سازمان نظام مهندسی ساختمان یک حلقه مهم از زنجیره ساخت و ساز رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی

سازمان نظام مهندسی ساختمان یک حلقه مهم از زنجیره ساخت و ساز هست

سعید گازرانی _ رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: سازمان نظام مهندسی یک‌ حلقه خیلی مهم از زنجیره ساخت و ساز هست و همیشه تلاش دارد در زمینه ارتقا کیفیت ساخت و ساز اقدام کند.

کد خبر: 970601009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ شهریور ۹۷ - ۴:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سعید گازرانی _ رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: سازمان نظام مهندسی یک‌ حلقه خیلی مهم از زنجیره ساخت و ساز هست و همیشه تلاش دارد در زمینه ارتقا کیفیت ساخت و ساز اقدام کند.

سازمان نظام مهندسی ساختمان یک حلقه مهم از زنجیره ساخت و ساز

سازمان نظام مهندسی ساختمان یک حلقه مهم از زنجیره ساخت و ساز

سازمان نظام مهندسی ساختمان یک حلقه مهم از زنجیره  ساخت و ساز هست.

گازرانی در ادامه در مورد بافتهای تاریخی مرکز شهر اراک بیان کرد: بافتهای فرسوده ای که بیش از پنجاه سال عمر دارد و عموما مصالح آن ها از خشت و گل میباشد، صرفه اقتصادی برای مقاوم سازی ندارد و بهتر است که نوسازی شوند؛ اما بافتهایی که ارزش تاریخی دارند از جمله بازار اراک را می توان با روشهای فنی و اصولی که پر هزینه نیز هستند، بازسازی کرد.

وی ادامه داد: قانون گذار در مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان، بازدید از ساختمانها را در دوره های متعددی بعد از احداث مشخص نموده اما متاسفانه به علت عدم واگذاری قدرت کامل اجرایی به سازمان نظام مهندسی ساختمان، گاها اجازه بازدید از ساختمانها بعد از اتمام بنا، به این سازمان داده نمیشود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در مورد نظارت حین ساخت نیز تصریح کرد: زمانیکه مالکین قصد گرفتن اتمام بنا را دارند، تمام مشکلاتی که‌ حین ساخت روی هم انباشته شده و ناظرین سازمان نیز آن ها را مرتبا اعلام کرده و هم چنین گزارش عدم تایید نیز داده اند، رفع نشده و اگر مالکین ضوابط مربوط به ساخت و ایمنی را رعایت نکنند، مهندس ناظر گزارش تاییدیه نهایی را صادر نمیکند .
گازرانی اظهار داشت: گاهی از اوقات این اتفاق افتاده است که مالکین ژنراتور، پکیج و برخی ملزومات را اجاره نموده و بعد از تایید ناظر دوباره تجهیزات را از ساختمان خارج نموده اند ‌ که اجرای کامل آیین نامه مبحث بیست و دوم می تواند جلوی این تخلفات را بگیرد .

سازمان نظام مهندسی ساختمان یک حلقه مهم از زنجیره ساخت و ساز

وی تصریح کرد: براساس هماهنگیهای صورت پذیرفته با فرمانداری، آتش نشانی و دادستانی اراک، بازدید های دوره ای از برخی نقاط تجاری شهر انجام شده است، که متاسفانه معضلات بسیار شدیدی از لحاظ سازه ای، تاسیساتی و ایمنی در نقاط حساسی که مراکز مهم تجمع و خرید مردم هستند، وجود دارد و سازمان نظام مهندسی در مورد بهسازی و مقاوم سازی این مکانها هشدار های لازم را داده است .
وی در خاتمه ضمن تشکر از سازمان صدا و سیما اعلام امادگی کرد که کارشناسان خبره سازمان در هفت رشته مختلف آمادگی حضور مرتب در برنامه های کارشناسی صدا و سیما را دارند تا در راستای فرهنگسازی ساخت و ساز و رفع مشکلات و ابهامات موجود قدم های موثری برداشته شود‌ .
روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ شهریور ۹۷
1013 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0