ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان

افراد فاقد صلاحیتِ در ساخت و ساز، بمراجع قانونی معرفی میشوند

ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: این سازمان با استفاده از اختیارات قانونی، با تخلفهای ساختمانی برخورد و حتی افراد فاقد صلاحیت را در حوزه ساخت و ساز کشور بمراجع قانونی معرفی خواهد کرد.

کد خبر: 960503016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مرداد ۹۶ - ۲:۵۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: این سازمان با استفاده از اختیارات قانونی، با تخلفهای ساختمانی برخورد و حتی افراد فاقد صلاحیت را در حوزه ساخت و ساز کشور بمراجع قانونی معرفی خواهد کرد.افراد فاقد صلاحیتِ در ساخت و ساز، بمراجع قانونی معرفی میشوند

 

افراد فاقد صلاحیتِ در ساخت و ساز، بمراجع قانونی معرفی میشوند

افراد فاقد صلاحیتِ در ساخت و ساز، بمراجع قانونی معرفی میشوند

افراد فاقد صلاحیتِ در ساخت و ساز، بمراجع قانونی معرفی میشوند

«فرج الله رجبی» امروز ۳ شنبه در همایش ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری که در پژوهش گاه صنعت نفت برگزار گردید، گفت: در حوزه ساخت و ساز وجود نیروهای  صلاحیت دار الزامی است و ما باید برای تمام قسمتهای ساختمان تربیت نیروهای متخصص را در دستور کار خود قرار دهیم.
رجبیتصریح کرد: حضور نیروهای متخصص و مهندسین در حوزه ساخت و ساز بی شک در افزایش کیفیت زندگی و بهره وری در این بخش اهمیت بسیاری دارد و مهندسین مکانیک میتوانند در حوزه مدیریت مصرف آب و انرژی در ساختمانها خیلی موثر باشند.
وی ادامه داد: مهندسان مکانیک رکن اساسی در طراحی و اجرای تاسیسات ساختمانی هستند و حتی این متخصصین میتوانند هزینه تمام شده ساختمانها را کاهش دهند، زیرا طراحی و اجرای تاسیسات ساختمانی بهره وری ما را در ساختمانها ارتقا میبخشد.
رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: در حالیکه در حوزه ساخت و ساز باید افراد  صلاحیت دار حضور مستمر داشته باشند، ولی بعضی شهرداریها از جمله شهرداری تهران در مقابل این منطق مقاومت میکنند و جای تعجب دارد که در حوزه ساخت و ساز دندان پزشک، پزشک و کاسب فعال گردد، ولی مهندسین نتوانند دراین حوزه بعنوان مجریان ذی صلاح موثر گردند.
رجبی عنوان کرد: در سالهای اخیر در حوزه شهری و بخشی در روستاها بطور عملی ساخت و سازه ها با طراحی مهندسین انجام میشود و این موجب افزایش کیفیت ساخت وسازها در کشور گردیده است.


وی با اشاره بوجود خانه های خالی زیاد در کشور عنوانکرد: این نشان از ضعف برنامه ریزی است که نتوانسته ایم میان عرضه و تقاضا تعادل مناسبی ایجاد کنیم ، زیرا یکی از رکن های افزایش کیفیت زندگی در شهرها داشتن نگاه مهندسی نه تنها در ساخت ‌و ساز بلکه در بخش مدیریت شهری است.
رجبی با اعلام اینکه امروزه باید مسئولین شهری بخدمات مهندسی بیش از گذشته توجه کنند، اضافه کرد: حتی مدیریت کشور نیز نیازمند نگاه مهندسی است، زیرا مهندسین برای عبور از برخی بحرانها در صف اول هستند و در حوزه منابع، تولید و مصرف انرژی که مشکلات بسیاری داریم مهندسین میتوانند بسیار کمک کننده باشند.
در ادامه عضو سازمان نظام مهندسی عنوان داشت: بی شک نقش مهندسین مکانیک در حوزه ساخت و ساز بر کسی پوشیده نیست و مهندسین مکانیک علاوه بر حوزه ساخت وساز در اصلاح امور کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت منابع در بخش کشاورزی خیلی موثر هستند.
مصطفی هاشمی طبا ادامه داد: مهندسین باید در حوزه ساخت و سازهای شهری برعایت اخلاق حرفه ای بیش تر توجه کنند تا با حسن عمل علاقه مندی و تعهد خود را در این حوزه بخوبی نشان دهند.
هاشمی طبا در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه این همایش اظهار داشت: من معتقد به جوان گرایی کابینه دولت دوازدهم هستم، ولی اعلام کرده ام اگر مسئولیتی را به من بدهند که بتوانم آنرا انجام دهم، آماده هستم.
همایش ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازهای شهری روزهای سوموچهارم مرداد ماه امسال با حضور اعضای هییت مدیره سازمانهای نظام مهندسی کشور، استادان، متخصصین و دست اندرکاران ساختمانی در حوزه ساخت و ساز و تاسیسات برق و مکانیک در پژوهش گاه صنعت نفت برگزار میشود.

منبع: تی نیوز

 

سوالات نظام مهندسی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۹۶
1087 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0