افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی شهردار اراک

افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی

شهردار اراک خواستار افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی شد.

کد خبر: 980207010 تاریخ انتشار: شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸ - ۵:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شهردار اراک خواستار افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی شد.

افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی

افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی

افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری  و سازمان نظام مهندسی

محمد کریم شفیعی، در جلسه با اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی، بیان کرد: اولویت اصلی شهرداری، ارتقای کیفی زندگی شهروندان است و لازمه دست‌یابی به این مهم تعامل این دو مجموعه است.
وی گفت: شهرداری اراک آمادگی کامل دارد در راستای ارائه خدمات مناسب شهری به شهروندان، ارتقا و ایمن سازی ساخت و سازها، قدم های موثری بردارد.
شفیعی با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای موجود، اظهار داشت: چنان‌چه شهرداری و سازمان نظام مهندسی در کنار هم قرار گیرند میتوان شاهد رویدادهای موثر و مطلوبی در سطح شهر اراک هستیم.
وی، با اشاره به راه اندازی سامانه” عیان” توسط شهرداری، ادامه داد: با راه اندازی این سامانه نحوه خدمات رسانی ۲ مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی در کوتاه ترین زمان و بصورت شفاف، روشن و عیان صورت میگیرد.
وی با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب از طرف شهرداری به مردم، تصریح کرد: با توجه به این که طی سالهای گذشته بخشی از اعتماد مردم به شهرداری از بین رفته، میطلبد با شنیدن دیدگاهها و نظرات مردم و ایجاد اتاق شیشه ای در شهرداری در راستای شفاف سازی امور بتوانیم اعتماد عمومی مردم را مجددا جلب کنیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تخصص و بومی بودن شهردار کلان شهر اراک، بیان داشت: میتوان با راه اندازی سامانه شفاف سازی ” عیان “، اعتماد عمومی مردم را به مجموعه شهرداری بازگرداند و با تعاملات گسترده میان ۲ مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان قدم های موثری در راستای مرتفع کردن مشکلات مردم برداشت.

افزایش تعامل و همکاری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی

مجید ثاقبی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با گسترش وب بیس و افزایش پنج نرم افزار جدید، اقدامات مناسبی در راستای کاهش رفت و آمد شهری و مراجعه حضوری و صرفه جویی در زمان انجام داده است که در این سامانه گزارشات بصورت آنلاین (اینترنتی) قابل مشاهده است.
ثاقبی، با یادآوری عضویت بیش از پنج هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی، گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد که از نیروهای مجرب و متخصص از مقطع لیسانس تا دکترا بعنوان مشاوره در اختیار شهرداری قرار دهد و راه‌کارهای مطلوب و ویژه ای در نقاط مختلف شهری و بهبود فرهنگ زندگی شهری ارائه گردد.
ثاقبی بر گسترش ارتباط تنگاتنگ این دو مجموعه تاکید کرد و افزود: طبق قانون، کنترل طراحی، نظارت و اجرا به عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است لذا انتظار میرود که دستور نقشه پیش از طراحی، ظرفیت و صلاحیت در نظام، کنترل و سپس به دفاتر ارجاع و در پورتال ثبت گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اردیبهشت ۹۸
534 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0