خدمات مهندسی آنلاین بررسی تحلیلی-22

خدمات مهندسی آنلاین

خدمات مهندسی آنلاین برای رفاه حال مهندسان و دسترسی سریعتر درقالب یک سامانه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان طراحی و تنظیم شده است. خدمات مهندسی آنلاین در اين سامانه برای دفاتر مهندسی طراحی شده و در قالب يك سيستم تحت وب با قابليت هايی ویژه ارتباط داخلی و بيرونی سازمان و ذخيره اطلاعات به اجرا در آمده است.

کد خبر: 971121001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ بهمن ۹۷ - ۶:۵۶ ق.ظ

خدمات مهندسی آنلاین برای رفاه حال مهندسان و دسترسی سریعتر درقالب یک سامانه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان طراحی و تنظیم شده است. خدمات مهندسی آنلاین در اين سامانه برای دفاتر مهندسی  طراحی شده و در قالب يك سيستم تحت وب با قابليت هايی ویژه ارتباط داخلی و بيرونی سازمان و ذخيره اطلاعات به اجرا در آمده است.

خدمات مهندسی آنلاین

خدمات مهندسی آنلاین

خدمات مهندسی  آنلاین

خدمات مهندسی آنلاین به این منظور در اين سامانه  طراحی وتعبیه شد که رفت و آمد مالكان به سازمان نظام مهندسی کاهش یافته و از سردرگمی آنها جلوگیری شود. یکی از مزایای خدمات مهندسی آنلاین و به کارگیری سامانه برای مهندسان و مسئولان دفاتر مهندسی این است که دسترسی آسان به سهميه های خود را دارند. همان طور که می دانید به حجم فعاليت های سازمان روز به روز اضافه می شود و این نکته ضرورت ارتباط مستمر و سريع با مراکزی مانند وزارت راه و شهرسازی و شهرداری را در امور مربوط به صدور پروانه ساختمانی مطرح می کند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید:

نظام مهندسی آزمون نظام مهندسی

این سامانه موجب می شود ارتباط بين مهندس، مالك، دفتر معين و دفاتر فعال مهندسی به راحتی برقرار شود و شفاف سازی و سرعت عمل برای امور مربوط و وظایف محوله مهندسان ایجاد شود. مزایای خدمات مهندسی آنلاین برای انجام امور مربوط به دریافت پروانه اشتغال یا فرآیند صدور پروانه ساختمانی، سازمان نظام مهندسی ساختمان موظف است شرایط مناسبی را فراهم کند که خدمات مهندسی آنلاین براین اساس دیده شده است. براساس مقررات ملی ساختمان، تهيه نقشه ها و مدارك فنی ساختمان ها از طريق دفاتر طراحی و همچنین تاييد طراحی و انتصاب مهندسان ناظر قانونی به عنوان بخشی از مسير صدور پروانه ساختمانی به عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است. برای تسریع و تسهيل در روند انجام اين خدمات و رضایت مالکان و کارفرمایان، واحد خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی اقدام به طراحی سامانه کرده است تا به عنوان بخشی از سيستم مديريت جامع اطلاعات سازمان به اجرا دربیاید. خدمات مهندسی آنلاین در سامانه از ثبت گزارشات مرحله ای گرفته تا راهنمای تمدید نظارت و چک لیست نظارت بر تاسیسات آب و فاضلاب ساختمان ها بر اساس مدیریت تقاضا و مصرف بهینه آب تعبیه شده است. در این سامانه مهندسان در رشته های مختلف ساختمانی می توانند خدمات مهمی از قبیل دریافت برگ تعهد نظارت، دریافت برگ تعهد معماری، دریافت برگ تعهد برق، دریافت برگ تعهد مکانیک و دریافت برگ تعهد سازه را ببینند. دریافت چک لیست مبحث ۱۵، جدول طول وصله همپوشانی آرماتورها، ابلاغیه ها، اطلاعیه ها و بخشنامه های مربوطه نیز در این سامانه برای دسترسی مهندسان تعبیه و تنظیم شده است. ارائه خدمات مهندسی آنلاین برخی شرکت های مهندسی برای ارائه خدمات باکیفیت اقدام به ارائه خدمات مهندسی در حوزه های طراحی، مدل سازی، مهندسی خرید، مهندسی ساخت، کاریابی، تهیه اسناد مناقصات و تهیه اسناد فنی در پروژه های فولادی و معدنی به صورت آنلاین کرده اند. شرکت های ساختمانی برخی خدمات مهندسی آنلاین را در قالب خدمات طراحی و محاسبات کلیه پروژه های عمرانی و تهیه کلیه نقشه های فاز۱ و نقشه های فاز ۲ و همچنین طراحی معماری فاز ۱ و ۲ بر اساس مقررات ملی ساختمان و قوانین شهرداری ها ارائه کرده اند.

خدمات مهندسی آنلاین

خدمات مهندسی ازجمله محاسبه اسکلت های فلزی و بتنی بر اساس مقررات ملی ساختمان و آئین نامه های بین المللی مرتبط، با حداقل مصرف مصالح، طراحی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، متره و برآورد پروژه ها بر اساس آخرین اصلاحات فهرست بها نیز از مواردی هستند که در خدمات ساختمانی تعریف می شوند. ارائه طرح های مقاوم سازی اسکلت های قدیمی و ضعیف و همچنین طراحی تفصیلی، بررسی و کنترل طراحی، خدمات تخریب، گودبرداری، پی و زیرسازی خدمات مهندسی کاربردی و مهم در حوزه مهندسی ساختمان به شمار می روند.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ بهمن ۹۷
12441 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0