تقاضای ورود مهندسین نقشه بردار به تهیه نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی تقاضای ورود مهندسین نقشه بردار

تقاضای ورود مهندسین نقشه بردار به تهیه نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی

با هدف تجلیل از مهندسین نقشه بردار، جلسه ای بدعوت هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار گردید.

کد خبر: 960628001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶ - ۷:۱۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با هدف تجلیل از مهندسین نقشه بردار، جلسه ای بدعوت هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار گردید.ورود مهندسین نقشه بردار به تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی

ورود مهندسین نقشه بردار به تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی

تقاضای ورود مهندسین نقشه بردار به تهیه نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی

تقاضای ورود مهندسین  نقشه بردار به تهیه نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی

در این آیین که جمع زیادی از مهندسین نقشه بردار و پیشکسوتان این رشته حضور داشتند، مهندس فرشید ریاست سازمان ضمن خیر مقدم بیان کرد: برای اولین بار در استان یزد، سازمان در سال نود و شش بمناسبت بزرگ داشت روز نقشه بردار آیینی را در این سطح برای حدود دویست و نود نفر مهندسین نقشه بردار برگزار میکند.
فرشید با تشریح نقش مهندسین این  رشته در امر نظارت ساختمانهای در حال احداث از همکاری ارزشمند مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان برای مشارکت مهندسین نقشه بردار عضو سازمان در تفکیک آپارتمانها که در این دوره عملیاتی شده تشکر کرد و گفت: مشکلات ناچیز کنونی در این زمینه نیز مرتفع شود.
به گفته وی، اکنون یک کمیسیون ۷ نفره تخصصی از گروه نقشه برداری تشکیل شده و یک هیئت به هرگونه اختلاف بین مهندسان نقشه بردار و مالکان رسیدگی میکند.

او هم چنین شرایط خاص آیین نامه جدید سازمان برای عضویت مهندسین در کمیسیون تخصصی، از جمله ضرورت دارا بودن پایه یکم اشتغال با ۲ سال سابقه در این پایه را برای حاضران تشریح نمود.

ورود مهندسین نقشه بردار به تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی

محمدرضا جواهری عضو شورای مرکزی سازمان دیگر سخنران این آیین بود که با تشریح ابعاد مختلف فعالیت مهندسین نقشه بردار، کار آنها را پایه و اساس دیگر رشته ها بویژه عمران و معماری توصیف کرد که بهمین لحاظ از حساسیت ویژه برخوردار است.
نایب رئیس اول سازمان عنوان کرد: حدود ۱۰ سال قبل پیگیریهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برای ورود مهندسین نقشه بردار به امر نظارت ساختمانها به نتیجه رسید که برای نخستین بار در کشور، الگویی برای سایر استانها شد.
مهندس محسن اولیاء عضو هیئت مدیره سازمان هم در این گردهمایی از اخلاق حرفه ای و اهمیت آن در رشته های مهندسی بویژه نقشه برداری سخن گفت و اقداماتی چون گسترش آموزشهای حرفه ای و گرداوری یک برنامه استراتژیک در سازمان را زمینه ساز این روند خواند.
در ادامه جلسه چند تن از مهندسین نقشه بردار خواسته های خود را در مواردی چون گسترش حوزه فعالیت آنها به تهیه نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی و نقش فعال تر آنها در گروه تخصصی نقشه برداری بیان داشتند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ شهریور ۹۶
1623 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0