بروکراسی طولانی روند اعطای تسهیلات به معدنکاران را مختل کرده است ریاست خانه معدن ایران بیان کرد:

بروکراسی طولانی روند اعطای تسهیلات به معدنکاران را مختل کرده است

ریاست خانه معدن ایران از بروکراسی طولانی روند پرداخت تسهیلات به فعالان بخش معدن انتقاد کرد.

کد خبر: 970516003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ مرداد ۹۷ - ۹:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست خانه معدن ایران از بروکراسی طولانی روند پرداخت تسهیلات به فعالان بخش معدن انتقاد کرد.

بروکراسی طولانی روند اعطای تسهیلات به معدنکاران را مختل کرده است

بروکراسی طولانی روند اعطای تسهیلات به معدنکاران را مختل کرده است

بروکراسی طولانی روند اعطای تسهیلات به معدنکاران  را مختل کرده است

محمدرضا بهرامن روز ۲ شنبه در جلسه با بهره برداران فعال معادن ایلام که در راستای بررسی موانع و مشکلات این استان برگزار گردید، عنوان کرد: پنج هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که نود و هشت درصد آن ها در اختیار بخش خصوصی است.
بهرامن ادامه داد: ایران از نظر ذخائر معدنی جزو ده کشور برتر دنیاست و در زمینه سنگ ساختمان نیز جزو ۳ کشور نخست جهان محسوب می گردد.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران در راستای جهت دهی به فعالیتها و هم چنین رسیدگی به مشکلات و نیازهای فعالان این حوزه تشکیل شده و توانسته در انتقال خواسته های معدنکاران به بخش دولتی خدمات شایان توجهی داشته باشد.
رئیس خانه معدن ایران یادآور شد: بدنه کارشناسی خیلی خوبی در خانه معدن کشور وجود دارد که میتواند در ارائه مشاوره های فنی به مدیران اجرایی نقش آفرینی کنند.
بهرامن، یکی از اصلی ترین نیازهای فعالان این حوزه را تامین نقدینگی عنوان کرد و گفت: متاسفانه بروکراسی اداری مانع پرداخت تسهیلات و طولانی شدن فرآیندها شده است.


وی، کشورمان را از نظر تنوع معادن ممتاز دانست و بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و فرآوری آن ها تاکید کرد.
رئیس خانه معدن ایران افزود: بستری فراهم شده تا صندوق بیمه فعالیتهای معدنی ضمانتنامه های معدنکاران را قبول کند، این صندوق آماده صدور بیمه نامه و ضمانت نامه برای تسهیلات ۱ هزار و دویست میلیارد تومانی توسعه معادن و صنایع معدنی در مناطق کم برخوردار کشور است که معادن ایلام هم میتوانند از این تسهیلات بهره مند گردند.
لازم به ذکر است، نظام مهندسی معدن استان ایلام دارای دویست و پنجاه و شش نفر عضو است که پنحاه و شش نفر از این تعداد دارای پروانه اشتغال هستند.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۷
1316 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0