اظهارات یک مسئول:

اظهارات معاون وزیر راه علیه شهرداری و نظام مهندسی

چرخه عجیبی شده است؛ دولت موضوع را گردن شهرداری می اندازد؛ شهرداری مسئله را به سازمان نظام مهندسی مربوط می داند؛ سازمان نظام مهندسی پاسخ نمی دهد (زمان تهیه گزارش) و کارشناسان می گویند: این چرخه باطلی است که همه در آن شریک اند. داستانی تازه نیست؛ بارها دیده شده است که برخی نهادها یا سازمان های مسئول، مشکلی را گردن نمی گیرند و مرجعی دیگر را متهم می کنند؛ حالا حکایت «هدررفت انرژی» درساختمان هاست.

کد خبر: 1339 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آبان ۹۵ - ۱۱:۴۷ ق.ظ
 

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، معاون وزیر راه وشهرسازی گفته که «در ۲۳ میلیون مسکندر کشور، «انرژی» هدر می رود. شهرداری باید از صدور پایان کار برای ساختمان هایی که استانداردهای لازم را ندارند خودداری کند».  اظهارات معاون وزیر راه علیه شهرداری و نظام مهندسی قصه ای که حامد مظاهریان طرح کرده، حکایت حامل های انرژی تجدیدناپذیر مانند گاز و آب است که در زمستان ها به دلیل فرایند نامناسب ساخت مسکن، رخ می دهد؛ البته برق هم در تابستان ها به این چرخه هدررفت افزوده می شود.


داستان اظهارنظر معاون وزیر راه را از یک منبع آگاه در شهرداری تهران جویا شد؛ او گفت: «مهندسان ناظر در سازمان نظام مهندسی که در همه مراحل ساخت مسکن حضور دارند، باید پاسخ گو باشند». خبرنگار «شرق» در تلاش برای برقراری ارتباط با یکی از اعضای هیأت رئیسه، هیأت مدیره یا معاونان سازمان نظام مهندسی با روابط عمومی این سازمان تماس گرفت؛ اما آنها اعلام کردند تا پایان هفته فرصتی برای پاسخ گویی به یکی، دو پرسش ندارند. سرانجام «کمال اطهاری»، کارشناس مسکن، آشکارا گفت چرخه رانت در موضوع مسکن از جایی شروع به گسترده شدن کرد و حالا همه دستشان آلوده است؛ هم دولت ها، هم شهرداری ها، هم شوراهای شهر و حتی بانک ها.

اظهارات معاون وزیر راه علیه شهرداری و نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی ساختمان

اظهارات معاون وزیر راه علیه شهرداری و نظام مهندسی

ضلع اول؛ دولت: وظیفه مشخص شهرداری است
نظر معاون وزیر راه این است که برای مبارزه با هدررفت انرژی در مسکن ها، شهرداری ها باید روند صدور مجوز پایان کار را متوقف کنند. مظاهریان توضیح داده که در بخش خصوصی ۲۳ میلیون مسکن در ایران وجود دارد که معادل همین تعداد و بیش از آن خانوار درگیر مسائل مربوط به آن هستند؛ راهکاری که بتوانیم این گروه گسترده را با پراکندگی، تنوع درآمدی و اقلیمی تشویق به پیشگیری از هدررفت انرژی در خانه …

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آبان ۹۵
1453 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0