برای هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار باغ مرکبات و کیوی کد QR صادر گردید برای هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار باغ مرکبات و کیوی کد QR صادر گردید

برای هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار باغ مرکبات و کیوی کد QR صادر گردید

برای هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار باغ مرکبات و کیوی کد QR صادر گردید ، برای حضور موفق کیوی و مرکبات مازندران در بازارهای جهانی نیازمند رعایت استانداردهای تولید هستیم

کد خبر: 010830003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ آبان ۰۱ - ۴:۴۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برای هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار باغ مرکبات و کیوی کد QR صادر گردید ، برای حضور موفق کیوی و مرکبات مازندران در بازارهای جهانی نیازمند رعایت استانداردهای تولید هستیم

برای هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار باغ مرکبات و کیوی کد QR صادر گردید

برای هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار باغ مرکبات و کیوی کد QR صادر گردید
شروع حضور موفق در بازارهای جهانی
طرح صدور کد QR در استان مازندران اجرایی گردید
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران افزود: برای هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار باغ مرکبات و کیوی کد QR صادر گردید.
حجت الله علی محمدی اظهار داشت: برای حضور موفق کیوی و مرکبات مازندران در بازارهای جهانی نیازمند رعایت استانداردهای تولید هستیم.
محمدی با اشاره به مازاد تولید مرکبات و کیوی در مازندران تصریح کرد: تنها راه برون رفت از این وضع صادرات این محصولات بود که در صدور کد کیو آر یکی از راه های برون رفت از این وضع است.
وی با عنوان اینکه سیاستهای دولت در امضای تفاهم نامه با کشورهای هدف از جمله چین، روسیه و کشورهای اوراسیا برای صادرات محصولات کشاورزی استان روند خوبی گرفته است، ادامه داد: با صدور کد کیو آر می توانیم محصولات خود را به کشورهای هدف صادر کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: در مذاکراتی که با کشورهای هدف داشتیم قرار شد تا محصولات، شناسه تولید کننده و شناسه تولید برای صادرات داشته باشند و تنها راه آن صدور کد کیو آر بود.
محمدی عنوان اینکه: هزار و صد و پنجاه و هفت هکتار در سامانه سماک که مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است تاکنون نام نویسی شد که پانصد هکتار مربوط به مرکبات و ششصد و پنجاه و هفت هکتار هم مربوط به کیوی است.
وی ادامه داد: برای پنجاه هکتار مرکبات در استان تاکنون گواهی ارتقای سلامت صادر و صادرات این محصول انجام شد و در مورد کیوی هم صد و ده هکتار گواهی ارتقای سلامت در منطقه غرب و بابل صادر شد و محصولات ان هم به کشورهای هدف صادر گردید.
محمدی ادامه داد: کارشناسان در حال بارگذاری اطلاعات هزار هکتار دیگر از باغ‌های مازندران در این سامانه هستند که به محض تایید گواهی صادرات محصولات نیز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه چین، هند، روسیه و کشور‌های اتحادیه اوراسیا هدف بازار‌های صادراتی هستند، افزود: صادرات مرکبات به روسیه و کشور‌های اوراسیا انجام شده است، اما هنوز صادارتی به هند و چین نداشتیم که این موضوع در حال پی‌گیری‌ است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۰۱
673 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0