صنعتی را برای اساتید شروع کرده و هر استاد قادر است از شش ماه فرصت صنعتی برخوردار باشد و دوره های مربوطه را به نحو احسن بگذراند.
هم‌چنین ایرج موفق- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر هم افزایی صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: خوشبختانه اصفهان در بخش صنعت، معدن و تجارت رتبه اول کشور را دارد. در حال حاضر نهصد واحد صنعتی مجوز دار در استان اصفهان وجود دارد، هم‌چنین دوازده درصد صنعت کشور در استان اصفهان فعال است و به لحاظ تعداد معدن رتبه اول کشور، به لحاظ حجم معدن رتبه سوم کشور و استخراج معدن رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است. شش درصد بخش بازرگانی کشور را استان اصفهان به خود اختصاص داده و دویست و بیست هزار واحد صنفی فعال و بیست و پنج اتاق اصناف در این استان وجود دارد.
رئیس دانشگاه، هدف سازمان صمت را بومی سازی مواد اولیه که از خارج وارد میشود دانست و خواستار فعالیت تیمهای علمی و پژوهشی در راستای تولید مواد اولیه صنایع شد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مرداد ۹۹
445 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0