حمایت صنایع بزرگ از معادن کوچک مرتبط با حوزه کاری خود در استان خراسان شمالی حمایت صنایع بزرگ از معادن کوچک مرتبط با حوزه کاری خود در استان خراسان شمالی

حمایت صنایع بزرگ از معادن کوچک مرتبط با حوزه کاری خود در استان خراسان شمالی

حمایت صنایع بزرگ از معادن کوچک مرتبط با حوزه کاری خود در استان خراسان شمالی ، صورت می گیرد. متاسفانه وضعیت زیرساخت های معادن در این استان بسیار ضعیف است

کد خبر: 000423001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ تیر ۰۰ - ۸:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حمایت صنایع بزرگ از معادن کوچک مرتبط با حوزه کاری خود در استان خراسان شمالی ، صورت می گیرد. متاسفانه وضعیت زیرساخت های معادن در این استان بسیار ضعیف است

حمایت صنایع بزرگ از معادن کوچک مرتبط با حوزه کاری خود در استان خراسان شمالی

حمایت صنایع بزرگ از معادن کوچک مرتبط با حوزه کاری خود در استان خراسان شمالی
رئیس نظام مهندسی معدن استان خراسان شمالی بیان کرد:
صنایع بزرگ ازمعادن کوچک خراسان‌شمالی حمایت نمایند
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی اظهار داشت: صنایع بزرگ از معادن کوچک موجود در استان حمایت کنند.
سجادی گفت: بعنوان مثال کارخانه سیمان بجنورد، یکی از کارخانجات بزرگ استان است که میتواند از معادن کوچک مرتبط با حوزه کاری خود حمایت کند.
سجادی ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی این کارخانه هماتیت است که این کارخانه نیاز خود را از طریق یکی از معادن خارج استان تامین میکند این در حالی است که در خراسان شمالی حدود ۶ معدن هماتیت وجود دارد.
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: مواد معدنی هماتیت این معادن توسط کارخانجات استان خریداری نمیشود و یا با قیمت خیلی پایین خریداری می گردد.
سجادی افزود: صنایع بزرگ که از مواد معدنی استفاده میکنند میتوانند با انجام اقداماتی همچون پیش خرید، توان مالی معادن کوچک را افزایش داده تا آنها نیز بتوانند با قوت کار خود را ادامه دهند.
وی در ادامه در ارتباط با مشکلات معادن استان تصریح کرد: متاسفانه وضعیت زیرساخت های معادن در این استان بسیار ضعیف است.
سجادی ادامه داد: معادن استان از لحاظ برخورداری زیرساختهایی همچون برق، جاده دسترسی و … ضعیف و یا محروم هستند.
وی خام فروشی را از دیگر مشکللات معادن استان عنوان کرد و افزود: مواد معدنی که به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرند در استان مصرف می گردد.
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: اما مابقی مواد معدنی بصورت خام از استان خارج می گردد که بعنوان مثال حدود هفت معدن باریت در شهرستان راز و جرگلان وجود دارد که مواد معدنی آن از لحاظ کیفیت در سطح خوبی نیز قرار دارند اما خام خارج می گردند.
وی گفت: سنگهای تزئینی از دیگر مواد معدنی هستند که در این استان خام فروشی می شود.
سجادی به معادن بوکسیت نیز اشاره کرد و افزود: چندین معدن بوکسیت در این استان وجود دارد که مورد استفاده شرکت آلومینیای جاجرم قرار میگیرد و خود این شرکت نیز دارای چندین معدن از این نوع است اما باید به فکر یک واحدفرآوری برای باطله های این معدن نیز بود.
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: در حال حاضر سدی از باطله های بوکسیت در حوالی معادن آن ایجاد شده که باید فکری به حال آن کرد و با راه اندازی واحد فرآوری میتوان از عناصر کم یاب موجود در باطله ها نیز استفاده نمود.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۰۰
739 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0