واگذاری اخذ پنج درصد از حق الزحمه نظارت مهندسان به اختیارات مجامع استانی جامعه بزرگ و فرهیخته نظام مهندسی ساختمان و مردم بزرگوار استان ایلام

جوابیه رئیس محترم سازمان به اتهامات آقای سهرابیان در حاشیه مجمع عمومی سالیانه

ضمن تسلیت رحلت جان گداز معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی ( رحمه الله) و تبریک حلول ماه مبارک و پربرکت رمضان به استحضار میرساند که درحاشیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان نظام مهندسی ساختمان که با حضور پرشور اعضای آن بر اساس قوانین و مقررات موضوعه در سالن فنی و حرفه ای ایلام برگزار شد

کد خبر: 960316006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶ - ۳:۰۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَاخَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا
و بندگان خاص خداي رحمان آنهایی هستند که بر روي زمين بتواضع و فروتني راه روند و هرگاه مردم جاهل به آن ها خطاب (و عتابي) کنند با سلامت نفس (و زبان خوش) جواب دهند ( سوره مبارکه فرقان، آیه شصت و سه)


جامعه بزرگ و فرهیخته نظام مهندسی ساختمان و مردم بزرگوار استان ایلام
با سلام و احترام
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام ضمن تسلیت رحلت جان گداز معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی ( رحمه الله) و تبریک حلول ماه مبارک و پربرکت رمضان به استحضار میرساند که درحاشیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان نظام مهندسی ساختمان که با حضور پرشور اعضای آن بر اساس قوانین و مقررات موضوعه در سالن فنی و حرفه ای ایلام برگزار شد، آقای حمیدرضا سهرابیان – از اعضای هیئت مدیره سازمان – در اقدامی احساسی و غیر حرفه ای وبر خلاف قوانین عرفی و خارج از دستور کار جلسه، مطالبهایی تماما تهمت و افترا را بر علیه بنده و همسر اینجانب – خانم مهندس الهام حیدری- بیان کردند. با وجود خویشتنداری و حلم اینجانبان که بر اساس احترام به اصل آزادی بیان و محترم شمردن فلسفه تضارب آرا و باور قلبی به این بیت سعدی که میفرماید ( سنگ بدگوهر اگر کاسه ی زرین شکند / قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود ) و استماع سخنان ایشان از طرف هیئت مدیره و هیئت رئیسه جلسه ، ایشان بعد از عدم کامیابی در جلب نظر اعضای حاضر که منجر به اعتماد مجدد بهیئت مدیره و تصویب تراز مالی سال نودوپنج و بودجه پیشنهادی سال نودوشش سازمان با اکثریت آرا گردید، در عملی غیر حرفه ای و بمنظور تشویش اذهان عمومی اقدام به انتشار متن و تصویر صحبتهایشان در شبکه ها و سایتهای مجازی و اینترنتی کرده و از این جهت لازم دانستیم مطالبی را بمنظور تنویر افکار عمومی بعرض برسانیم :

جوابیه رئیس محترم سازمان به اتهامات آقای سهرابیان

سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام

جوابیه رئیس محترم سازمان به اتهامات آقای سهرابیان

۱-در پاسخ به این ادعا که رئیس جدید سازمان در فرآیندی غیرقانونی و بدون حضور ایشان و دیگر اعضای هیئت مدیره انتخاب گردیده است باید عنوان کرد که این ادعا سراسر دروغ بوده و بر اساس صورت جلسه ای که ممضی به امضای خود ایشان نیز میباشد خانم مهندس الهام حیدری در فرآیندی دموکراتیک با کسب رای اکثریت اعضای هیئت مدیره ، بعنوان رئیس سازمان انتخاب شده است. .عدم کامیابی آقای سهرابیان با کمترین آرای ممکن برای کسب مقام ریاست در دورههای پیش برای ایشان این حق را ایجاد مینماید که به خرد جمعی و آرای جمیع اعضای هیئت مدیره توهین کند ؟ ایشان که دم از اداره خانوادگی و بدور از شایسته سالاری سازمان میزنند از یاد برده اند که اگر مدرک تحصیلی خود را از یکی از واحدهای معمولی دانشگاه آزاد اسلامی بدست آورده اند (ضمن ارج نهادن به این نهاد آموزشی پویا و ارزش مند و فارغ التحصیلین فرهیخته آن) در طرف مقابل خانم مهندس الهام حیدری با کسب رتبه ۲ رقمی کنکور سراسری سال هفتاد وچهار در رشته مهندسی برق به دانشگاه شهید چمران اهواز وارد و با معدل ممتاز فارغ التحصیل شده اند ؟ جناب عالی که سابقه حتی یک روز کار در سیستم اداری و تشکیلاتی را ندارید برای احراز مقام ریاست شایسته تر هستید یا خانم حیدری که دارای هجده سال سابقه کار اداری است ؟ جناب عالی که صرفا در دوره حاضر تجربه ی عضویت در هیئت مدیره سازمان را دارند به امورات سازمان واقف ترهستید یا خانم مهندس حیدری که در اثر عضویت در ۳ دوره هیئت مدیره از نزدیک با مسائل و ساز و کار آن آشنایی دارند ؟ نگاه تبعیض آمیز و جنسیتی آقای سهرابیان بجامعه فعال و پویای زنان و نادیده گرفتن پتانسیل آنها برای بدست گرفتن امورات و مسئولیتها در جامعه، حقیقتا مایه تاسف و سرافکندگی است.


۲-در مورد مطالبیکه ایشان در مورد دریافتی و حق الزحمه رئیس سازمان مطرح کردند باید گفت که اگر ایشان کمترین آشنایی با قوانین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور میداشتند باید متوجه این نکته میشدند که مبلغ حق الزحمه و دریافتی رئیس سازمان مطابق ماده بیست و نه نظام نامه اداری و تشکیلاتی ابلاغی از طرف شورای مرکزی نظام مهندسی کشورمعین شده و علاوه بر آن در هیئت مدیره استان و مجمع عمومی سالیانه نظام ایلام نیز بتصویب و تایید رسیده است. هرگونه تخطی از نظامنامه فوق الذکر موید ادعاهای ایشان میباشد که تاکنون هیچ سندی برای آن ارائه نکرده اند.
۳-در پاسخ به ادعای سراسر واهی ارجاع غیرقانونی کار بدفتر اینجانبان باید بیان کرد که آمار کار ارجاعی بتمامی دفاتر حقیقی و حقوقی بر روی وب سایت سازمان بنشانی www.ilamnezam.ir قابل دسترسی و مطالعه است. اگر ایشان هرگونه سندی مبنی بر ادعای خویش و ارجاع بیش از ظرفیت قانونی به بیش از چهل عضو این دفتر دارند میتوانند ارائه کنند تا در مراجع قانونی رسیدگی شود. در طرف مقابل، ایشان که سعی در پنهان نمودن قانون شکنیهای خود در پس نقابی دروغین دارند از یاد برده اند که هم اکنون پرونده تخلفات عدیده ایشان از جمله پذیرش هم زمان نظارت و اجرا در ۲ پروژه مختلف در شورای انتظامی نظام مهندسی کشور در حال رسیدگی است ؟ سکوت ما در این زمینه تا این لحظه صرفا برای حفظ حرمت و شخصیت حقیقی ایشان قبل از صدور رای بود که با بی اخلاقی ایشان دیگر خود را به آن ملزم نمیدانیم.
۴- در پاسخ به ادعای غیرمسئولانه ایشان مبنی بر کمک به ستادها و نهادهایی خاص از منابع مالی سازمان به استحضار میرساند تنها موارد کمک سازمان به ستادی مردم نهاد یا اداری “ستاد بزرگ داشت اربعین ” و ” ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند “بوده است که موارد فوق بعد از طی روند اداری و تصویب در هیئت مدیره سازمان انجام گرفته است. بجز مورد فوق الذکر ارائه هرگونه سند از ایشان مبنی بر کمک مالی به ستادها و نهادهای دیگر مزید امتنان خواهد بود.
۵-در مورد تملک خانه سازمانی باید به ایشان یادآوری نمود اینجانب که نزدیک پانزده سال است مفتخر به پذیرایی از هم شهریان و هم کاران ام در خانه و محل کار شخصی ام در تهران میباشم، نه تنها به استفاده از منزل مسکونی سازمان نیاز نداشته ام بلکه در دوره قبل هیئت مدیره تحت ریاست اینجانب استفاده از آنرا برای کلیه جامعه نظام مهندسی استان بتصویب رساندم. آقای سهرابیان از یاد برده اید که شخص جناب عالی و هم پیمان تان – آقای حامد بهادری- این خانه را از انتفاع عمومی خارج کرده و از آن بصورت مکرر برای اقامت خود و اعضای خانواده تان استفاده کرده اید؟ از یاد برده اید از طریق بهمراه آوردن خواهران و اعضای خانواده خود در ماموریتهای اداری و جلسه شورای مرکزی در کیش بسازمان هزینه های اقامت آنها را تحمیل کرده اید؟ سخن در این مقال خیلی است و مجال اندک.
۶- بر اساس درس بزرگ قرآنی خداوند در آيه پنجاه و سه سوره مباركه يوسف : « وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّيَ، ؛ (و من خودستايي نکرده و خود را از عيب و تقصير مبرّا نميدانم، زيرا نفس امّاره انسان را بکارهاي زشت و ناروا سخت وا ميدارد جز آن که خداي من رحم کند) احتمال وجود خطا و تخلف نه در این سازمان بلکه در هر اداره و سازمان و نهادی متصور میباشد اما آقای سهرابیان هر عضو عادی سازمان بواسطه شرکت در آزمون ورود بحرفه مطلع است که سازمان نظام مهندسی برای رسیدگی بتخلفات و شکایات احتمالی دارای ارکان مستقلی از جمله بازرسان، شورای انتظامی و مجمع عمومی است. شما که از طریق تمسک و ترویج فرهنگ مسموم و غلط قبیله گرایی در انتخابات هییت مدیره سازمان انتخاب گردیدید و با اعتماد به نفسی کاذب ادعای ریاست بر آنرا دارید مطلع هستید بجای پی گیری مطالبات و ادعاهای خود از طریق ارکان مذکورو طرح آن در رسانه های غیرمرتبط استقلال این سازمان که خود عضوی از آن هستید را زیر سوال برده و اختلافنظر درون خانواده ای را به کوچه و خیابان بردید ؟ “ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی” که با سیاست فرار رو بجلو و پرده دری و بی حرمتی بجامعه نظام مهندسی ساختمان استان ایلام بزرگ نخواهی شد و قانون در پاسخ به تخلف، تهمت و افترا جبار و قاطع میباشد.
در خاتمه ضمن پوزش از تکدر خاطر جامعه نظام مهندسی استان این نکته را یادآور میشویم که اینجانبان طرح شکایت خود را از طریق مراجع مسئول قضايي صالح پی گیری نموده تا ضمن مشخص شدن ایجاد کنندگان حاشیه ای امن و کاذب برای بی قانونیهای ایشان، از تثبیت چنین بی اخلاقیها و سم پراکنیهایی در جامعه فرهیخته نظام مهندسی ساختمان استان جلوگیری کنیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی استان ایلام

 

کانال تلگرام نظام مهندسی اردبیل

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ خرداد ۹۶
1665 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0