دیدار نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با طوماری نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجانشرقی

گزارش برگزاری گردهمایی تخصصی “تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز

مهندس بهرام فرهخت، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجانشرقی، در گردهمایی تخصصی "تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان" در تبریز بیان داشت: امروزه صنعت ساختمان در حال دگرگونی است و پیشرفت در حوزه های مختلف بویژه برق نیز صنعت ساختمان را تحت الشعاع قرار داده است.

کد خبر: 960628016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶ - ۱۰:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی مهندس بهرام فرهخت، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجانشرقی، در گردهمایی تخصصی “تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز بیان داشت: امروزه صنعت ساختمان در حال دگرگونی است و پیشرفت در حوزه های مختلف بویژه برق نیز صنعت ساختمان را تحت الشعاع قرار داده است.برگزاری گردهمایی تخصصی تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان

برگزاری گردهمایی تخصصی تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان

گزارش برگزاری گردهمایی تخصصی “تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز

گزارش برگزاری گردهمایی تخصصی “تست،  طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز

فرهخت ادامه داد: بهبود سیستمها و استانداردها منتج به برگزاری گردهمایی و سمینارهایی از این قبیل شده که زمینه ی ابالا رفتن سطح دانش فنی و بهبود استانداردها را فراهم آورده و موجب کاهش تلفات جانی و مالی و کاهش هزینه شده است.
“مهندس پوریا ساسان فر”، مدرس “کارگاه طراحی، نظارت و تاسیسات الکتریکی ساختمان” هم در این گردهمایی و با اشاره به مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان گفت: در ویرایش جدید چند بخش افزوده شده و چند بخش نیز حذف گردیده و مبحث ۳ و بیست و یک نیز در سال پیش ویرایش شده است که حتما باید مورد مطالعه قرار بگیرد.
ساسان فر با اشاره به پیشرفت در حوزه ی ارتینگ افزود: استفاده از الکترود افقی در ساختمانهایی با فضاهای محدود، استفاده از حلقه و شبکه های پنجره ای فنی و ارزانتر، کنترل حریق وچک کردن خطوط انتقال توزیع برق، بازدید از ساختمان و ملک و کنترل حرارت محور و مسیر خط، حریم هوایی و زمینی از جمله مواردیست که باید مورد توجه کلیه ی طراحان قرار گیرد.
او تصریح کرد: در حریم و مسیر زمینی و هوایی عملیات ساختمانی، ایجاد تاسیسات صنعتی، مسکونی ممنوع است و هم چنین مواردی همچون زراعت فصلی، حفر چاه، راه سازی و اکتشاف و بهره برداری از معادن هم باید به حدالامکان برسد.

برگزاری گردهمایی تخصصی تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان


لازم به ذکر است، گردهمایی تخصصی “تست، طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمان” در تبریز با هدف آشنایی اعضا با تستهای تحویل تاسیسات الکتریکی ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان و مباحث سیزده و بیست و یک و آشنایی با نکات مهم در طراحی و نظارت بر اساس با تغییرات جدید در مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان برگزار گردید.
گفتنی است؛ این گردهمایی با تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجانشرقی و با حضور تعداد زیادی از متخصصان برق استان در محل مرکز زلزله شناسی دانشگاه تبریز برگزار گردید.
هم چنین در بخش دوم برنامه نیز دکتر شاهرخ شجاعیان در مورد آشنایی با تستهای تحویل الکتریکی ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان به سخن رانی پرداخت.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ شهریور ۹۶
1086 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0