گزارش برگزاری سومین نشست فنی- تخصصی رشته شهرسازی با موضوع انطباق شهری ساختمان گزارش برگزاری سومین نشست فنی- تخصصی رشته شهرسازی با موضوع انطباق شهری ساختمان

گزارش برگزاری سومین نشست فنی- تخصصی رشته شهرسازی با موضوع انطباق شهری ساختمان

گزارش برگزاری سومین نشست فنی- تخصصی رشته شهرسازی با موضوع انطباق شهری ساختمان ، اعلام شد. این نشست با هدف اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و هم‌چنین ایجاد وحدت رویه در گزارش نویسی خدمات مشاوره شهرسازی برگزار گردید

کد خبر: 020520011 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ مرداد ۰۲ - ۱۱:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گزارش برگزاری سومین نشست فنی- تخصصی رشته شهرسازی با موضوع انطباق شهری ساختمان ، اعلام شد. این نشست با هدف اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و هم‌چنین ایجاد وحدت رویه در گزارش نویسی خدمات مشاوره شهرسازی برگزار گردید

گزارش برگزاری سومین نشست فنی- تخصصی رشته شهرسازی با موضوع انطباق شهری ساختمان

گزارش برگزاری سومین نشست فنی- تخصصی رشته شهرسازی با موضوع انطباق شهری ساختمان
گزارش برگزاری سومین نشست فنی- تخصصی رشته شهرسازی با موضوع انطباق شهری ساختمان
این نشست با هدف اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و هم‌چنین ایجاد وحدت رویه در گزارش نویسی خدمات مشاوره شهرسازی برگزار گردید
سومین نشست فنی- تخصصی رشته شهرسازی با موضوع انطباق شهری ساختمان روز ۲ شنبه شانزدهم مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل سالن همایش های ساختمان آموزش سازمان برگزار گردید.
در این نشست که با حضور جمعی از مهندسان شهرساز و با هدف اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و هم‌چنین ایجاد وحدت رویه در گزارش نویسی خدمات مشاوره شهرسازی برگزار گردید، در ابتدا پس از خیر مقدم مرجان بابایی دبیر نشست، امیرحسین فتح العلومی از مهندسان شهرساز و مشاور رییس سازمان، به عنوان نخستین سخنران ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان و اعضای هیات مدیره شرکت کننده در همایش، تلاش‌های امید رضوانی فر و مهندس داریوش خسروی را در جهت احقاق حقوق و منافع شهرسازان قابل تقدیر برشمرد.
وی در مورد مصوبه هیات مدیره مبنی بر توزیع کار میان مهندسان همه پایه ها به صورت گزارش (مشاوره)، با توجه به مصوبه گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی در مورد نحوه ارایه کار توضیح داد.
فتح العلومی با تاکید بر اهمیت گزارش نویسی دقیق در رشته شهرسازی، آن را موجب پذیرش هرچه بیشتر خدمات شهرسازی از سوی مراجع صدور پروانه دانست.
در ادامه، خسروی از اعضای هیات مدیره در سخنانی با تاکید بر عملکرد قابل تقدیر مهندس رضوانی فر به عنوان نماینده رشته شهرسازی در هیات مدیره، گزارشی از فعالیت کمیسون شهرسازی سازمان در ادوار گذشته و اقدامات آن ارایه کرد.
خسروی با اشاره به مصوبه ای که طبق آن تغییرات در ساختمان ها و ارایه گزارش جدولی را منوط به گزارش و مهر مهندسان شهرساز می کرد، ایراد این مصوبه را زمان ورود مهندسان شهرساز به پروژه برشمرد که عملا امکان اخذ هزینه خدمات شهرسازی از مالکان را دشوار می کرد.
این عضو هیات مدیره با تاکید بر این نکته که زمان ورود شهرسازان به پروژه می بایست همزمان با ورود خدمات نقشه برداری باشد، گفت: در مصوبه جدید در این دوره، مهندس شهرساز از ابتدا به چرخه ساخت وارد میگردد و تعرفه هم تثبیت شده است.
وی با انتقاد از توزیع کار شهرسازی توسط مراجع صدور پروانه بدون ثبت صلاحیت و ظرفیت در سازمان، از مهندسان شهرساز خواست در صورت اطلاع از چنین مواردی حتما موضوع را به اطلاع سازمان برسانند.
خسروی، توزیع کار میان همه پایه های رشته شهرسازی را از دیگر ویژگی‌های مهم مصوبه هیات مدیره سازمان دانست که در گذشته وجود نداشت.
امید رضوانی فر نایب رییس دوم سازمان و نماینده رشته شهرسازی در هیات مدیره نیز در سخنانی رعایت قوانین و ثبت تمامی خدمات مهندسی از جمله شهرسازی در سازمان را الزامی دانست و ادامه داد: برای نخستین بار در استان برای تعدادی از مهندسان تخطی کننده از رعایت و ثبت صلاحیت و ظرفیت، از طرف شورای انتظامی سازمان محرومیت و محکومیت درجه ۶ صادر شد و مراتب از طریق مکاتبه به همه شهرداری های سراسر استان اعلام گردید.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش، وضعیت آشفته شهرهای استان را حاصل نادیده گرفتن مهندسان شهرسساز و خدمات مشاوره ای ایشان برشمرد که می بایست اصلاح گردد.
رضوانی فر از مهندسان شهرساز درخواست کرد خدمات شهرسازی گزارش و مشاوره ها، با ، رعایت اصول فنی و ارایه مستندات انجام پذیرد. کاربرگ ها با دقت تکمیل شده و برای هر پروژه با بررسی میدانی گزارش تنظیم شود.
رضوانی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر ارایه خدمات برای ساختمان های گروه «د» الزامی شده است و تشریح محدوده ظرفیت مصوب برای پایه های مختلف ابراز امیدورای کرد با اقناع شهر در مورد مزایا و لزوم خدمات شهرسازی بتوان ضمن تسری خدمات به ساختمان های گروه «ج» تعرفه این خدمات را ارتقا داد.
در ادامه، محسن غیاثی نیا، کارشناس ارشد وزارت راه و شهرسازی و مدرس دوره های ارتقای پروانه شهرسازی استان البرز، اطلاعاتی در ارتباط با انطباق شهری ساختمان و نظارت شهرسازی مطرح کرد.
غیاثی نیا با تاکید بر جایگاه قانونی رشته شهرسازی در نظام مهندسی و هم‌چنین صلاحیت‌های تعریف شده برای این رشته، به تفسیر انطباق شهری ساختمان، شرح خدمات و چک لیست های مربوطه پرداخت.
در پایان نشست ضمن جمع بندی موضوعات بیان شده، جلسه پرسش و پاسخ میان مهندسان شرکت کننده و آقایان مهندس غیاثی نیا، رضوانی فر و خسروی برقرار گردید. طی این پرسش و پاسخ مهندسان شهرساز استان البرز مشکلات و مسایل موجود را مطرح کردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مرداد ۰۲
160 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0