توقف احداث صد برج در تهران کاندیدای شهرداری تهران برنامه‌های خود را بیان کرد.

پاسخهای کولایی درمورد بدهیهای شهرداری و برنامه‌ هایش

الهه کولایی در دیدار باعضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این که شهر تهران یک شهر پویا است که باید از ابعاد مختلف و بطور زیربنایی به آن عنایت گردد، اظهار داشت: نگاه‌مان را به شهر باید تغییر دهیم؛ زیرا که شهر باید در خدمت مردم باشد ولی امروزه وضعیت تهران برعکس است بگونه‌ای که مردم برنامه‌های خود را بر اساس شهر و شرایط آن برنامه‌ریزی میکنند.

کد خبر: 960505006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ مرداد ۹۶ - ۷:۳۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، الهه کولایی در دیدار باعضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به   این که شهر تهران یک شهر پویا است که باید از ابعاد مختلف و بطور زیربنایی به آن عنایت گردد، اظهار داشت: نگاه‌مان را به شهر باید تغییر دهیم؛ زیرا که شهر باید در خدمت مردم باشد ولی امروزه وضعیت تهران برعکس است بگونه‌ای که مردم برنامه‌های خود را بر اساس شهر و شرایط آن برنامه‌ریزی میکنند.پاسخهای کولایی درمورد بدهیهای شهرداری و برنامه‌ هایش

 

پاسخهای کولایی درمورد بدهیهای شهرداری و برنامه‌ هایش

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

پاسخهای کولایی درمورد بدهیهای شهرداری و برنامه‌ هایش

کولایی با اعلام این که زمانیکه هنوز نماینده مجلس نبودم تصورم بر این بود که ما ضعف قانونی داریم؛ ولیبعد از ورود بمجلس دریافتم که در همه عرصه‌ها قانون وجود دارد ولی اجرا نمیشود، ادامه داد: باید راههای اجرایی کردن قانون آن هم بطور کامل را احصا کرده و با سازوکاری مناسب آن را اجرا کنیم.

وی در ادامه دیدارش با اشاره به اهمیت شفافیت و نظارت، افزود: اگر شفافیت در اعمال و اقدامات باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و تجربه نشان داده شهرهایی موفق هستند که از پتانسیل مردمی بهره برده و آن ها را در گروههای مختلف سامان دهی کرده‌اند.

کاندیدای شهرتهران با اعلام این که زمانیکه مردم بر کارها ناظر باشند مصالح عمومی بر تصمیمات حاکم میشود و فساد از آن مجموعه رخت میبندد، تصریح کرد: کشورهای مختلف تجربه‌های متعددی در این زمینه دارند که میتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

او با اشاره به اهمیت دیپلماسی شهری که در اینمدت مغفول مانده، اظهار کرد: شهرهایی که از ابعاد مختلف بهم نزدیک هستند میتوانند تعامل بیش تری داشته باشند و امکان انتقال تجربیات خوب هم وجود دارد و اگر بتوانیم ارتباط تهران را با شهرهای مشابه افزایش دهیم میتوانیم از الگوهای مختلف موفق و تجربه‌های متعدد آن ها استفاده کنیم زیرا که الگوهای موفق بسیاریی در دنیا وجود دارد.

ویباتاکید بر این که باید بهترین استفاده را از منابع محدود داشته باشیم، گفت: باید صرفه و صلاح مردم را در هر کاری مدنظر قرار دهیم بعنوان نمونه مسئولین میتوانستند بجای ساخت یک پل برای یک عده خاص، چندین دستگاه اتوبوس برای استفاده همه مردم بخرند؛ ولی چون ساختن پل در یک پروژه برای نشان دادن قدرت بود مصالح مردم در نظر گرفته نشد.

وی با اشاره به این که قرار نیست شهرداری به تنهایی تمام مشکلات شهر را برطرف کند، عنوان کرد: شهرداری باید شفاف باشد و از تکنولوژیهای نوین در راستای شفافیت استفاده کند؛ ولی یک شبه نمیتوان مشکلات را برطرف کرد و همه سعی و تلاش خود را در این راستا با کمک سایر دستگاهها و ارگانها انجام خواهیم داد.

اوبا اعلام این که برای مدیریت عالی، هماهنگی و هم سویی شرط اصلی پیش برد اهداف است، گفت: سعی دارم که در این مدت باقی مانده تا ارائه برنامه با همه کاندیدای بیست وچهار نفره شهرداری تهران به گفتگو و تبادل نظر بپردازم و دیدگاهها و ایده‌های آن ها را در زمینه مدیریت شهر تهران بشنوم و دایره وسیعی برای دریافت تجربه‌های موفق با رویکرد اعتدال ایجاد کرده‌ام و همگان میتوانند فارغ از برچسب و لیبلهایی که دارند تجربیات خود را برای اداره بهتر شهر مطرح کنند.

هر زمانیکه کمکی از من خواسته شد دریغ نکردم

در کنار نگاه سخت‌افزاری به شهر بجنبه‌های اجتماعی شهر هم عنایت گردد

وی با اعلام این که برنامه‌هایم برای اداره شهر در حال نهایی شدن است و در حال رایزنی با افراد مختلف برای چیدن معاونان و … هستم، در مورد برخی اظهارنظرها و شائبات مبنی بر کاندید پوششی بودن، عنوان کرد: وقتیکه به من پیشنهاد شد که نامزد شهرداری تهران شوم اصلا در این مورد فکر نکرده و برنامه‌ای هم در این مورد نداشتم ولی بعنوان فعال اصلاح‌طلب هر زمانیکه کمکی از من خواسته شد دریغ نکرده و تلاش کردم سهم خود را برای تسهیل جریان اصلاحات ادا کنم و در این موقعیت هم بر خود تکلیف دانستم که بعنوان یک استاد دانشگاه زن و فعال سیاسی که به برابری انسانها اعتقاد دارد پا بمیدان گذاشته و تلاش دارم در کنار نگاه سخت‌افزاری به شهر بجنبه‌های اجتماعی شهر هم عنایت گردد.

او با اشاره به این که بعنوان یک فعال اصلاح‌طلب موظفم همه آبرو و اعتبارم را پای کار بیاورم تا جریان اصلاحات موفق گردد، خاطر نشان کرد: البته این را هم پذیرفته‌ام که عالم سیاست تابع یک سری از قواعد، جریانات و نظرات سیاسی و مختلف است و امیدوار هستم در یک رقابت سازنده و نه مخربی که شکل میگیرد همه کاندیدا بتوانند با یک دیگر رقابت کنند.

وی با اعلام این که برنامه‌ای که ارائه خواهم کرد عمدتا بر مساله “عدالت و مردم” استوار و برجسته است، افزوذ: یک برنامه اجرایی خیلی مناسب با راه کارهای موفق به شورا ارائه خواهم کرد.

نیازمند مدیریت مردم‌گرا در تهران هستیم
کولایی با اعلام این که تهران یک شهر سیاسی است و همه ما باید این واقعیت را قبول کنیم عنوان کرد: نیازمند مدیریت مردم‌گرا در تهران هستیم که منابع، تخصص و علم حرف اول را در این مدیریت بزند بعنوان مثال در بحث ظرفیتهای گردشگری تهران چه کار مثبتی صورت گرفت؟ تهران شهری برای تهرانی‌ها نیست بلکه تابلوی ایران را دارد و نیازمند همکاریهای دولت، مجلس، شورایعالی استانها و شوراهای دیگر است که باید همه پای کار آمده تا این شهر که تابلوی ایران است موفق باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت راه یابی بساختمان بهشت، تنها از اصلاح‌طلبان در بدنه استفاده میکنید یا خیر؟ ادامه داد: قضاوتم تنگ نیست و تا جاییکه افراد بضوابط و معیارهای قانونی و اخلاقی پایبند باشند و نیت کار کردن برای مردم را داشته باشند از تجربیات افراد استفاده خواهم کرد.

کولایی در باره میزان مبهم بدهیهای شهرداری با اعلام این که معتقدم هر مشکلی راه کاری دارد و بن‌بستی برای مشکلات وجود ندارد، افزود: در حوزه‌های مالی افرادی با تجربه موفق وجود دارند که در مواجهه با بحرانهای مالی عملکرد مناسبی داشتند و هم چنین دولت نیز در ۴ سال اخیر تجربیات موفقی داشته که میتوانیم از آن ها بهره بگیریم.

وی با اشاره به این که به محض تغییر مدیریت در شهرداری، پیمان کاران نیز متوجه خواهند شد که عزم و اراده بسیاری برای برطرف کردن مشکل آن ها وجود خواهد داشت، ابراز کرد: بررسی همه‌جانبه دیون و تامین مالی جدید با اتکا به ظرفیتهای دولت، مجلس و شورایعالی میتواند مشکل را برطرف کند چرا که قرار نیست شهرداری پول چاپ کند تا بدهیها را پرداخت کند بلکه باید شهرداری بدرستی منابع را شناسایی کند.

منبع: تی نیوز

 

آخرین ویرایش نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مرداد ۹۶
1053 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0