لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی توسط مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان کرد:

این سازمان به علت دفاع از قانون مورد حمله و هجوم عده‌ای سودجو قرار گرفت

محمد مصطفوی تصریح کرد: مهندسین کشور در انتظار برخورد دستگاه‌ های امنیتی با قانون ‌گریزانی هستند که دست به تخریب اموال عمومی و ضرب و شتم مهندسین زدند.

کد خبر: 960619015 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ شهریور ۹۶ - ۱:۱۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، محمد مصطفوی تصریح کرد: مهندسین کشور در انتظار برخورد دستگاه‌ های امنیتی با قانون ‌گریزانی هستند که دست به تخریب اموال عمومی و ضرب و شتم مهندسین زدند.

سازمان به علت دفاع از قانون مورد حمله و هجوم عده‌ای سودجو

این سازمان به علت دفاع از قانون مورد حمله و هجوم عده‌ای سودجو قرار گرفت

این سازمان به علت دفاع از قانون  مورد حمله و هجوم عده‌ای سودجو قرار گرفت

مصطفوی ادامه داد: امروز بزرگ ‌ترین سازمان تخصصی استان مرکزی با بیش از پنج هزار عضو مستقیم و ده‌ها هزار عضو غیرمستقیم در التهاب و تشنج بسر میبرد و قانون ‌گریزان با استفاده از اهرم زور و بی ‌حرمتی، درصددند به امیال و منافع شخصی خود دست یابند.

وی اظهارداشت: متأسفانه در طول ۲ ماه اخیر عده‌ای معلوم ‌الحال که مدعی هستند در ساخت و ساز نیازی به استفاده از مجری ذی صلاح نیست، با بی ‌پروایی خاص در چندین نوبت به ساختمان سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان ورود کرده و خواستار صدور چهاربرگی ساختمانی خود بدون ثبت مجری هستند!!!

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: در این بین بی‌حرمتی ‌ها و بی‌اخلاقی‌ های بی‌ شماری از طرف این عده صورت گرفته که با حضور پلیس موضوع بصورت موقت پایان یافته است.

مصطفوی افزود: اعتراض‌ های طرفین و تحصن‌ های مداوم آن ها بدنبال کسب حق و حقوق خود، سبب شد مسئولین استان و دست‌اندرکاران حوزه ساخت و ساز، یک شورای مشورتی فنی برای دست یابی به اصلاح روش کار مجریان که حقوق طرفین را شامل گردد تشکیل دهند و خروجی آن منجر ‌بصورت نشستی شد که به محض ابلاغ آن از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان مرکزی، توسط سهم‌ خواهان و قانون‌ گریزان (با اتکا به شیوه‌ های مرسوم و ایجاد تشنج در حوزه معاونت عمرانی) و دستور معاون عمرانی استانداری مرکزی لغو گردید.

سازمان به علت دفاع از قانون مورد حمله و هجوم عده‌ای سودجو

وی تصریح کرد: با توجه به این‌ که شورای یاد شده در حل مشکل توفیقی نیافت و چالش‌ ها هم چنان ادامه داشت، به دستور دادستان پلیس امنیت گزارشی از روند مشکلات و چالش ‌های موجود تهیه و به دادستان برای تصمیم‌ گیری و صدور حکم ارائه کرده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی با اشاره به این که سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان تمام مدارک و اسناد مرتبط را که بیان گر قانونی بودن استفاده از مجری ذی صلاح است، به پلیس امنیت ارائه کرده است، گفت: در همین رابطه مقرر گردید تا زمان صدور حکم از طرف دادستان، سازندگان بدون صلاحیت به هیچ عنوان تحصن و تجمع نکرده و در انتظار تصمیم دادستان باشند و رأی دادگاه لازم‌الاجرا شود.

مصطفوی عنوان کرد: در حالیکه به دستور پلیس امنیت، ساختمان‌ سازان بدون صلاحیت حق تعرض و حضور غیرقانونی در سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان را نداشتند روز ۴ شنبه پانزدهم شهریور جمع سی نفری از سازندگان بدون صلاحیت مناطق حاشیه شهر و عده‌ای از کارگران همراه، وارد سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان می‌ شوند و با استفاده از اهرم سرو صدا و زور منجر به تعطیلی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان شده و با تهدید، ارعاب و پرخاشگری به بخشی از اموال سازمان خسارت وارد می‌ کنند.

مصطفوی تاکید کرد: علی ‌رغم ایجاد بی‌نظمی ‌های فراوان در سازمان، اهانت به کارکنان و مهندسین و تعطیلی زودهنگام سازمان که خسارت ‌های بی ‌شمار مالی را بهمراه دارد، با دخالت پلیس و اعضای سازمان موضوع ختم به خیر می

گردد.

وی افزود: متأسفانه این عده که روی خوب سکه یعنی حفظ حرمت و انسانیت خانواده نظام ‌مهندسی ساختمان استان مرکزی را در قبال خود می‌ بینند با سوء استفاده بیش تر، پنج شنبه شانزدهم شهریور ماه نود و شش از ساعات ابتدایی صبح وارد سازمان شده و با تکرار تخلفات قبلی، ایجاد جو متشنج و بی ‌حرمتی به همه حاضران در سازمان اعم از مهندس، کارمند و ارباب ‌رجوع در نهایت با محبوس کردن تعدادی از اعضای هیأت مدیره و اعضای سازمان در سالن نشست های سازمان و ضرب و شتم آن ها و هم چنین تخریب اموال عمومی، بی‌ قانونی و فرا قانونی را به پایان می ‌رسانند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی خاطر نشان ساخت: نکته قابل‌ تأمل و بررسی این جاست که قانون ‌گریزان در محاورات و مکالمات خود به دروغ عنوان می‌ کنند که از حمایت سیستم قضایی و پلیس برخوردار هستند و به دستور آن ها آمده‌اند تا با برخورد فیزیکی و تخریب اموال عمومی به حق ضایع شده خودشان دست یابند!!!

وی یاد آور شد: متأسفانه تعداد محدودی از سازندگان بدون صلاحیت با استفاده از اهرم زور و سرو صدا و هم چنین تحصن ‌های غیرقانونی که طی بیانیه‌ های انجمن صنفی انبوه‌ سازان و انجمن صنفی پیمان کاران و شرکت ‌های ساختمانی تجمع‌ ها و تحصن ‌ها و اقدامات این گروه بدون صلاحیت و شناسنامه، محکوم شده است، صحنه ساخت و ساز و عمران استان را به صحنه جنگ و خونریزی تبدیل و حیثیت اجتماعی اصحاب صنعت ساختمان را لکه ‌دار کردند.

مصطفوی با اشاره به این که سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان مرکزی اتفاقات خیلی دردناک ماه‌ های اخیر را محکوم کرده و خواستار رسیدگی مراجع قضایی و امنیتی به حقوق از دست رفته اعضای خود است، گفت: در این راستا با توجه به درگیری ‌های روزهای ۴ شنبه و ۵ شنبه (پانزدهم و شانزدهم شهریورماه نود و شش) و تهدیدات مختلف بصورت تلفنی و در فضای مجازی و عدم وجود تأمین جانی برای اعضا و هم کاران سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان استان مرکزی، از مسئولین ارشد استان تقاضای رسیدگی عاجل و سریع و منطقی به سهم خواهی‌ های غیرقانونی جمعی از سازندگان بدون صلاحیت اراک را داریم.

منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

 

کانال تلگرام نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ شهریور ۹۶
1039 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0