ایجاد سامانه واگذاری اراضی در استان یزد برای نخستین بار در کشور ایجاد سامانه واگذاری اراضی در استان یزد برای نخستین بار در کشور

ایجاد سامانه واگذاری اراضی در استان یزد برای نخستین بار در کشور

ایجاد سامانه واگذاری اراضی در استان یزد برای نخستین بار در کشور ، صورت گرفت. خبرنگاران در واقع موکلان مردم در نزد مسئولان برای پیگیری مطالباتشان هستند

کد خبر: 990517006 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ مرداد ۹۹ - ۱:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ایجاد سامانه واگذاری اراضی در استان یزد برای نخستین بار در کشور ، صورت گرفت. خبرنگاران در واقع موکلان مردم در نزد مسئولان برای پیگیری مطالباتشان هستند

ایجاد سامانه واگذاری اراضی در استان یزد برای نخستین بار در کشور

ایجاد سامانه واگذاری اراضی در استان یزد برای نخستین بار در کشور

رئیس نظام مهندسی کشاورزی یزد بیان کرد:
ایجاد سامانه واگذاری اراضی در یزد برای نخستین بار در کشور
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با اشاره به آمادگی ۴۲۵۵ نفر برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان، از ایجاد سامانه واگذاری اراضی در استان برای نخستین بار در کشور در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری خبر داد.
«محمدرضا خلف‌باغی» ۱۶ مردادماه ضمن تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را پاسدار امنیت و آرامش در جامعه خواند و افزود: خبرنگاران در واقع موکلان مردم در نزد مسئولان برای پیگیری مطالباتشان هستند.
خلف باغی در ادامه با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد یک سازمان عضو محور و هم‌چنین بهره‌بردارمحور است، بیان داشت: این سازمان دارای ۴ عضو اعم از حقیقی و حقوقی است که البته سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان به پانصد نفر از آن ها بصورت پاره وقت ارجاع کار می ‌دهد.
وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی در بیست و شش رشته مختلف خدمات فنی و مهندسی به بهره برداران ارائه می ‌دهد، گفت: خوشبختانه برای نخستین بار در میان استان‌های کشور با پی‌گیری‌های که انجام شد، امروز فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست در زمینه تهیه طرح‌ های زیست محیطی و هم بعنوان مسئول HSE در واحدهای تولیدی بالای پنجاه نفر پرسنل از سوی سازمان در واحدهای متقاضی مشغول به کار می‌ شوند.
به گفته خلف‌باغی، در حال حاضر استان یزد بعنوان یک استان صنعتی دارای قریب ۳ هزار واحد تولیدی است که قطعاً قریب یک‌هزار واحد از آنها بالای پنجاه نفر پرسنل دارند و تاکنون بنا به درخواست‌ واحدها بیست و شش نفر از فارغ التحصیلان توسط این سازمان معرفی شده‌اند.
وی با عنوان اینکه هر چند یزد، استانی برخوردار از محدودیت ‌های آبی و خاکی در حوزه کشاورزی است اما سازمان نظام مهندسی کشاورزی آن جزو پیشتازان کشوری در خیلی از حوزه‌های فعالیتی است، ادامه داد: برای نخستین بار در کشور واگذاری امور اراضی در قالب یک تفاهم‌نامه ملی به سازمان استان یزد صورت گرفته که در همین رابطه تلاش شد با حذف کمیته‌ های تصمیم‌گیر و الکترونیکی شدن خدمات، در پاسخ‌گویی به متقاضیان شفاف‌سازی و تسریع گردد.
این مسئول تصریح کرد: در همین راستا نیز به محض واگذاری امور اراضی به این سازمان برای نخستین بار در کشور اقدام به طرحی سامانه‌ واگذاری اراضی و تغییر کاربری اراضی در استان یزد کرده‌ و فاز نخست ان نیز راه‌اندازی گردید که قرار است در هفته دولت امسال در قالب طرح‌ های مورد بهره‌برداری، از آن با حضور مقامات کشوری رونمایی گردد.
این مسئول با عنوان اینکه متوسط زمان واگذاری اراضی به طرح‌ های سرمایه‌گذاری در کشور ۶ ماه است، حداکثر زمان ارائه درخواست تا واگذاری زمین به این طرح‌ ها در استان در قالب این سامانه را تنها شصت روز عنوان و ابراز امیدواری کرد که این اقدام منجر علاوه بر رفع موانع، سبب تسریع در امر سرمایه‌گذاری در بخش‌ های کشاورزی گردد.
وی، گزارشی نیز از اقدامات آموزشی و رفاهی ارائه شده برای اعضا و خانواده بهره‌برداران بیان کرد و در ادامه با اشاره به رشد دویست و بیست و هفت درصدی در تعداد صدور پروانه گل‌خانه‌ها و رشد دویست و سی و سه درصد به لحاظ وسعت پروانه‌های بهره‌برداری، اظهار داشت: در بخش دامپروری نیز با تسهیل امور شاهد رشد صد و سی و هشت درصدی بودیم.
خلف‌باغی گفت: استان یزد در بخش کشاورزی به هیچ وجه توسعه کشت ندارد بلکه تغییر نوع کشت یا تغییر کاربری داریم به عبارتی با جایگزینی کشت ‌های گل‌خانه‌ای بجای سنتی، از محل صرفه‌ جویی آب ‌های مصرفی در بخش توسعه دامپروری بهره گرفته می ‌شود.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به صدور ۲ هزار و پانصد و نود و پنج مجوز آماده سرمایه‌گذاری تا آخر تیرماه، ادامه داد: علاوه بر این نیز یک هزار و ششصد و شصت طرح نیز مجوز فعالیت از سازمان کسب کرده و بدنبال تامین زمین برای استقرار واحدشان هستند به عبارتی چهار هزار و  دویست و پنجاه و پنج نفر در بخش کشاورزی استان آماده سرمایه گذاری هستند که حدود ده هزار فرصت شغلی را نیز بدنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با تاکید بر اینکه کشاورزی جزولاینکف حیات استان صنعتی یزد است، گفت: با وجود شرایط کرونایی حاکم بر استان در سال جاری، طی ۴ ماه ابتدایی امسال با رشد بالایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد صدور ششصد و چهل و یک مجوز در بخش کشاورزی استان هستیم.
خلف باغی در مقوله مهندسی شدن تولید، بیان کرد: استان یزد جزو چهارمین استان کشور در صدور مجوز است اما به علت محدودیت ‌های استانی در منابع آبی که استعلام طرح ‌ها در این زمینه را زمان‌بر می‌ کند، از نظر میانگین عملکردی صدور مجوز، استان پنجم کشور محسوب می ‌شویم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با با اشاره به افزوده شدن هشت هکتار به اراضی گلخانه‌ای استان در سال جاری، استان یزد را از نظر صدور پروانه بهره برداری کشت ‌های گل‌خانه‌ای در جایگاه نخست کشور ذکر کرد.
خلف باغی به موضوع اشتغال اتباع خارجی در واحدهای گل‌خانه‌ای و دامپروری استان، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی فقط متولی ایجاد واحدهای کشاورزی است و اینکه هفتاد درصد گلخانه‌های بخش مرکزی یزد در یکی از بهترین مناطق یزد واقع شده و بیشترین اشتغال آن در اختیار اتباع است، شاید به علت نبود آموزش ‌های مهارتی یا نبود نظارت کافی دستگاه‌ ها مرتبط با حوزه اشتغال باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با تاکید بر ارائه آموزش نیروهای بومی و تامین زیرساخت‌ های مناسب برای کار در محیط ‌هایی مانند گلخانه‌ها، عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در بخش کشاورزی کشورمان وجود نگاه مالکانه است بعبارتی تصور اشتباهی مبنی بر اینکه تولیدکننده باید صاحب آب و خاک باشد در حالی که تولیدکننده باید صاحب دانش و تخصص باشد لذا در همین راستا به پانزده نفر از فارغ‌التحصیلان برای اجاره گل‌خانه‌ها تسهیلات داده شده و امیدوار هستیم این واحدها فارغ‌التحصیل محور شوند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۹
390 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0