سلامتی همگانی، خط قرمز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان سلامتی همگانی، خط قرمز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

سلامتی همگانی، خط قرمز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

سلامتی همگانی، خط قرمز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ،گوشه ای از اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بود

کد خبر: 990109038 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ اسفند ۹۸ - ۳:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سلامتی همگانی، خط قرمز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ،گوشه ای از اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بود

سلامتی همگانی، خط قرمز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

سلامتی همگانی، خط قرمز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بیان کرد: سلامتی همگانی، خط قرمز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

به دنبال گسترش بیماری کرونا در استان‌های مختلف و از جمله در خوزستان، سازمان نظام مهندسی ساختمان آن استان اقداماتی را انجام داده است که مشروح آن از سوی واحد روابط عمومی این سازمان، بدین شرح گزارش شده است:
بلافاصله بعد از احتمال بروز و شیوع بیماری اخیر (کرونا) در شهرهای استان خوزستان، به قید فوریت در سطح هیات مدیره و مدیران استانی سازمان حسب حساسیت موضوع، نشست هایی تشکیل شد که طی آنها، کلیه ابلاغیه و توصیه های دستگاههای نظارتی، بهداشتی و … مورد بررسی و ملاک تصمیم گیری قرار گرفتند.
در روزهای ابتدایی شیوع بیماری، با هدف مهار هرچه جدی تر آن و هم‌چنین حفظ سلامتی اعضا و سایر مراجعین سازمان، اقداماتی به این شرح صورت گرفت:
۱٫ در گام اول، طی مکاتباتی به سراسر استان و دفاتر نمایندگی تابعه ابلاغ شد تا بیش از پیش رعایت بهداشت میان پرسنل و در محیط اداری سازمان صورت گیرد. هم‌چنین تاکید شد تا حداقل اقلام بهداشتی نظیر ماسک، ژل و مایعهای شستشو و ضدعفونی در اختیار پرسنل و در ورودی سازمان در مرکز استان و دفاتر نمایندگی در دسترس مراجعین قرار گیرد.
۲٫ در ادامه اقدامات مورد اشاره در بند فوق، نصب پیامهای هشدار، توصیه های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا و راه های جلوگیری از ابتلا و شیوع آن و … در قالب پوستر در فضای اداری سازمان انجام شد.
۳٫ در قدم بعدی و بعد از اخذ ابلاغیه هایی با موضوع کاهش میزان حضور پرسنل در محل سازمان و نیز کاهش ساعات فعالیت اداری، موارد با قید فوریت و بلادرنگ در دستور کار قرار گرفت و به تمامی مدیران استان ابلاغ شد که تا میزان حداکثری نسبت به کاهش تعداد پرسنل خود در ساعات اداری اقدام نمایند.
۴٫ اخذ تصمیم بعدی در مورد دریافت و بررسی تمامی نقشه های ساختمانی به صورت کاملا غیر حضوری بود که با تلاش مستمر مدیران و کارشناسان سازمان، این مهم نیز در ایام پایانی سال و به رغم حجم بالای نقشه های ثبت شده در سامانه خدمات مهندسی و … به سرانجام رسید.
۵٫ با توجه به هدف هیات مدیره این سازمان مبنی بر ارائه خدمات مطلوب به صورت مکانیزه به اعضای سازمان و نیز مالکین و سایر مراجعین محترم، با استقرار نظام هماهنگ پرداخت اقساط مهندسان ناظر در سراسر استان، بخش قابل توجهی از مراجعات، مکاتبات و … در حوزه یاد شده تقلیل یافته و می‌توان گفت کلیه موضوعات مرتبط با امر موصوف به صورت کاملا غیر حضوری دریافت و بررسی می شود.
وجود سامانه و ابزار یاد شده در روزهای اخیر، سبب شد تا ناظرین این سازمان جهت پی‌گیری و دریافت مطالبات خود هیچ‌گونه مراجعه ای به محل سازمان نداشته باشند.
۶٫ با هدف توسعه خدمات الکترونیک سازمان در استان جهت بهره برداری هرچه بیشتر عموم و با نگرش به اصل تکریم ارباب رجوع و بمنظورکاهش تردد به محل سازمان، سیستم نرم افزار تیکتینگ بصورت رسمی راه اندازی شده که در ایام مورد بحث، به واسطه حضور این سامانه عموم درخواستهای اعضا در قالب تیکت الکترونیک به مدیران و کارشناسان سازمان از سوی متقاضیان ارسال شده و از حضور ایشان به صورت حضوری عملا جلوگیری کرده است.
۷٫ امکان ثبت نام در دوره های آموزشی به صورت کاملا الکترونیک نیز از جمله خدماتی است که قبل از بروز ویروس کرونا به اعضای سازمان خوزستان ارائه شده است و در این ایام، عملا مانع حضور متقاضیان به صورت حضوری در محل سازمان شده است.
۸٫ متناسب با دستورالعمل‌های اخیر ابلاغی، سازمان تصمیماتی در مورد فعالیت اعضایی که اعتبار پروانه اشتغال به کار آنها خاتمه یافته است نیز اتخاذ نموده، به گونه ای که ارائه خدمات مهندسی و … برای ایشان مقدور شده است.
۹٫ تهیه کلیپ تشریح خدمات غیر حضوری، ارسال اطلاعیه های مرتبط خطاب به اعضا و … نیز از سایر اقدامات صورت گرفته در این فصل زمانی بوده که در ایام آتی، مشروح آنها نیز به اطلاع خواهد رسید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اسفند ۹۸
429 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0