عملکرد شرکتهای بیمه ای در ایران نسبت به شرکتهای بیمه ای کشورهای دیگر عملکرد شرکتهای بیمه ای در ایران نسبت به شرکتهای بیمه ای کشورهای دیگر

عملکرد شرکتهای بیمه ای در ایران نسبت به شرکتهای بیمه ای کشورهای دیگر

عملکرد شرکتهای بیمه ای در ایران نسبت به شرکتهای بیمه ای کشورهای دیگر ، ضعیف است. عدم تمایل مردم به بیمه کردن اموال خود علل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین علل این است که زمانی فرد دچار خسارت می گردد، شرکتهای بیمه ای با انواع و اقسام ترفندها از پرداخت خسارت طفره میروند

کد خبر: 990411002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹ - ۸:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عملکرد شرکتهای بیمه ای در ایران نسبت به شرکتهای بیمه ای کشورهای دیگر ، ضعیف است. عدم تمایل مردم به بیمه کردن اموال خود علل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین علل این است که زمانی فرد دچار خسارت می گردد، شرکتهای بیمه ای با انواع و اقسام ترفندها از پرداخت خسارت طفره میروند

عملکرد شرکتهای بیمه ای در ایران نسبت به شرکتهای بیمه ای کشورهای دیگر

عملکرد شرکتهای بیمه ای در ایران نسبت به شرکتهای بیمه ای کشورهای دیگر

شرکت‌های بیمه ‌ای از پرداخت خسارت طفره می‌روند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران بیان کرد: صنعت بیمه در ایران، وظیفه خودرا به درستی انجام نداده، بیمه‌گزاران در هنگام پرداخت خسارت وارد یک پروسه طولانی و خسته‌کننده می ‌شوند و در انتها هم مبلغ قابل توجهی دریافت نمی ‌کنند.

ابراهیم فرخ نژاد اظهار داشت: عملکرد شرکتهای بیمه ای در ایران نسبت به شرکتهای بیمه ای کشورهای دیگر ضعیف است، بسیاری از نیازها در ایران مشمول بیمه نمیشوند.

فرخ نژاد گفت: عدم تمایل مردم به بیمه کردن اموال خود علل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین علل این است که زمانی فرد دچار خسارت می گردد، شرکتهای بیمه ای با انواع و اقسام ترفندها از پرداخت خسارت طفره میروند.

وی ادامه داد: در انتهای کار،کلی کسورات از بیمه نامه کسر میشود و مبلغ خاصی برای بیمه گذار باقی نمیماند به همین علت، افراد ترجیح میدهند برعکس همه جای دنیا که همه اموال خودرا بیمه میکنند از بیمه ها فراری باشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران افزود: بیمه نامه ای به نام بیمه وام وجود دارد که برای دریافت وام از بانکها مجبور به پرداخت حق بیمه آن هستید در صورتی که کاربرد این بیمه نامه مشخص نیست زیرا بانکها در صورت عدم پرداخت قسط وام، مبلغ آن را از ضامن دریافت میکنند.

وی تصریح کرد: شرکت متبوع او در حال حاضر از بیمه نامه های مسئولیت در کارگاه‌ها استفاده کرده و هم‌چنین برای ساختمانهای احداث شده هم از بیمه نامه های آتش سوزی استفاده میکنند.

عضوهیئت مدیره شرکت شیمیایی رنگین گفت: شرکتهای بیمه ای، برای بیمه کردن اموال از اعداد واقعی استفاده نمیکنند وقیمتهایی که میزنند با قیمتهای بازار متفاوت است.

وی گفت: بسیاری از کارخانجات و شرکتهای بزرگ اموال خود را بیمه نمیکنند زیرا میدانند که در هنگام پرداخت خسارت مبلغی دست آنها را نمیگیرد و شرکتهای بیمه ای راه‌های مختلفی برای فرار از پرداخت خسارت برای خود ایجاد میکنند.

منبع: جام نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ تیر ۹۹
412 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0