رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان خبر داد:

شیوه نامه فرایند بررسی نقشه در کل استان اجرایی میشود

اولین میزگرد مشترک هیات مدیره با روسای دفاتر نمایندگی استان در سال نودوشش برگزار گردید. بگزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، دکتر بهنام برومندزاده در این میزگرد از گرداوری و تصویب شیوه نامه فرایند کنترل و بررسی نقشه مطابق ضوابط قانونی حاکم خبر داد.

کد خبر: 960306011 تاریخ انتشار: شنبه ۶ خرداد ۹۶ - ۳:۰۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اولین میزگرد مشترک هیات مدیره با روسای دفاتر نمایندگی استان در سال نودوشش برگزار گردید. بگزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، دکتر بهنام برومندزاده در این میزگرد از گرداوری و تصویب شیوه نامه فرایند کنترل و بررسی نقشه مطابق ضوابط قانونی حاکم خبر داد.شیوه نامه فرایند بررسی نقشه در کل استان

شیوه نامه فرایند بررسی نقشه در کل استان

شیوه نامه فرایند بررسی نقشه در کل استان

شیوه نامه فرایند بررسی نقشه در کل استان

در این شیوه نامه که با تلاش هیئت مدیره، گروه های تخصصی و تنی چند از مهندسان با تجربه عضو سازمان طراحی شده و توسط هیات رئیسه سازمان زیرساخت های آن آماده شده است ۲ هدف عمده مدنظر قرار گرفته است. یکی احترام به جایگاه مهندسان و دفاتر طراحی با رعایت قانون و حفظ ارزش های اخلاق مهندسی و دیگری تکریم ارباب رجوع و کاهش زمان آرائه خدمات مهندسی به صورت یکسان در کل استان.
برومند زاده هم چنین بیان داشت: در این شیوه نامه مواردی مثل شرح خدمات طراحی ، شرح خدمات نظارت، چک لیست های یکسان طراحی و نظارت ، قراردادهای هم سان آرائه خدمات مهندسی، فرمت یکسان تهیه نقشه و فرایند کامل تهیه و کنترل نقشه ها گرداوری و ارائه شده است.
وی ادامه داد: بعد از اجرای کامل این شیوه نامه و بررسی بازخورد ان و رفع معایب احتمالی در قدم دوم و در آینده ای نزدیک ارائه خدمات سازمان در اکثر بخش های این شیوه نامه به صورت غیرحضوری و از طریق کارتابل و نرم افزارهای تحت وب خواهد بود که دراین زمینه تجارب استان های موفق جمع اوری شده و بررسی های لازم صورت گرفته و هم چنین با یک شرکت معتبر و باتجربه دراین زمینه مذاکرات لازم صورت گرفته و درحال اماده تهیه نرم افزارهای لازم هستند.
تعرفه خدمات مهندسی سال نودوشش ابلاغ میشود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان از گرداوری و تصویب تعرفه های خدمات مهندسی در سال نودوشش خبر داد و افزود: مبانی این تعرفه ها طبق ضوابط قانونی توسط شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور گرداوری شده وبعد از طی مراحل قانونی بسازمان نظام مهندسی ساختمان استان ابلاغ شده است. در همین راستا هیئت مدیره سازمان استان نسبت به بررسی و تصویب جزئیات ان اقدام کرده و بعد از اطلاع رسانی در نیمه دوم خرداد ماه در کل استان اجرا خواهد شد، در همین راستا دفاتر نمایندگی میتوانند با توجه به شرایط حاکم و صلاحدید، تقاضای کاهش یا افزایش آن را تا سقف بیست و پنج درصد به هیئت مدیره استان ارائه دهند تا سازمان استان بر اساس بند ١٧-٣ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اقدام کند که در صورت تصویب در هیئت ۴ نفره استان تعرفه با اعمال تخفیفات قانونی در دفاتر نمایندگی متقاضی قابل اجرا خواهد بود.
برومند زاده تصریح کرد: هم چنین در بحث إرجاع نظارت دغدغه أصلی هیئت مدیره سازمان استان عدالت در إرجاع صحیح کارهای نظارتی میان مهندسان متقاضی میباشد که در این مورد شیوه نامه ارجاع نظارت مطابق نظامنامه شورای مرکزی که در هیئت مدیره استان نیز بتصویب رسیده است بعد از رفع ابهامات و انجام استعلامات از مراجع مربوطه اجرایی خواهد شد.
وی تاکید کرد: البته قبل از تصویب در هیات مدیره، مذاکرات و نظرسنجیها هم انجام شده است.
رعایت ضوابط قانونی در گروه بررسی نقشه
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان یادآور شد: با توجه به بند ۴-۵ مبحث دوم مقررات ملی و تاکید ابلاغیه وزارت رعایت صلاحیت کنترل کننده های نقشه در تمام استان الزامی است. بهمین منظور جهت رفع کمبود مهندسان دارای صلاحیت کنترل نقشه مقرر شد دفاتر نمایندگی که جهت اجرای این مهم دارای مشکلاتی هستند با سازمان استان مکاتبات لازم را انجام داده تا بعد از بررسی از طرف واحد کنترل نقشه سازمان استان اقدامات لازم صورت گیرد.
انتخابات دفاتر نمایندگی
برمند زاده در مورد تاخیر در برگزاری انتخابات هیات رئیسه دفاتر نمایندگی استان اضافه کرد: عدم دریافت بموقع استعلامها از مراجع ذیربط، و تداخل زمانی با برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری از علل عدم برگزاری بموقع انتخابات دفاتر نمایندگی بوده که البته این انتخابات بزودی برگزار میشود.
تاکید بر مشارکت هرچه بیش تر اعضا
وی با بیان جایگاه و اهمیت مجمع عمومی در تصمیم گیریهای سازمان، به روسای دفاتر نمایندگی توصیه نمود زمینه را برای مشارکت هرچه بیش تر اعضا در مجامع استان فراهم آورند.
آیین نامه نقل و انتقالات مهندسین گرداوری میشود
او گفت: درصدد گرداوری آیین نامه نقل و انتقالات مهندسین به شهرستانهای استان و کشور هستیم که امیدواریم بزودی نهایی گردد.
پی گیری مشکلات نظام مهندسی و نظام کاردانی
وی هم چنین از برگزاری جلسه های متعدد با مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونت مسکن و دفتر نظام مهندسی ساختمان در مورد رفع مشکلات دفاتر نمایندگی با نحوه عمل کرد مدیریت نظام کاردانهای استان خبر داد و اذعان کرد: در این مورد کارگروهی طبق مصوبه هیئت مدیره تشکیل شده و جلسات تا رسیدن به نتیجه لازم ادامه خواهد یافت.


هم چنین موارد مهم دیگری که در سخنان ایشان مطرح گردید، تشکیل واحدی در سازمان استان با نام واحد رسیدگی به أمور دفاتر نمایندگی برای پی گیری أمور مربوطه و تشکیل جلسه های ویژه برای هر دفتر نمایندگی با حضور هیئت رئیسه و کلیه مدیران استانی جهت رسیدگی بهتر بموارد و امورات هر دفتر نمایندگی میباشد.
در ادامه این میز گرد روسای دفاتر نمایندگی به بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند که مهم ترین عناوین مطرح شده عبارت از؛ افزایش اختیارات بیش تر به دفاتر نمایندگی در مورد کارتابل مهندسی و مدیریت مالی دفتر، افزایش تسهیلات بانکی برای مهندسین، بازنگری در نحوه پرداخت دستمزد هیئت رئیسه دفاتر نمایندگی، مشکلات طرح بازرسی برق در دفاتر نمایندگی، تعیین معین برای دفاترنمایندگی، کمبود مهندس معمار و برق، خرید ساختمان برای دفاتر، تعامل مفیدتر با شهرداریها، هم کاری با گروه بررسی نقشه شهرستانها، کاهش روند رسیدگیهای مالی.
در پایان میز گرد نیز آقایان مهندس علی رضا بهاری فر، محمد رضا طالبزاده، علی رضا عالم شاه و دکتر سیدکیانوش لاری بقال از اعضاء هیئت مدیره سازمان استان هم چنین بعضی از مدیران و مشاورین سازمان توضیحاتی در مورد سوالات مطرح شده ارائه کردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

 

دانلود نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ خرداد ۹۶
1750 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0