مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد:

 هزینه تخلف از مقررات و قوانین ساخت و ساز خیلی کم تر از مسیر قانونی است

احمد تجری در نشست هم‌اندیشی حوزه صنعت ساختمان با حضور مهندسین منتخب شوراهای اسلامی گفت: تمام مراحل و اجزا ساختمان باید توسط مهندسین متخصص طراحی، نظارت و اجرا گردد.

کد خبر: 960519011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۹ مرداد ۹۶ - ۱۲:۵۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،احمد تجری در نشست هم‌اندیشی حوزه صنعت ساختمان با حضور مهندسین منتخب شوراهای اسلامی گفت: تمام مراحل و اجزا ساختمان باید توسط مهندسین متخصص طراحی، نظارت و اجرا گردد.هزینه تخلف از مقررات و قوانین ساخت و ساز خیلی کم تر از مسیر قانونی

هزینه تخلف از مقررات و قوانین ساخت و ساز خیلی کم تر از مسیر قانونی

سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان

هزینه تخلف از مقررات و قوانین ساخت و ساز خیلی کم تر از مسیر قانونی

تجری با بیان این که شهرداریها و سازمان نظام مهندسی ساختمان،دو ضلع اصلی صنعت ساختمان هستند و هماهنگی بین این دو بخش در تسریع و تسهیل امور شهرواندان در حوزه ساخت و ساز موثر است، ادامه داد: حضور نه هزار عضو متخصص در حوزه‌های مختلف صنعت ساختمان فرصتی برای استان گلستان و ارتقای افزایش ساخت و ساز است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی آمادگی خود را در مورد هم کاری در کمیسیونهای تخصصی و مرتبط با حوزه صنعت ساختمان اعلام میدارد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با بیان اینکه نشست بین استاندار، معاون عمرانی استانداری و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در اسفند ماه سال پیش عنوان کرد: استاندار با توجه به شناخت ظرفیتهای مهجور سازمان نظام مهندسی در استان، به همه روسای کارگروهها. برای حضور نمایندگان سازمان در همه کار گروههای تخصصی مرتبط با مباحث مهندسی در استان تاکید کردند، تا با حضور متخصصان سازمان در نشستها بدفاع از موضوعات مربوط به مهندسی بپردازند.

وی با تاکید بر اجرای قانون در تمام مراحل ساخت و ساز  و استفاده از نیروی متخصص در این امر اظهار داشت: تمام وظایف سازمان بر مبنای قانون مصوب مجلس است و ما تاکید بر اجرای قانون داریم.

تجری تصریح کرد: تمام مراحل و اجزا ساختمان باید توسط مهندسین متخصص طراحی، نظارت و اجرا گردد و مطابق مقررات و قوانین، سازندگان دارای صلاحیت مسکن و ساختمان باید تمام ساختمانها را اجرا کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به  تخلفات حوزه ساخت و ساز عنوان کرد: امروزه با پدیده‌ای بعنوان ساخت و سازهای غیرمجاز و مواجه هستیم که مسیر خود را از ماده صد میگذرانند و در برخی شهرها شاهد آن هستیم که هزینه تخلف از مقررات و قوانین ساخت و ساز خیلی کم تر از مسیر قانونی است و این امر موجب آن شده که همه افراد نیز به سمت تخلف پیش بروند.

وی افزود : هیئت مدیره سازمان بدنبال بالا رفتن کیفیت خدمات مهندسی و واقعی کردن آن است. واحدهای نظارتی سازمان فعال شده و شیوه نامه آن مشخص گردیده است و یکی از حوزه‌هایی که در ردیف بودجه سال جاری نظام مهندسی رشد چشمگیری داشته، بخش نظارت و آموزش مهندسین بوده است.

منبع : تسنیم

 

نشریه ۱۱۰ جلد دوم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مرداد ۹۶
1247 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0