نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌ های سرمایه گذاری و تولید ثروت نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌ های سرمایه گذاری و تولید ثروت

نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌ های سرمایه گذاری و تولید ثروت

نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌ های سرمایه گذاری و تولید ثروت ، در حال حاضر کم‌تر از ۵ درصد از ساختمان‌های کشور با رویکرد صنعتی ساخته می شوند

کد خبر: 010413003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ تیر ۰۱ - ۱۱:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌ های سرمایه گذاری و تولید ثروت ، در حال حاضر کم‌تر از ۵ درصد از ساختمان‌های کشور با رویکرد صنعتی ساخته می شوند

نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌ های سرمایه گذاری و تولید ثروت

نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌ های سرمایه گذاری و تولید ثروت
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس مطرح کرد؛
نقش انکارناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌ های سرمایه گذاری و تولید ثروت
مجتبی زوربخش ادامه داد: نقش صنعت ساختمان در ایجاد فرصت‌ های سرمایه گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد انکارناپذیر است.
وی در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: در شرایط حاضر اقتصادی باید به ظرفیتهای بازاریابی و توسعه مبادلات تجاری صنعت نمایشگاهی توجه بیشتری شود.
زوربخش ادامه داد: با رقابتی شدن این صنعت و بالا رفتن استانداردهای کیفی، تنوع محصولات داخلی رو به افزایش می رود و با تکیه بر فناوریهای جدید و حمایت از فنآوران ساختمانی و استارت آپها این حلقه تکمیل تر می گردد؛ بدیهی است در این شرایط می توانیم بهبود وضعیت صنعت ساختمان در بحث کیفی سازی را شاهد باشیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس به لزوم افزایش سهم صنعتی‌سازی و استفاده از دانش و تکنولوژی‌ های جدید در چرخه ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کم‌تر از ۵ درصد از ساختمان‌های کشور با رویکرد صنعتی ساخته می شوند و این حالی که میانگین صنعتی‌سازی ساختمان در بسیاری از کشورها بیش از چهل درصد است.
وی در ادامه به اهمیت مبحث مصرف انرژی در ساختمان اشاره کرد و گفت: عدم رعایت استانداردهای صحیح در این حوزه، سبب اتلاف انرژیِ سی تا چهل درصدی از دیوارهای ساختمان میشود متاسفانه ضعف های موجود در این زمینه و عدم رعایت استانداردهای لازم، باعث شده اتلاف انرژی در ساختمان‌های ایران ۵ برابر اروپا باشد. در یک نگاه کلی عواملی هم چون طراحی نامناسب حرارتی، عایق بندی غیر اصولی سیستمهای گرمایشی، دیوارهای بدون عایق، وضعیت نامناسب سقف، کیفیت نامطلوب درب‌ها، درز پنجره‌ها و همغچنین عدم استفاده از کنترل کننده های گرمایشی سبب اتلاف انرژی در بخش خانگی می‌شوند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه ساختمان و ارایه دستاوردهای جدید در این نمایشگاه می تواند مدخلی برای افزایش راندمان مصرف انرژی باشد، افزود: ارائه جدیدترین دستاوردهای مصالح و تجهیزات در نمایشگاههای صنعت ساختمان و استفاده اصولی از این تجهیزات در چرخه ساخت و ساز، می تواند به بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها کمک نماید.
به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس نیز برای کاهش مصرف انرژی در ساختمانها از طریق اجرایی کردن مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان عزمی جزم دارد.
وی در ادامه بر اهمیت استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و باکیفیت تاکید کرد و افزود: نمایشگاه ساختمان میتواند سهم قابل توجهی در معرفی کالاهای استاندارد، تکنولوژیها و فن آوریهای نوین و مصالح متنوع و با کیفیت داشته باشد؛ بی شک استفاده از مصالح و تکنولوژیهای به روز و استاندارد در کنار سایر ملزومات چرخه ساخت و ساز میتواند از هدر رفت سرمایه های مالی و جانی بهره برداران جلوگیری کند.
وی هم‌چنین با اشاره به سیاست‌ کلان دولت در حوزه تولید مسکن گفت: برپایی نمایشگاه‌ های صنعت ساختمان می تواند در راستای تأمین مصالح استاندارد واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز نقش به سزایی داشته باشد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان از تولیدات داخلی را اعلام و بیان کرد: نظام مهندسی آماده همکاری با صنایع داخلی مرتبط با ساختمان در زمینه ترویج و گسترش استفاده از تولیدات داخلی و مصالح استاندارد در صنعت ساخت و ساز است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ تیر ۰۱
299 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0