رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در ساری مطرح کرد:

مقصران واقعی حادثه معدن گلستان بزودی مشخص میشوند

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به این که بدنبال افزایش سلامت معدن کاران هستیم، بیان کرد: مقصران واقعی حادثه معدن گلستان بزودی مشخص میشوند.

کد خبر: 960317026 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۶ - ۹:۰۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گلستان  با اشاره به این که بدنبال افزایش سلامت معدن کاران هستیم، بیان کرد: مقصران واقعی حادثه معدن گلستان بزودی مشخص میشوند.مقصران واقعی حادثه معدن گلستان بزودی مشخص میشوند

مقصران واقعی حادثه معدن گلستان بزودی مشخص میشوند

مقصران واقعی حادثه معدن گلستان بزودی مشخص میشوند

مقصران واقعی حادثه معدن گلستان بزودی مشخص میشوند

نادعلی سلیمانی عصر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران گفت: بازدید از معدن های استان مازندران و دیدار با فعالین معدنی استان از اهداف سفر بنده به استان بوده است.
سلیمانی گفت: علی رغم تحریمهای استکباری، بخش معدن توانسته در حوزه فرآوری و تامین مواد اولیه معدنی توفیقاتی داشته باشد.
وی با اشاره به این که حوزه معدنی دست خوش رکود صنعت در سال های اخیر نشده است، ادامه داد: معتقدیم پس از نفت، معدن میتواند تاثیرگذار در توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان این که هنوز در ابتدای راه برای توسعه صنعتی در کشور هستیم،تصریح کرد: با تقویت بخش معدن میتوانیم نقشی اثرگذار در توسعه معدن و اشتغال در این بخش داشته باشیم.
او با تاکید بر اصلاح قانون معادن برای شناسایی معادن متروکه کشور، عنوان نمود: معادن متروکه و بلامعارض با اصلاح این قانون رفع خواهد شد.


وی با اشاره به این که نه هزار معدن فعال و غیرفعال در کشور داریم، افزود: از این میزان پنج هزار و پانصد واحد فعال و مابقی غیرفعال و کم تر فعال هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان این که معدن کاران از افراد زحمت کش جامعه هستند و افزایش معیشت آنها باید مدنظر مسئولین باشد، اذعان کرد: سازمان نظام مهندسی در مقوله معدن زمستان یورت گلستان بعنوان کمیته حقیقت‌یاب ورود جدی کرده است.
سلیمانی با اعلام این که کمیته ایمنی معادل ذغالسنگ در کشور فعال شده است، گفت: بازرسی ویژه از معادن ذغالسنگ استان های مازندران، کرمان، خراسان جنوبی، سمنان و گیلان شروع شده است.
سلیمانی با اشاره بوجود دویست معدن ذغالسنگ در کشور ابرازکرد: صد و پنجاه واحد معدنی کشور فعال بوده که باید نسبت به ارتقا تجهیزات ایمنی این واحدها اقدام جدی صورت پذیرد.
این فعال معدنی کشور با اعلام این که میزان ذخایر معدنی اکتشاف شده در کشور پنجاه و سه میلیارد تن است، اظهار داشت: میزان تولید سالانه این معادن بالغ بر دویست و هفتاد میلیون تن است.
هادی حمیدیان، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران هم با اشاره بوجود هفتاد معدن شن و ماسه و واریزه کوهی در استان، اذعان کرد: اقدامات فنی بمنظور اجرای طرح استخراج در معادن مازندران شروع شده است.
منبع: تسنیم

 

کانال تلگرام نظام مهندسی هرمزگان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ خرداد ۹۶
1182 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0