سوتی بزرگ وزارت راه و شهرسازی سوتی بزرگ

سوتی بزرگ وزارت راه و شهرسازی

،استیضاح آخوندی در حالی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بلافاصله بعد از نامه معاون آخوندی، سعید غفرانی را بعنوان عضو علی البدل جایگزین قربان خانی در سازمان نظام مهندسی تهران کرده بود که بازرس اصلی این سازمان اعلام کرده غفرانی اصلا جزو اعضای علی البدل نبوده است.

کد خبر: 970214001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷ - ۱:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،استیضاح آخوندی در حالی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بلافاصله بعد از نامه معاون آخوندی، سعید غفرانی را بعنوان عضو علی البدل جایگزین قربان خانی در سازمان نظام مهندسی تهران کرده بود که بازرس اصلی این سازمان اعلام کرده غفرانی اصلا جزو اعضای علی البدل نبوده است.

سوتی بزرگ وزارت راه و شهرسازی

سوتی بزرگ وزارت راه و شهرسازی

سوتی بزرگ  وزارت راه و شهرسازی

هفته پیش بعد از نامه معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در مورد دستور آخوندی برای تعلیق پروانه اشتغال بکار ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران، مدیرکل راه و شهرسازی تهران  در نامه ‌ای سعید غفرانی را به ‌عنوان جایگزین حسن قربانخانی ریاست تعلیق شده سازمان نظام مهندسی ساختمان پایتخت معرفی کرد.
در نامه مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران خطاب به اعضای نظام مهندسی ساختمان تهران آمده است؛
«به پیوست تصویر نامه شماره… ه. معاونت محترم امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی منضم به نامه شماره… ه. مدیرکل محترم دفتر توسعه مهندسی ساختمان در مورد تعلیق پروانه اشتغال بکار مهندسی آقای حسن قربانخانی حسب تصمیم مقامعالی وزارت مستند به بند (ج) ماده بیست و سه آئین ‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان و کنترل ساختمان ارسال می‌ گردد.
با توجه به این ‌که نامبرده فاقد شرایط عضویت هیئت مدیره سامان استان می ‌باشد و آقای سعید غفرانی عضو علی‌البدل رشته عمران جایگزین ایشان بعنوان عضو اصلی هیئت مدیره معرفی می ‌گردد مقتضی است ترتیبات و تشریفات قانونی را معمول نمایید.»
این در حالیست بازرس اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نامه ای به تاریخ یازدهم اردی بهشت خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به وی یادآور شده که سعید غفرانی اساسا جزو اعضای علی البدل نبوده و این اقدام وزارت راه و شهرسازی را زیر سئوال برده است.

سوتی بزرگ وزارت راه و شهرسازی


در نامه فرزاد لحمی که رو نوشتی از آن برای اقدام لازم به سازمان بازرسی کل کشور فرستاده شده خطاب به محمد زاده آمده است:
احتراما عطف به نامه شماره ۹۷/۱۲۰۰/۴۵۴۵-۹۷/۲/۵ و معرفی آقای سعید غفرانی بعنوان عضو علی البدل هیئت مدیره که جانشین آقای مهندس حسن قربانخانی معرفی شده اند، به استحضار میرساند طبق ماده شصت و نه آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بعد از پایان رای گیری  در انتخابات هیئت مدیره استان لیست منتخبین توسط هیئت اجرایی و دستگاه نظارت تهیه، امضا و جهت صدور اعتبار نامه به وزارت راه و شهرسازی اعلام میگردد.
طبق نامه شماره ۹۴/۱۲۰۰/۳۱۸۳۳ ص مورخه ۱۳۹۴/۸/۶ مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان تهران و صورت جلسه تنظیمی پیوست آنکه طبق ماده شصت و نه آیین نامه اجرایی قانون تهیه شده است نام آقای سعید غفرانی در بین منتخبین اصلی و علی البدل نمیباشد و لذا معرفی ایشان بعنوان عضو اصلی هیئت مدیره دارای ابهام بوده و شرکت ایشان در نشست های هیئت مدیره و هرگونه اتخاذ تصمیم با حضور ایشان به نظر فاقد وجاهت قانونی باشد لذا خواهشمند است دستور فرمائید موضوع بررسی و در این مورد رفع ابهام شود.
در دوره ریاست غفرانی بر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ماجرای سپرده گذاری این سازمان در بانک شهر و دریافت وامهای کلان میلیاردی بر ملا شد، موضوعی که هم چنان گریبان این سازمان را گرفته است.

منبع : نماینده

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اردیبهشت ۹۷
2103 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0