دستور وزیر برای بازرسی دوره‌ای از معادن ریاست سازمان نظام مهندسی معدن

سایه کم رنگ تحریم برسر معدن/دستور وزیر برای بازرسی دوره‌ای از معادن

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از سایه کم رنگ تحریم بر سر معادن کشور خبر داد و بیان کرد: معادن اگرچه از تحریم ‌ها آسیب می ‌بینند، اما اثر آن خیلی پررنگ نیست.

کد خبر: 970427010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷ - ۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن از سایه کم رنگ تحریم بر سر معادن کشور خبر داد و بیان کرد: معادن اگرچه از تحریم ‌ها آسیب می ‌بینند، اما اثر آن خیلی پررنگ نیست.

دستور وزیر برای بازرسی دوره‌ای از معادن

دستور وزیر برای بازرسی دوره‌ای از معادن

سایه کم رنگ تحریم برسر معدن/دستور  وزیر برای بازرسی دوره‌ای از معادن

نادعلی اسماعیلی، با عنوان این که بیش از شصت و نه ماده معدنی در کشور وجود دارد، ادامه داد: بخش معدن در ۲ مقطع گرفتاری عظیمی را تجربه کرد که یکی از آن ها دوران جنگ و دیگری تحریم دوره قبلی آمریکا بود که با سربلندی توانست از آن عبور کند؛ این در حالیست که بخوبی توانسته‌ایم مواد اولیه مورد نیاز بخش ‌های دیگر صنعتی که وابسته به معادن بودند، بخوبی تامین گردید.
وی گفت: اواخر تحریم قبلی، دشمنان متوجه شدند که چرخ کشور بهر حال می‌ چرخد و این امر به علت تنوع مواد معدنی است، این در حالیست که برخی از کشورهای دنیا، برای مواد اولیه‌ای که به فراوانی در معادن ایران یافت می‌ شوند، خیلی مشتاق بوده و سالانه هزینه هنگفتی را صورت می‌ دهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که تحریم ‌ها چه میزان در بخش معدن تاثیر خواهد گذاشت، افزود: معدن در دوره جدید تحریم ‌ها نیز اگرچه آسیب می ‌بیند، ولی این آسیب ‌ها به اندازه جدی نیست و کم ترین آسیب را در اقتصاد ایران خواهد داشت؛ لذا باید از همین تهدید اندک نیز بعنوان یک فرصت استفاده کنیم. از طرف دیگر باید به بخش معدن بهای ویژه ای داده شود و موانع پیش روی آن برداشته شود.
اسماعیلی تصریح کرد: ما در تحریم در تنگنا قرار می‌ گیریم؛ ولی فعالیت ما متوقف نمی‌ شود؛ این در حالیست که باید برنامه ریزی کنیم تا صادرات خود را در این بخش گسترش دهیم.


رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ادامه داد: ایمنی معادن یکی از مهم ترین بخش‌ هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد که طبق این اساس، سال گذشته با توجه به اتفاقاتی که در معادن ذغالسنگ رخ داد، اکنون وزیر صنعت برای ایمنی معادن و ارتقای آن دستورات ویژه ای صادر کرده است. طبق این اساس قرار است که ارزیابی ریسک معادن صورت پذیرد. ضمن این که اگر معدنی کوچک ترین مسائل غیرایمنی داشته باشد، تعطیل خواهد شد.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: صد و بیست و پنج معدن ذغالسنگ در کشور وجود دارد که مرتب از طرف بازرسان بازدید میشود؛ ضمن این که پنج معدن را بصورت پایلوت هر ماه بازدید میکنیم و گزارش آن را به وزیر صنعت ارسال خواهیم کرد. در عین حال در مجموع شش هزار معدن داریم که ممکن است علی رغم همه این بازرسیها و مراقبتها، برخی حوادث هم چون سوانح جاده ای در آن رخ دهد، ولی به هرحال ما ایمنی در معادن را بشدت جدی میگیریم.
وی یاد آور شد: به دستور وزیر صنعت در تمامی معادن زیرزمینی پایگاه امداد و نجات راه اندازی خواهد شد که این یک اقدام خیلی مناسب از طرف وزیر صنعت است.
منبع : خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(اجرا)

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ تیر ۹۷
941 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0