نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی

نظام حرفه ‌ای مهندسی به نظام معیشتی تبدیل نگردد

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عمر 20 ساله سازمان نظام‌ مهندسی سرشار از چالشها و فرصتهای زیادی بوده است، بیان کرد: 10 سال اول سازمان نظام‌ مهندسی صرف تثبیت و گرداوری ساختارهای داخلی و 10 سال دوم صرف کسب تجربه، تأثیرگذاری عمیق در فعالیتهای ساختمانی، هدایت اعضا و ارائه خدمات مهندسی‌ گردیده است.

کد خبر: 960501002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مرداد ۹۶ - ۷:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عمر ۲۰ ساله سازمان نظام‌ مهندسی سرشار از چالشها و فرصتهای زیادی بوده است، بیان کرد: ۱۰ سال اول سازمان نظام‌ مهندسی صرف تثبیت و گرداوری ساختارهای داخلی و ۱۰ سال دوم صرف کسب تجربه، تأثیرگذاری عمیق در فعالیتهای ساختمانی، هدایت اعضا و ارائه خدمات مهندسی‌ گردیده است.نظام حرفه ‌ای مهندسی به نظام معیشتی تبدیل نگردد

نظام حرفه ‌ای مهندسی به نظام معیشتی تبدیل نگردد

سازمان نظام مهندسی ساختمان

نظام حرفه ‌ای مهندسی به نظام معیشتی تبدیل نگردد

منوچهر شیبانی اصل بابیان مطلب فوق گفت: بررسی و نگاه عمیق به روند ۲۰ ‌ساله سازمان نظام ‌مهندسی میتواند در ایجاد آینده درخشان برای سازمان نظام‌ مهندسی مفید و اثرگذار باشد.
شیبانی ادامه داد: با سپری شدن ۲۰ سال از عمر سازمان نظام مهندسی اکنون زمان آن رسیده است تا بخشهای قوی تقویت و بخشهای ضعیف بازبینی گردد.
اعتلای سازمان جزو اولویتهای نظام‌ مهندسی است
وی با اشاره به این که اعتلای سازمان نظام‌ مهندسی جزو اولویتهای سازمان است افزود: بزرگترین اشتباهی که در تفسیر فعالیت سازمان نظام‌ مهندسی پدید آمده این است که برخی این سازمان را یک صنف قلم داد میکند در حالی سازمان نظام ‌مهندسی ساختارحرفه‌ ای داشته و تفاوت زیادی میان صنف و حرفه وجود دارد.
او تصریح کرد: بی شک اگر سازمان به سمت صنفی شدن حرکت کند قطعاً دچار بحرانهای شدید خواهد شد.


وی هم چنین تاکید کرد: نکته خیلی مهمی که در این جا مطرح میشود و هر یک از مدیران و اعضای سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان باید به آن بیندیشند آنست که در سالهای گذشته تفکر ایجاد یک تشکل صنفی باهدف کسب معیشت جای گزین تفکر مهندسی و تلاشهای حرفه ‌ای و ارائه خدمات مطلوب گردیده و بعضی همت میکنند که نظام ناموفقی را برای آیندگان بجا بگذارند و نظام حرفه‌ ای ساختمان را به یک نظام معیشتی تبدیل کنند که این تفکر آثار مخربی را به دنبال دارد.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با اعلام این که، باید با یک تلاش ویژه بمهندسی خودمان برگردیم عنوان کرد: مهندسی ما سرشار از خدمات برجسته و آثار قابل ‌اعتنا و قابل اعتراف در سطح جهانی و افتخارآفرین است و اکنون نیز مهندسین ما از توانمندیها و قابلیتهای بی‌ نظیر برخوردار هستند و میتوانیم در این شاخصه‌ ها در سطح جهانی مطرح باشیم و تفکرهای نازلی مانند تفکرهای معیشتی و یا تبدیل‌ شدن بتشکل صنفی که ما را از این اهداف والا دور میکند، بکنار بگذاریم.
درآمد زیاد مهندسی درکنار خدمات مطلوب و حفظ جایگاه
شیبانی اصل درعین ‌حال اظهار داشت: منظور آن نیست که مهندسین نباید به درآمد فکر کنند بلکه باید از بالاترین درآمدهای کاری و بالاترین جایگاه اجتماعی و سطح مطلوب زندگی برخوردار باشند ولی این امر باید در کنار خدمات مطلوب مهندسی و حفظ منزلت و جایگاه مهندسین باشد.
وی بااشاره به این که چهار اصل مهم ساختاراصلی سازمان نظام‌مهندسی است تاکید کرد: باید در این نهاد حرفه‌ای چهار اصل «نظم و انضباط داخلی» ، «قانون‌ گرایی» ، «اخلاق حرفه‌ ای» و «شایسته‌ سالاری و برنامه محوری» مورد توجه همه اعضای سازمانها قرار بگیرد.
او در پایان افزود: اگر خدمات اعضای استانها در سطح کشور سامان بگیرد، در عرصه بین الملی هم رشد قابل توجهی خواهیم داشت.
منبع : سازه نیوز

 

کانال تلگرام نظام مهندسی کردستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مرداد ۹۶
1060 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0