مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

فعالیت نه هزار مهندس در گلستان/ تفاهم‌نامه ایمنی در استان اجرا می گردد

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره بفعالیت نه هزار مهندس در استان گلستان بیان کرد: تفاهم‌نامه "ایمنی" با مشارکت پنج دستگاه اجرائی در استان گلستان اجرایی می گردد.

کد خبر: 960522012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ - ۳:۱۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره بفعالیت نه هزار مهندس در استان گلستان بیان کرد: تفاهم‌نامه “ایمنی” با مشارکت پنج دستگاه اجرائی در استان گلستان اجرایی می گردد.فعالیت نه هزار مهندس در گلستان تفاهم‌نامه ایمنی در استان

فعالیت نه هزار مهندس در گلستان تفاهم‌نامه ایمنی در استان

سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان

فعالیت نه هزار مهندس در گلستان تفاهم‌نامه ایمنی در استان

احمد تجری ظهر امروز در جلسه خبری با خبرنگاران گفت : یکی از دردهای مشترک خبرنگاران و مهندسین اینست که مهندسی نیز بعنوان شغل در کشور ما محسوب نشده و بعنوان یک شغل در قالب بیمه تامین اجتماعی قرار نمی گیرند.
تجری با اشاره به نشست با معاونت تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: این در حالیست که مهندسین در تمام مراحل ساخت ساختمان حضور دارند ولی از خدمات بیمه‌ای برخوردار نیستند.

وی عنوان کرد: در سطح استان گلستان حدود نه هزار مهندس در حال فعالیت هستند و بزرگ ترین جامعه تخصصی در سطح استان را در مقاطع و رشته‌های مختلف همچون معماری، شهرسازی و نقشه‌برداری تشکیل می دهند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان مطرح کرد: مهمترین وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان اجرای مقررات ملی ساختمان است و قانون مشخص آن در مجلس  تصویب شد. و حضور طراح و ناظر در اجرای طرح های ساختمان ضروری است.
تجری با بیان  این که طبق قانون استفاده از مجری ذیصلاح در ساخت و ساز ضروری است، تصریح کرد: طبق ماده چهار قانون در همه بهش های ساختمان باید افرادی که صلاحیت و تخصص لازم را در تمام بخش ها همچون طراحی، نظارت و مجری دارند، اشتغال داشته باشند.

وی ابراز داشت : استفاده از مهندسین متخصص در ساختمان موجب افزایش عمر ساختمان شده و قانون گذار نیز این موضوع را در قانون دیده است.

وی با تاکید بر این که امروز یکی از مشکلات استان وجود ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز است، گفت: کمیسیون ماده صد و جرائم تعیین شده بازدارندگی ضروری را برای جلوگیری از تخلفات در ساخت و سازها را ندارد.

تجری عنوان کرد: انتخابات روسای دفاتر در همه شهرستان های استان برگزار گردید و مسئولین دفاتر با انتخاب خود مهندسین انتخاب گردیدند که خوشبختانه این انتخابات نیز با حضور پرشور مهندسین و بدون حاشیه‌ای برگزار گردید.

وی اظهار کرد: با توجه به این که آمار حوادث در ساخت و ساز در استان بالا است، تفاهم نامه “ایمنی” با مشارکت پنج دستگاه اجرائی در استان گلستان مانند اداره کار، نظام مهندسی، فنی و حرفه ای و غیره امضاء گردید.

او گفت: طبق این تفاهم نامه تا به حال سه دوره آموزشی برای مهندسین برگزار گردیده و دوره چهارم آموزشی نیز هفته آینده برگزار می گردد و هر حوزه طبق وظایف خود در این تفاهم نامه اقدام می کند و امید داریم این تفاهم نامه از مهر ماه امسال اجرایی گردد.

منبع : تسنیم

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۹۶
1766 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0