مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد:

ضرورت حرکت از کنترل کیفی به مهندسی کیفی

مدیدکل استاندارد استان زنجان بیان کرد: برای بهبود کیفیت زندگی باید از حرکت به سمت کنترل کیفی بسوی مهندسی کیفی حرکت نماییم.

کد خبر: 960317023 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۶ - ۸:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مدیدکل استاندارد استان زنجان بیان کرد: برای بهبود کیفیت زندگی باید از حرکت به سمت کنترل کیفی بسوی مهندسی کیفی حرکت نماییم.ضرورت حرکت از کنترل کیفی به مهندسی کیفی

ضرورت حرکت از کنترل کیفی به مهندسی کیفی

ضرورت حرکت از کنترل کیفی به مهندسی کیفی

ضرورت حرکت از کنترل کیفی به مهندسی کیفی

داوود کارگرزاده امروز در مراسم افتتاح دفتر استانداردسازی در سازمان نظام مهندسی معدن زنجان ، گفت: ایجاد و افتتاح دفاتر استاندارسازی در ادارات، نهادها و سازمانها موجب میشود که این نهادها در گرداوری استانداردها مشارکت کنند و این امر موجب افزایش دانش و تکنولوژی و بهبود شاخصهای کیفیت خواهد شد.
کارگر زاده تصریح کرد: اگر بخواهیم سطح زندگی بسطح زندگی کشورهای در حال توسعه نزدیک شود بایستی از حرکت محض در بخش کنترل کیفی بمهندسی کیفی برسیم و مردم باید این خدمات را ببینند، زیرا که سطح توقعات آنها هم از استانداردها افزایش یافته است.
او ادامه داد: امیدواریم این دفتر بتواند در ارائه خدمات تسهیل و تسریع ایجاد کند که این مهم باید با صرفه‌جوییهایی هم راه باشد تا به اهداف خود دست یابد و اتلاف منابع و ضایعات کاهش یابد. هم چنین با ایجاد این دفتر در ترویج استانداردهای ملی میتوان گامهای موثری در ترویج و اجرای استانداردهای ملی برداشته شود.
وی با اشاره به این که سی هزار استاندارد ملی گرداوری شده وجود دارد، اظهارکرد: با وجود این استانداردها تاکنون حرکت خاصی در بحث اجرای این استانداردها در بخشهای خدماتی به کندی در حال اجرا است که برای تحقق اجرایی شدن کامل این استانداردها همه بخشها باید هم کاری کنند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به افق هزارو چهارصد و چهار ، ادامه داد: بر اساس سند ۱۴۰۴ باید هر کالا و خدمتی که تولید و عرضه میشود باید پیوست استاندارد داشته باشد و در صورت تحقق این امر نقش مردم فعالتر میشود و اگر سطح توقعات و آگاهی مردم افزایش یابد، سطح استانداردها هم افزایش می‌یابد.
در ادامه این نشست، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان هم افزود: زنجان استان معدن‌ خیزی است و در ایران نیز جزو ده کشور معدنی در جهان است.
مهدی حمیدی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اقتصاد مقاومتی در معادن تعریف میشود و اگر معادن میخواهند که در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کنند باید استانداردها را در همه بخشهای خود از جمله در هزینه‌ها، بهره‌وری و … لحاظ کنند تا بتوان در عرصه‌های بین‌المللی حضور فعال و دائمی داشت.
وی ادامه داد: این سازمان بیش از ۱ ‌هزار عضو متخصص دارد که باید با استفاده از پتانسیل آنها در گرداوری و اجرای استانداردها و رسیدن به ایده‌آل‌ها، استفاده گردد.
حمیدی گفت: استاندارد فقط در کیفیت خروجی محصول نیست، بلکه روند کار را هم شامل میشود که میتوان آنرا در رفتار پرسنل و احساس مسئولیت آنها مشاهده کرد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان هم عنوان کرد: طبق آمار بیست وچهار تا سی و دو درصد منابع آب بهدر میرود.
محمدحسین مهان‌فر در آیین افتتاح دهمین دفتر استانداردسازی در این شرکت، تاکید کرد: هدررفت در بخش آب طبق آمارهای اعلام شده بیست و چهار تا سی و دو درصد است و واقعیت مسلم این است که اگر بطور صحیح از تجهیزات و منابع استفاده گردد، این میزان هدررفت کاهش خواهد یافت.
وی افزود: با وجود شرایط جوی و افزایش جمعیت و مصرف در جامعه، لزوم ایجاد سیستمی که از هدررفت آب جلوگیری کند بیش از پیش احساس میشود و لازم است که این قوانین و استانداردها توسط اهل فن گرداوری شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: این جا است که نقش استاندارد افزایش می‌یابد و ضمن آن آگاهی مردم و پرسنل ادارات و توانایی کنترل آنها افزایش خواهد یافت و امیدواریم که با افتتاح این دفاتر بتوان حداکثر بهره‌برداری را از این دفاتر نمود.
منبع: ایسنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی لرستان

کانال تلگرام نظام مهندسی مازندران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ خرداد ۹۶
1262 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0