رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

تأسیس دبیرخانه کمیته متناظر ISO TC 266 در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

نشست آموزشی استاندارد ایزو تی سی دویست و شصت و شش با حضور مقامات استانی و کشوری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید.

کد خبر: 960220007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶ - ۵:۱۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی نشست آموزشی استاندارد ایزو تی سی دویست و شصت و شش با حضور مقامات استانی و کشوری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید.تأسیس دبیرخانه کمیته متناظر ISO TC 266 در سازمان

تأسیس دبیرخانه کمیته متناظر ISO TC 266 در سازمان

تأسیس دبیرخانه کمیته متناظر ISO TC 266 در سازمان

تأسیس دبیرخانه کمیته متناظر ISO TC 266 در سازمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در ابتدای این نشست آموزشی، از ثبت دبیرخانه کمیته متناظر ISO TC 266 در این سازمان با هدف “الگوبرداری از طبیعت” در سازمان استان و برگزاری دوره آموزشی- کارگاهی ۱ روزه با نام “مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و نحوه پاسخ گویی به مدارک آن ها” بیان کرد: با ثبت این دبیرخانه فرصت خوبی برای ارتقای شاخصها و توانمندیهای استان فراهم شده است.
مهندس “علی اکبر رمضانی” مهمترین بحث شاخصهای استانی را شاخص نیروی انسانی دانست و گفت: ما همواره از توان مندی این سرمایه بزرگ در استان سخن گفته ایم و اکنون از طریق این دبیرخانه میتوانیم توانمندیهای خود را در عرصه ملی و بین المللی بروز دهیم.
رمضانی ادامه داد: الگو برداری از طبیعت از جمله ویژگیهای این استاندارد است که میتواند ما را بسطح بین المللی نزدیک کند و وجود این دبیرخانه در استان میتواند در مورد دریافت اطلاعات و باخبر شدن از بازخوردها کمک کننده باشد.
وی افزود، استانداردهای بین المللی را زبان مشترکی بین تمام کشورها خواند و ادامه داد: بطور حتم هر چه ارتباط ما با دیگر کشورها بیش تر شود مراودات، واردات و صادرات بیش تر خواهد شد و رشد رونق اقتصادی را برای استان شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه حداقل تاثیر وجود این دبیرخانه در استان، رشد در حوزه علمی و تبادل دانش است اظهار داشت: این دبیرخانه میتواند جایگاه و اعتبار استان را در سطوح ملی و بین المللی بطرز چشم گیری افزایش دهد.
همچنین رمضانی درباره نحوه فعالیت این دبیرخانه عنوان کرد: تمام استانداردهایی که در حوزه کاری تی سی هستند باید از طریق برگزاری جلسه های این دبیرخانه تاییدیه گرفته و بعد بسازمان استاندارد ارجاع و در نهایت در مجامع بین المللی مطرح گردد.
وی اذعان کرد: اگر از سایر کشورهای جهان هم پیشنهادی در گرداوری استاندارد در حوزه تی سی مطرح و از ایران نظرسنجی گردد، این کمیته باید نظر خود را اعلام نماید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بعد از اعلام نظر کمیته، ملاک عمل، سازمان ملی استاندارد خواهد بود و در آخر اظهار نظر بین المللی سازمان منوط به کامنتهای دریافتی دبیرخانه خواهد بود.
او با اشاره به اینکه کلیه موارد مرتبط با موضوع این استاندارد در بحث ارتباط بین المللی کشورها، با دبیری خراسان شمالی رقم خواهد خورد یادآور شد: لذا فرصت مناسبی برای بروز توانمندیهای استان فراهم شده که باید از این فرصت بهره برداری مناسبی صورت پذیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی هم در این نشست، نسبت به تامین و حمایت مالی و معنوی مسائل بخش اقتصاد مقاومتی مرتبط با موضوع این جلسه اظهار آمادگی نمود.
“مجید پور عیسی” بیان داشت: باید به سمت سرمایه گذاری و مشارکت و توان مند سازی بخش خصوصی پیش برویم.
پور عیسی ادامه داد: ارتقا و توان مند سازی بخش خصوصی میتواند حرکتی در مسیر اقتصاد مقاومتی تلقی گردد و باید از این حرکت حمایت گردد.


در این نشست “فهیمه مهمان نواز” مدیر کل استاندارد استان خراسان شمالی هم بیاناتی را در این بخش ابراز داشتند.
استاد این دوره آموزشی سرکار خانم لیلا نصیری کارشناس سازمان ملی استاندارد بودند.
اهمیت موضوع تاسیس دبیرخانه کمیته متناظر در استان خراسان شمالی:
۱- استانداردهای بین المللی روابط و صادرات و واردات را آسان کرده و زبان مشترک میان کشورها هستند.
۲- ایجاد کمینه متناظر ISO در استان، باعث افزایش اعتبار و جایگاه استان در سطح کشور و بین الملل میشود.
۳- کلیه استانداردهایی که در بخش کاری این TC هستند، باید از طریق تایید و برگزاری جلسه های این دبیرخانه که منصوب به استان است انجام گردند و بعد به سازمان ملی استاندارد ارجاع داده شوند که در مجامع بین المللی مطرح گردند.
۴- در صورتیکه از کلیه کشورهای جهان، پیشنهادی جهت گرداوری استاندارد بین المللی ISO در این زمینه مطرح گردد و از ایران نظرخواهی گردد، این کمیته باید نظردهی نماید و ملاک عمل سازمان ملی استاندارد و اظهار نظر بین المللی آن سازمان، کامنتهای این کمیته و نظرنهایی این کمیته میباشد.
۵- کلیه این موارد در بحث ارتباط مشترک میان کشورها با دبیری خراسان شمالی، موجب تسهیل در روابط، صادرات و رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد بود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۹۶
1381 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0