نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند ریاست کمیسیون خدمات مهندسی شورای مرکزی خبر داد:

مشکل اشتغال بخش نظام مهندسی کشور باید حل گردد

ریاست کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی بیان کرد: نظام مهندسی با بیش از چهارصد هزار عضو در حوزه اشتغال با مشکل جدی مواجه است و باید سعی کرد تا مشکل اشتغال بخش اعظم این تشکل حل گردد.

کد خبر: 960904001 تاریخ انتشار: شنبه ۴ آذر ۹۶ - ۶:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی بیان کرد: نظام مهندسی با بیش از چهارصد هزار عضو در حوزه اشتغال با مشکل جدی مواجه است و باید سعی کرد تا مشکل اشتغال بخش اعظم این تشکل حل گردد.مشکل اشتغال بخش نظام مهندسی کشور باید حل گردد

مشکل اشتغال بخش نظام مهندسی کشور باید حل گردد

مشکل اشتغال بخش نظام مهندسی کشور باید حل گردد

مشکل اشتغال بخش نظام مهندسی  کشور باید حل گردد

محمد کوسه غراوی در جلسه مشترک کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان کرمان گفت: معتقد هستیم ترمیم جایگاه و نقش موثر مهندسان در مرحله اول به اعتماد اکثریت مردم بستگی دارد و این قشر از خالصترین و متخصص ترین افراد جامعه هستند.
کوسه غراوی ادامه داد: اخیرا با وزیر امور خارجه در زمینه همکاری سفرا برای شناساندن توانمندی و ظرفیت های جامعه مهندسان ساختمانی کشور گفتگو و رایزنی شده که نتایج مثبتی داشت، ضمن آن که در سفر اخیر خود به کشور عمان نیز توانستیم در رابطه با تخصص و توانمندی مهندسان مذاکره کنیم.
وی افزود: اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس در حال بررسی است و بعد از اصلاح شاهد تحول اساسی در ارتقاء شأن و منزلت مهندسان خواهیم بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع زلزله کرمانشاه عنوان داشت: در این واقعه نظام مهندسی بهیچ وجه مقصر نبوده و یکی از نمایندگان مجلس در حق نظام مهندسی جفا کرده است.
وی گفت: باید این نکته را متذکر شوم که در ساخت بیمارستان سازمان نظام مهندسی هیچ گونه نقشی نداشته و ساخت و سازهایی از این دست مشمول قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیست.
کوسه غراوی اظهار کرد: درست است به سازمان انتقاداتی وارد است اما این گونه مورد هجمه قرار دادن سازمان نظام مهندسی اصلاً کار صحیحی نیست.
وی خاطر نشان کرد: آن چه جای اشکال است اینست که اکنون هر کسی با کمی سواد و تخصص در حوزه ساخت و ساز ورود کرده و کیفیت ساخت و ساز توسط این افراد هر روزه مورد تهدید قرار میگیرد.
رئیس کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی تصریح کرد: این مشکل ایجاد شده به زیان کشور و مردم خواهد بود و سخن ما اینست امر ساختمان از موارد مهمی است که حتما باید بدست اهلش سپرده شود همان گونه که ما خود را محق نمیدانیم که در کار یک پزشک دخالت کنیم باید در امر ساختمان هم مهندسان ما باید صاحب نظر باشند.

مشکل اشتغال بخش نظام مهندسی کشور باید حل گردد


کوسه غراوی ضمن ابراز تاسف از حادثه زیان بار زلزله کرمانشاه و زلزله سال های پیش در شهرستان بم تصریح کرد: هر چند این حوادث تجربیات سخت و سنگینی بود اما این بار باید نقش مهم نظام مهندسی به گونه ای مورد حمایت قرار گیرد که دیگر بر اثر چنین حوادثی شاهد خسارتهای جانی و مالی و تخریب سازه ها و ساختمان ها نباشیم.
وی عنوان کرد: همه طرحهای دولتی و غیردولتی زیر نظر این فعالان با تجربه اجرا گردد .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان زلزله کرمانشاه بیان کرد: این حوادث زیان بار باید برای همه به خصوص افرادی که بدون داشتن تجربه در حوزه ساخت و ساز وارد میشود درسی بزرگ و عبرت آموز باشد.
مجید اسماعیلیان عنوان کرد: اخیراً سازمان نظام مهندسی مورد بی مهری قرار گرفته و این انتقادات مغرضانه و غیر منصفانه است.
اسماعیلیان گفت: بیش از دو دهه از عمر قانون نظام مهندسی میگذرد و نیاز به بازنگری دارد در کمیسیون عمران مجلس بررسیهای مقدماتی آن صورت گرفته است.
وی ادامه داد: سازمان بصورت تشکل حرفه ای طی ۲ دهه کنترل خدمات مهندسی اعضاء خود ورود پیدا کرده و امروزه با تعداد بیش از ۴۵۰ هزار نفر یکی از بزرگ ترین تشکلهای حرفه ای کشور است و در بخش های زیادی بار حاکمیت را به دوش میکشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان بیان کرد: امیدوار هستم با اصلاح قانون نظام مهندسی یک بار آن هم برای همیشه فرآیند ساخت و ساز در همه اجزاء و بخشها به کارگزاران حقیقی آنکه مهندسین هستند واگذار گردد که یقینا این امر در راستای حفظ حقوق بهره برداران خواهد بود.
وی با اشاره به چهاردهمین سالروز زلزله بم عنوان داشت: نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان در بازسازی بم و مدیریت مهندسان سراسر کشور خیلی مهم و سازنده بود و بازسازی بم نمره قبول خوبی را آورد.
اسماعیلیان افزود: استان کرمان با داشتن بیست نمایندگی در کل استان به گسترش فرهنگ ساخت و ساز پرداخته است.
اسماعیلیان تصریح کرد: استان کرمان در سال نود و یک رتبه برتر مقررات ملی را کسب کرد و در بخش آموزش نیز کارهای مهمی صورت گرفته و در حال حاضر استان کرمان در ۵ شهرستان استان کرمان مرکز آموزش دارد.
این جلسه با هدف بررسی مشکلات نظام مهندسی و اشتغال و حفظ جایگاه و منزلت جامعه مهندسان فعال در عرصه ساخت وساز در هتل پارس برگزار گردید.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی هرمزگان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۶
1036 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0