مهندسین خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند احمد تجری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد:

برگزاری جلسه کمسیون رییسان دفاتر نمایندگی با هدف بررسی روند یکسان سازی امور اداری دفاتر و طرح دستور نشست مشخص گردیده

در این جلسه که با حضور عضوهای هیات مدیره سازمان استان گلستان، روسای دفاتر و تعدادی از مسئولین واحدهای سازمان و با هدف بررسی دستور کارهای مشخص گردیده در جهت برطرف کردن مشکلات موجود و یک پارچه سازی امور دفاتر برگزار گردید، موارد زیر توسط حاضرین بیان وبررسی شد:

کد خبر: 960505005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ مرداد ۹۶ - ۷:۳۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در این جلسه که با حضور عضوهای هیات مدیره سازمان استان گلستان، روسای دفاتر و تعدادی از مسئولین واحدهای سازمان و با هدف بررسی دستور کارهای مشخص گردیده در جهت برطرف کردن مشکلات موجود و یک پارچه سازی امور دفاتر برگزار گردید، موارد زیر توسط حاضرین بیان وبررسی شد:جلسه رییسان دفاتر نمایندگی با هدف بررسی روند یکسان سازی امور اداری

جلسه رییسان دفاتر نمایندگی با هدف بررسی روند یکسان سازی امور اداری

سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان

جلسه رییسان دفاتر نمایندگی با هدف بررسی روند یکسان سازی امور اداری

احمد تجری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد: مسایل و مشکلات دفاتر نمایندگی و سازمان باید در نشست های کمسیون روسای دفاتر نمایندگی مطرح و در غالب برنامه زمان بندی مناسب مورد بررسی قرار گیرد تا خروجی مشخص و اجرایی دلشته باشد. دقت کافی در بحث صدور بیمه مسوولیت از طرف روسای دفاتر باید صورت گیرد. رییسان دفاتر در هر حوزه، میتوانند با یک دیگر جلسه های کاری در راستای بهبود امور خود داشته باشند. رییسان دفاتر باید با آشنایی کامل با وظایف خود و هماهنگی با سازمان به صورت میدانی در همه حوزه های کاری از نظارت و قراردادها گرفته تا امور دیگر حضور فعال داشته باشند.

حلیمه جرجانی نایب رییس اول سازمان:

ایجاد وحدت رویه در انجام امور جاری سازمان خیلی الزامی است و جلسه کمیسیون روسای دفاتر نمایندگی در جهت برطرف کردن مشکلاتی است که در روند انجام وظایف دفاتر نمایندگی وجود داشته و شرایط کاری را سخت کرده است. باید با برنامه ریزی اصولی معضلات موجود بصورت تفکیک شده و مجزا بررسی و راه حلهای آن اجرایی شود.

ابوالحسن اصلانی عضو هیات مدیره سازمان:

فعالیتهای صورت پذیرفته توسط هیات رییسه جدید دفاتر نمایندگی از قبیل برگزاری نشست ها با مدیران شهرستان، شهرداران و اعضای شوراها شایسته تقدیر و تشکر است. نشستها با مالکین و کارفرمایان هم در راستای بررسی مشکلات و موانع و هم چنین آشناسازی آن ها با ظرفیتهای تخصصی مهندسین انجام گردد. رایزنی با شهرداریها برای انجام کارها و خدمات جدید خیلی مهم است مانند موضوع نظارت مهندسین بر تخریب ساختمان که در گنبد با توافقی که با شهرداری آن شهر حاصل گردید، در حال انجام است. دفاتري كه امكان ميزباني نشست ها شوراي اداري يا شوراي شهر و شهرداري و … رو دارند از فضاي سازمان جهت آشنايي مسوولین شهري با ظرفيت نظام مهندسي استفاده كنند.

این جلسه با اشاره به مشکلات حوزه ها و دفاتر در زمینه های مختلف از طرف روسای دفاتر نمایندگی ادامه یافت و در مورد مسایلی از قبیل یک پارچگی فعالیتها در اجرای مقررات ملی، قراردادها، مسائل مالی و اداری، امور تخصصی رشته های مختلف و …مطالبی مطرح شد. در ادامه هم مدیران برخی از واحد های سازمان طبق دستور نشست به بیان صحبتهای خود پرداختند:

مسعود رضوی دبیر کمیته مقررات ملی ساختمان سازمان در این نشست با بیان مرور وظایف و اختیارات رییسان سازمان و تفویض اختیار وظایف سازمان بدفاتر نمایندگی بر هماهنگی هر چه بیش تر دفاتر با سازمان در امور مختلف مثل امضای تفاهم نامه ها، مکاتبات با دستگاههای قضایی تاکید کرد.
وی گفت : مسئولین دفاتر مکلف هستند پس ازامضای قرارداد آن را به سازمان اعلام نمایند.
رضوی هم چنین ادامه داد : دفاتر نمایندگی لازم است روال بستن قرارداد را رعایت نمایند و چرخه کار به طور کامل اجرا نمایند و همه امضا های لازم گرفته شود. در ادامه این نشست مراحل بستن قرارداد خدمات مهندسی در دفاتر نمایندگی و نیز فرمت قرارداد ها با جزییات بررسی و نظرات و سوالات مطرح شد و پاسخهای لازم داده شد.

محمدرضا حیدری راد مسوول واحد نظارت عالیه سازمان هم در این نشست با بیان نکات مهم در این موضوع اظهار کرد : رابطان دفاتر با واحد نظارت معرفی گردند تا ارتباط لازم بخوبی برقرار شود.
حیدری راد بیان داشت: در یک پکیج مشخص جهت وحدت رویه فرمهای نظارت در بخشهای ایمنی، تاسیسات، مجریان و ارزیابی ساختمانهای بدون پروانه آماده شده است.

سیده زهرا میربابایی مسوول واحد انفورماتیک سازمان هم در این نشیت عنوان کرد ارتباط میان شبکه داخلی سازمان و دفاتر نمایندگی از طریق بستر اینترنت صورت میگیرد  و لازم است رییسان دفاتر  در راستای حفظ امنیت شبکه و صرفه جویی و نیز عدم دوباره کاریها علاوه بر چک کردن اتصال اینترنت پس از پایان حجم برای انجام امور فنی لازم با واحد انفورماتیک ارتباط داشته باشند.

منبع: نظام مهندسی گلستان

 

خرید نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مرداد ۹۶
1185 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0