دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی

برآورد خسارات زلزله استان خراسان‌شمالی در دست بررسی است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان حمایت دولت از زلزله‌زدگان استان خراسان‌شمالی، بیان کرد: برآورد میشود یک هزار مسکن‌روستایی نیاز به بازسازی کامل و در حدود یک هزار و چهارصد واحد مسکن مهر واقع در سایت گلستان‌شهر هم نیاز به تعمیرات دارند که مقدمات انجام آن ها در دست بررسی است.

کد خبر: 960227013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶ - ۲:۳۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان حمایت دولت از زلزله‌زدگان استان خراسان‌شمالی، بیان کرد: برآورد میشود یک هزار مسکن‌روستایی نیاز به بازسازی کامل و در حدود یک هزار و چهارصد واحد مسکن مهر واقع در سایت گلستان‌شهر هم نیاز به تعمیرات دارند که مقدمات انجام آن ها در دست بررسی است.برآورد خسارات زلزله استان خراسان‌شمالی در دست بررسی

برآورد خسارات زلزله استان خراسان‌شمالی در دست بررسی

برآورد خسارات زلزله استان خراسان‌شمالی در دست بررسی

برآورد خسارات زلزله استان خراسان‌شمالی در دست بررسی

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی که بدستور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای برآورد میزان خسارت به ساختمانهای روستایی و شهری بهمراه هیئتی تشکیل شده از رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و تعدادی از کارشناسین روز بیست و پنجم اردی بهشت‌ماه وارد استان خراسان‌شمالی شد و هم چنان در آن استان بسر میبرد، آخرین وضعیت آسیبها و تصمیماتی که برای برآورد خسارت به آسیب‌دیدگان و ساختمانها گرفته شده را تشریح کرد.
وی تصریح کرد: پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی، با هیئتی تشکیل شده از ۳ معاون وزیر و کارشناسین مربوطه سفری به استان خراسان شمالی داشتیم که هنوز هم ادامه دارد.
بگفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، استان خراسان‌شمالی جزو استانهای باخطر بالا در زلزله است که سابقه زلزله‌های تاریخی گسترد‌ه ای در آن استان گزارش گردیده است.
وی افزود: زلزله اخیر حدود ۵.۷ ریشتر در منطقه پیش‌قلعه بیش ترین خسارات را در بخش روستایی وارد کرده است. برآورد میشود که در پیش‌قلعه حدود یک هزار واحد مسکونی نیاز به بازسازی کامل و هم چنین تعدادی نیز نیاز بمرمت دارند. هم اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محل، مستقر است و دارد برداشتهای لازم را انجام میدهد.
وی با بیان این نکته که توافقهای لازم برای تامین مالی جبران خسارات در حال انجام است،ادامه داد: جدای از خسارات مناطق‌روستایی در پیش‌قلعه، مسکن مهر گلستان‌شهر در شهر بیرجند هم که بزرگ ترین سایت مسکن مهر استان خراسان شمالی است دچار آسیب شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در این بخشها (پیش‌قلعه و گلستان‌شهر)، گروههای کارشناسی مستقر شده‌اند که به تک‌تک واحدها مراجعه میکنند تا میزان خسارت را برآورد نمایند.
مظاهریان کمک و هم کاری اعضای عضو سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان استان خراسان‌شمالی را قابل توجه خواند و خاطرنشان کرد: فکر میکنیم تا پایان بیست و ششم اردی بهشت‌ماه، برداشتها از میزان خسارات به واحدهای‌مسکونی به اتمام برسد. زیرا به کلیه واحدهای مسکونی خسارت دیده با کمک مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسین شاغل در اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه شده و فرمهای خسارات تکمیل شده تا از طریق آن ها بتوان برآورد دقیقی از میزان خسارات در سایت مسکن مهر داشته باشیم.
وی عنوان کرد: برای آن که نگرانیهای مردم رفع شود و با آن ها همدردی لازم صورت بگیرد تعداد مشخصی چادر و تجهیزات اسکان هم میان آسیب‌ دیدگان توزیع شده است.


ایشان در خصوص میزان آسیبهای واردآمده با تاکید بر آن که خسارات محدود هستند، اذعان کرد: خیلی از موارد و آسیبها مربوط به آسیبها و صدماتی است که به میان‌قابها و دیوارهای جداکننده در ساختمانهای مسکونی وارد آمده است. هم چنین، تعدادی هم آسیب تازه مشاهده شد که باید این بخشها مورد بررسی قرار بگیرد تا میزان خسارات وارد شده دقیقا مشخص گردد.
وی یادآور شد: برآورد میشود یک هزار مسکن روستایی نیاز به بازسازی کامل و در حدود یک هزار و چهارصد واحد مسکن مهر واقع در سایت گلستان‌شهر هم نیاز به تعمیرات دارند که مقدمات انجام آن ها در دست بررسی است.
مظاهریان افزود: مجموعه یک هزار واحدی گلستان‌شهر، بیش ترین آسیب را دیده است و فردا میتوان در خصوص آمار دقیق خسارات را ارایه نمود.
لازم به ذکر است، ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه و ۵۹ ثانیه روز شنبه بیست و سوم اردی بهشت زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس امواج درونی زمین اطراف پیش‌قلعه و بجنورد دراستان خراسان‌شمالی را لرزاند.
منبع: ترابر نیوز

 

گروه تلگرام برق صنعتی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اردیبهشت ۹۶
1020 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0