ضرورت بازنگری طرح متناسب با نیازهای مردم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضرورت بازنگری طرح متناسب با نیازهای مردم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

ضرورت بازنگری طرح متناسب با نیازهای مردم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

ضرورت بازنگری طرح متناسب با نیازهای مردم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ،باید در نظر گرفته شود. برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید سیاستگذاری‌ها بازنگری گردد

کد خبر: 990303004 تاریخ انتشار: شنبه ۳ خرداد ۹۹ - ۲:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ضرورت بازنگری طرح متناسب با نیازهای مردم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ،باید در نظر گرفته شود. برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید سیاستگذاری‌ها بازنگری گردد

ضرورت بازنگری طرح متناسب با نیازهای مردم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

ضرورت بازنگری طرح متناسب با نیازهای مردم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان داشت؛
بازنگری طرح جامع متناسب با نیازهای مردم ضروری است

معاون عمرانی استاندار بیان داشت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید سیاستگذاری‌ها بازنگری شده و بگونه‌ای باشد که با تامین نیازها، مردم را به سمت تخلف سوق ندهد.

علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار در نشست جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز که پیرو جلسه شورای تامین برگزار گردید، گفت: کانون ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای اقبالیه، تاکستان و محمود آباد است بطوری که در ۲ سال گذشته حدود چهل هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در تاکستان داشته ایم که این موضوع بسیار نگران کننده است.
وی ادامه داد: یک بخش این ساخت و سازها به خاطر سیاست گذاریهای اشتباهی است که نتوانسته تقاضا و نیازهای مردم را تامین کند و از طرفی برخی پرونده ها بدون تاییدیه استحکام بنای نظام مهندسی به کمیسیون ماده صد، راه یافته و برایشان حکم صادر شده، دستگاه‌های خدمات رسان نیز با این که تاکید شده تنها با تایید امور اراضی خدمات ارائه دهند، ولی باز هم به این ساختمانها خدمات ارائه کرده اند، در واقع برخی چشم روی هم گذاشته اند که این ساخت و سازها اتفاق بیفتد.
فرخزاد اظهار داشت: برای جلوگیری از این ساخت و سازها علاوه بر اقدامات بازدارنده باید سیاستگذاریها بازنگری شده و به گونه ای باشد که با تامین نیازها، مردم را به سمت تخلف سوق ندهد.
وی تصریح کرد: جلوگیری و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز با روشهای قدیمی امکانپذیر نیست و باید از تکنولوژیهای نوین، دوربینهای ماهواره ای و… برای رصد این ساخت سازها استفاده کرد.

معاون عمرانی استاندار گفت: حتی میتوان سامانه ای طراحی کرد تا مردم مشاهدات خود در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز را در آن ثبت کنند.

این مسئول اظهار داشت: برگه های استحکام بنا، بدون تایید نظام مهندسی ساختمان و هولوگرام فاقد اعتبار بوده و مجاز به طرح در کمیسیون ماده صد نیستند هم‌چنین برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها، طرح جامع بازنگری گردد و تا پیش از آن این مجوز به شهرداری ها داده شود که ساخت و سازهای خارج از حریم شهرها را نیز کنترل کنند.

وی افزود: برای نظارت بهتر بر ساخت و سازها امکان صدور پروانه و طرح در کمیسیون ماده پنج برای اراضی قولنامه ای وجود دارد.
وی گفت: برای تسریع در روند رسیدگی به تخلفات و صدور احکام شعبات ویژه در نظر گرفته شود.

منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ خرداد ۹۹
382 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0