برگزاری آئین تقدیر هیأت رئیسه سازمان استان مازندران از بانوان همکار  دبیر اجرایی همایش هیات عمومی قطع نامه بیستمین همایش را برای انتشار ارایه نمود:

قطع نامه همایش بیستم هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منتشر گردید

قطع نامه همایش بیستم هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تیرماه نود و شش- ارومیه

کد خبر: 960425012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶ - ۴:۴۲ ب.ظ

به نام آن که هستی نام از او یافت فلک جنبش زمین آرام از او یافت
به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با یاری خداوند منّان در راستای اجرای ماده نوزدهم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مواد صد و دو تا صد و هفت آئین نامه اجرایی آن، در سالیکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال» نام گذاری گردیده است با هدف پی گیری موضوعات مربوط بشعار فوق در حوزه صنعت ساختمان و تعیین راه کارهای عملی و کارشناسی معطوف به اقتصاد مقاومتی، تولید ساختمانهای پایدار و اشتغال هدف مند، بیستمین همایش هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در روزهای بیست و یکم و بیست و دوم تیرماه نود و شش در شهر ارومیه تشکیل شد و در خاتمه جلسه، قطع نامه ای به شرح زیر تصویب و صادر شد. امید است با تعمیق هم کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان، وزارت راه و شهرسازی کشور و سایر سازمانهای مرتبط، نسبت به بالا رفتن جایگاه نظام مهندسی در عرصه ملّی و بین المللی اقدام مؤثّر صورت پذیرد.

قطع نامه همایش بیستم هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

قطع نامه همایش بیستم هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

 

بند ۱٫ هیئت عمومی تأکید دارد شورای مرکزی، ضمن توجه ویژه به اشتغال پایدار مهندسان، در جهت ایجاد زیرساخت های صدور خدمات فنّی و مهندسی اقدامات لازم را بعمل آورد.
بند ۲٫ در راستای حفظ حقوق بهره برداران، حفاظت از سرمایه های ملّی و نیز بمنظور ایجاد انضباط تشکیلاتی و شفافیت، لازم است برنامه مدونی برای نظارت بر عملکرد سازمانها گرداوری و ابلاغ شود.
بند ۳٫ ایجاد پایگاه اطلاعات علمی و فنّی بمنظور تبادل تجربیات و اطلاعات مهندسی در سطح سازمانهای کشور پیشنهاد میشود.

بند ۴٫ بمنظور حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی ناشی از ساخت و ساز لازم است نظام نامه های پایش محیط زیست گرداوری شود. هیأت عمومی توجه جامعه مهندسی را به اهمیت مسائل زیست محیطی و پرهیز از آلایندگی ناشی از ساخت و ساز و هدر رفت انرژی معطوف مینماید و خواستار اقدام اثرگذار در تمامی رشته های مهندسی ساختمان در زمینه های فوق میباشد.
بند ۵٫ شایسته است که اقدامات لازم بمنظور حفظ حقوق مهندسان ناشی از تعریف مشخص دوره تضمین خدمات مهندسی از طرف شورای مرکزی با هماهنگی سازمانهای نظام مهندسی استانها و از طریق وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.
بند ۶٫ ضروری است بمنظور رفع خلأ موجود در سرفصلهای درسی و هماهنگی آموزشهای دانشگاهی به حرفه، سازمان نظام مهندسی همت خود را برای همکاری با وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری در جهت اصلاح متون درسی رشته های مهندسی معمول نماید.
بند ۷٫ شایسته است بمنظور دست یابی به اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، فراهم کردن ساز و کار اجرایی ترویج و تعمیق مقررات ملّی ساختمان در سازمانهای نظام مهندسی کشور تأمین شود.


بند ۸٫ هیأت عمومی مؤکداً بر لزوم تهیه و تصویب مباحث مستقل «شهرسازی»، «نقشه برداری» و «ترافیک» ذیل مقررات ملّی ساختمان اشاره مینماید، هم چنین بر ضرورت اجرایی شدن شرح خدمات رشته های فوق توسط مهندسان دارای صلاحیت در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور تأکید دارد.
بند ۹٫ شایسته است شورای مرکزی نسبت به گرداوری و اجرای نظام نامه های واحد در راستای هم سان سازی چک لیستهای کنترل خدمات مهندسی معماری در طراحی و نظارت اقدام نماید و بر لزوم ترویج معماری سازگار با بهینه سازی مصرف انرژی از طریق مدلسازی اقدام نماید.
بند ۱۰٫ شایسته است همت بمنظور تبیین نظام کنترل کیفیت و مصرف مصالح و فرآورده های ساختمانی استاندارد و گسترش و ترویج استفاده از فناوریهای جدید توسط سازمانهای نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد.
بند ۱۱٫ با توجه به پتانسیل لرزه خیزی و وقوع بلایای طبیعی در کشور، در راستای تأمین ایمنی، رفاه و آسایش بهره برداران و حفظ سرمایه های ملّی و حمایت از سازندگان ذیصلاح، از کلیه ظرفیتهای قانونی بمنظور جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت حرفه ای در صنعت ساختمان استفاده گردد.
بند ۱۲٫ در راستای حفظ حقوق بهره برداران، توجه بعمر مفید ساختمانها و جلوگیری از مخاطرات گسترده ای که ناشی از عدم توجه به نگه داری ساختمانها میباشد، هیأت عمومی از شورای مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تقاضا مینماید اقدامات مؤثری را در جهت اجرایی شدن مبحث بیست و دوم مقررات ملّی ساختمان و طرح جامع ایمنی ساختمانهای کشور انجام دهد.
بند ۱۳٫ هیأت عمومی بیستم بشورای مرکزی تفویض اختیار مینماید تا طبق شرایط و زیرساخت استانها، بعد از بررسی نسبت به محل تعیین برگزاری همایش ۲۱ با اولویّت اصفهان و آذربایجانشرقی تصمیمگیری نماید.
قطع نامه همایش بیستم در ۱۳ بند به تأیید هیأت عمومی رسید. دبیرخانه دائمی هیأت عمومی طبق ماده صد و هفت آئین نامه اجرایی، لازم است نسبت به تدوین گزارش عملکرد سازمانهای استانی و شورای مرکزی و ارائه آن در همایش ۲۱ اقدام نماید.

ومن الله التوفیق

هیأت عمومی بیستمین همایش سازمان نظام مهندسی ساختمان- ارومیه-
۹۶/۴/۲۲

منبع : سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان مازندران

 

کانال تلگرام برق ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ تیر ۹۶
1374 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0