پی‌گیری برای استفاده از سازندگان ذی صلاح، با تلاش‌های انجمن سازندگان مسکن پی‌گیری برای استفاده از سازندگان ذی صلاح، با تلاش‌های انجمن سازندگان مسکن

پی‌گیری برای استفاده از سازندگان ذی صلاح، با تلاش‌های انجمن سازندگان مسکن

پی‌گیری برای استفاده از سازندگان ذی صلاح، با تلاش‌های انجمن سازندگان مسکن ، صورت می گیرد. همکاری بین دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز کلید اجرای قوانین مرتبط با ساخت و ساز و از جمله قانون مجری ذی صلاح است

کد خبر: 000320001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۰ خرداد ۰۰ - ۹:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پی‌گیری برای استفاده از سازندگان ذی صلاح، با تلاش‌های انجمن سازندگان مسکن ، صورت می گیرد. همکاری بین دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز کلید اجرای قوانین مرتبط با ساخت و ساز و از جمله قانون مجری ذی صلاح است

پی‌گیری برای استفاده از سازندگان ذی صلاح، با تلاش‌های انجمن سازندگان مسکن

پی‌گیری برای استفاده از سازندگان ذی صلاح، با تلاش‌های انجمن سازندگان مسکن

رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان بیان کرد: با تلاش‌های انجمن سازندگان مسکن، حدود ۳ سال که استفاده از سازنده صاحب صلاحیت به جدیت درحال پی گیری است.
شهاب سعادت نژاد، رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان با عنوان اینکه همکاری بین دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز کلید اجرای قوانین مرتبط با ساخت و ساز و از جمله قانون مجری ذی صلاح است، ادامه داد: امیدواریم با تعامل و همکاری گروهی زحمات و کارهای انجام شده در دوره های گذشته را به نتیجه برسانیم.
وی افزود: باید هرچه سریعتر پیوند بین انجمن ها و مهندسان و سازمان نظام مهندسی و شورای شهر را بیشتر از گذشته کنیم و از ظرفیت تمامی فعالان صنف استفاده کنیم.
رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان با بیان اینکه طبق قانون تمامی ساخت و ساز باید توسط سازندگان ذی صلاح انجام گردد، گفت: براساس ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی تمامی ساخت وساز ها باید دارای شناسنامه فنی-ملکی باشند.
سعادت نژاد تصریح کرد: شهرداری‌ها بعنوان مرجع صدور پروانه ساختمانی موظف به درخواست صدور شناسنامه فنی پیش از ارائه پروانه صدور پایان کاراست.
وی عدم اجرای قانون صدورشناسنامه فنی ساختمان از سوی شهرداری ها را تخطی از اجرای قانون و آیین نامه مصوبه هیات وزیران ارزیابی و بیان کرد: باید تمامی ساخت و سازها در هرمتراژ و در نقطه از کشور به سمتی برود که از سازندگان دارای صلاحت در فرآیند اجرای آن استفاده گردد.
وی با عنوان اینکه شورای شهر جدید با تعامل سازمان نظام مهندسی و متخصصان، آیین نامه اجرایی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی ساختمان را اجرایی کند، ادامه داد: در دوره های گذشته، عملیاتی کردن این قانون از سوی شورای شهر و شهرداری تهران مورد پی‌گیری قرار گرفت اما متاسفانه بصورت کامل انجام نشد و امیدواریم که در این دوره به صورت کامل اجرایی گردد.
رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه چشم انداز ما در صنعت ساختمان، استفاده از ظرفیت بالای متخصصان و مهندسان مجرب است، تصریح کرد: امیدوار هستیم به نقطه ای برسیم که تمام ساخت و سازهای شهر تهران بعنوان یک کلانشهر و پایتخت کشور، توسط افراد دارای صلاحیت و دارای شناسنامه فنی ملکی باشد تا بهره بردان ساختمان و هزینه سنگینی بابت خرید ملک پرداخت می کنند بابت جزییات ساخت واحد خریداری شده و میزان کیفیت آن باشند.
وی صدور شناسنامه فنی ملکی برای ساختمان را عامل مهمی اعلام کرد که به گفته او بهره داران از تمامی جزییات ساخت ملک خریداری خود شامل طول عمر، ایمنی، تجهیزات به کاررفته، مصالح استفاده شده و.. با خبرمی شوند.
سعادت نژاد با تاکید بر اینکه شناسانه فنی ساختمان سبب حفظ سرمایه های ملی کشور می شود، گفت: تفاهم نامه چند جانبه ای بین انجمن سازندگان مسکن و ساختمان، شهرداری، شورای شهر و وزارت راه و شهرسازی به منظور بهره گیری از مجری ذی صلاح منعقد گردید.
وی گفت: متاسفانه رای دیوان عدالت در سال های اخیرکه مجوز بهره گیری از سازندگان مختلف در مقاطع مختلف را صادر کرد، باعث شده که شهرداری ها این رای را دستاویزی کنند تا به طور کل از سازندگان صاحب صلاحیت استفاده نکنند.
رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان افزود: با تلاش های انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران و سازمان نظام مهندسی و سازندگان دارای صلاحیت، حدود سه سال که استفاده از سازنده صاحب صلاحیت به جدیت درحال پیگیری است و ازسال نود و هشت، برای اکثر ساخت و سازهای متراژ بالا ۲ هزار متر و از شهریور سال نود و نه، برای کارهای بالاهای ۱۵۰۰ مترمربع استفاده از سازنده دارای صلاحیت و صدورشناسنامه فنی اجرایی شده است.
وی گفت: تنها قسمتی که در فرآیند مذکور مغفول مانده است، استفاده و اجبار شهرداری تهران بعنوان مرجع صدور پروانه ساختمان در ساخت و سازهاست که بتوانیم قبل از صدور پروانه ساختمان، شناسنامه فنی ساختمان را برای تمامی ساخت و سازها داشته باشیم و امیدوار هستیم که با تعامل نظام مهندسی و شهرداری این اتفاق نیز عملیاتی گردد.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۰۰
436 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0