انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد:

افزایش میزان مصرف آب کشاورزی به نود درصد / برند معتبر برای مبحث نوزده طراحی نشده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که میزان مصرف آب کشاورزی به نود درصد رسیده، عنوان کرد: باید با استفاده از بخش خصوصی این میزان مصرف انرژی را کاهش دهیم.

کد خبر: 960717023 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ مهر ۹۶ - ۴:۲۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که میزان مصرف آب کشاورزی به نود درصد رسیده، عنوان کرد: باید با استفاده از بخش خصوصی این میزان مصرف انرژی را کاهش دهیم.افزایش میزان مصرف آب کشاورزی به نود درصد

افزایش میزان مصرف آب کشاورزی به نود درصد

افزایش میزان مصرف آب کشاورزی به نود درصد

افزایش میزان مصرف آب کشاورزی به  نود درصد / برند معتبر برای مبحث نوزده طراحی نشده است

نشست هم‌اندیشی سومین گردهمایی ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی امروز با حضور محمد شکرچی ‌زاده معاونت وزیر راه و شهرسازی، فرج‌ الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، محمد رضا طاهری ریاست کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و محمد کاری ریاست بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار گردید.
فرج الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که مهم ترین مسئله اکنون بحرانی بودن بخش انرژی است، ادامه داد: اگر در استان ‌ها میزان مصرف آب حدود ده درصد باشد، متأسفانه مصرف آب کشاورزی به نود درصد رسیده، لذا بهترین روش صرفه ‌جویی در این حوزه باید به بخش کشاورزی اختصاص داده شود.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: برای نیل به این هدف باید به گونه ‌ای عمل کنیم که مخاطب با موضوع ارتباط برقرار کند.
رجبی تصریح کرد: فرهنگ‌ سازی در این حوزه باید از ضروریات حاکمیت کشور باشد.
وی در ادامه به حل هر چه زودتر پرتی شبکه آب اشاره کرده و مطرح کرد: متأسفانه میزان پرتی شبکه آب در کشور به سی درصد رسیده است که باید هر چه سریع تر این مشکل رفع گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر این که دوره وابستگی به دولت تمام شده، خاطر نشان کرد: باید توجه به بخش خصوصی در این حوزه افزایش یابد و راهکارهای فعال سازی این حوزه از طرف مسوولان ارائه گردد.
رجبی گفت: باید ایده ‌ها تبدیل به دستورالعمل گردد و در این حوزه باید وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان از توانایی‌ های خود استفاده کند.
** باید ضریب نفوذ مبحث نوزده بررسی گردد
در ادامه شکرچی‌زاده ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این که مدعی بخش انرژی در حوزه ساختمان خیلی زیاد است، عنوان کرد: باید از تجربه کشورهای دیگر در این حوزه استفاده کنیم.
شکرچی زاده در ادامه با اعلام این که در گذشته میزان مصرف انرژی در کشور خارجی بیش از ایران بود، ادامه داد: این کشورها توانستند با استفاده از بخش خصوصی و توانمندی دانشمندان خود میزان مصرف انرژی را کاهش دهند.

افزایش میزان مصرف آب کشاورزی به نود درصد


در ادامه وی افزود: اکنون میزان مصرف انرژی در ایران بین دویست و پنجاه تا سیصد رسیده است.
شکرچی زاده در مورد اجرای مبحث نوزده در ساختمان‌ های کشور هم ابراز کرد: باید میزان ضریب نفوذ این مبحث را در ساختمان را ارزیابی کنیم و سپس برای اجرای آن برند و گواهینامه ‌های معتبر طراحی کنیم.
** متولیان بخش انرژی بسیار هستند
در ادامه طاهری با بیان این که در قوانین مربوط به انرژی معضل‌ های بزرگی وجود دارد تصریح کرد: متأسفانه بخش انرژی متولیان زیادی از جمله وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان استاندارد دارد.
طاهری بیان کرد: با وجود آنکه بخش انرژی متولیان زیادی دارد، ولی هیچیک از آن‌ ها نقش اجرایی را بعهده ندارد و در مواقع ضروری هر یک از اجرای آن امتناع می‌ کنند.
رئیس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: مبحث نوزده پس از طی بیست و دو سال هنوز در ساختمان‌ های کشور اجرا نمی‌ شود و سازندگان کشور انگیزه‌ای برای اجرای آن ندارند و میان ساختمان‌ هایی که این مبحث را اجرا کردند با ساختمان‌ های دیگر تفاوت وجود ندارد.
طاهری عنوان کرد: باید شیوه سیاستگذاری در این بخش را تغییر دهیم و برای مبحث نوزده برند و گواهی نامه معتبر طراحی کنیم.
طبق این گزارش سومین گردهمایی ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی در بیستم و بیست و یکم آذر ماه امسال برگزار می‌ شود.
لازم به ذکر است مهم ترین محورهای این گردهمایی بررسی مشکلات مطرح در مورد قوانین و آیین ‌نامه‌ های اجرایی صرفه‌ جویی مصرف انرژی در ساختمان‌ های پایدار، بررسی استانداردهای مطرح گردیده در ساختمان سبز، بررسی چالش‌ های پیش‌رو در زمینه مدل ‌سازی انرژی در ساختمان از جمله محورهای این گردهمایی بشمار میرود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۹۶
897 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0