ممنوعیت تردد در برج پرنده نگری تالاب میقان اراک ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی

ممنوعیت تردد در برج پرنده نگری تالاب میقان اراک

استفاده از برج پرنده نگری تالاب میقان اراک و تردد در این سازه طبق مصوبه روز 3 شنبه شواری فنی استان مرکزی ممنوع گردید.

کد خبر: 970830010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷ - ۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،استفاده از برج پرنده نگری تالاب میقان اراک و تردد در این سازه طبق مصوبه روز ۳ شنبه شواری فنی استان مرکزی ممنوع گردید.

ممنوعیت تردد در برج پرنده نگری تالاب میقان اراک

ممنوعیت تردد در برج پرنده نگری تالاب میقان اراک

تردد در برج پرنده نگری تالاب میقان  اراک ممنوع گردید

نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در این جلسه، گزارشی از جزئیات استقرار برج پرنده نگری تالاب میقان اراک ارایه کرد و براساس مستندات اعلام گردید که سازه این برج غیراصولی و ناایمن است و استفاده از آن میتواند خطر آفرین باشد.
طبق مصوبه شورای فنی استان مرکزی مقرر شد نتیجه نهایی در خصوص ترمیم و بهسازی و با جایگزینی این برج با سازه دیگر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی تصمیمگیری گردد.
ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در جلسه شواری فنی استان مرکزی بیان کرد: طبق مصوبه سال نود و پنج هیات دولت دستگاههای دولتی مکلفند بیست درصد از مصارف انرژی خود را به انرژیهای تجدید پذیر و نو اختصاص دهند.
«رقیه یادگاری» گفت: هدف از این مصوبه استفاده بیش تر از پنلهای خورشیدی است تا دستگاههای اجرایی بخشی از انرژی خود را از طریق استقرار تاسیسات انرژی خورشیدی تامین کنند.
یادگاری ادامه داد: شرکت توزیع برق استان باید بیست دستگاه پرمصرف برق را شناسایی کند و هزینه استقرار بیست درصد انرژیهای تجدید پذیر با استفاده از پنلهای خورشیدی را در این دستگاهها بررسی کند.
ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی تصریح کرد: بزودی استقرار چند دستگاه پنل خورشیدی در استان مرکزی بصورت آزمایشی شروع می گردد.
وی اظهار داشت: پیگیریها برای تامین اعتبار این مهم در بودجه سال نود و هشت با جدیت صورت میگیرد.
یادگاری در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: برج پرنده نگری تالاب میقان اراک مشکلات جدی دارد که این نواقص توسط نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی شناسایی گردیده است.
وی گفت: استفاده از این برج طبق بررسیهای صورت گرفته برای مردم خطر آفرین است و باید تابلوهای هشدار دهنده نیز به زودی در این مکان نصب گردد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: درصورت نبود امکان ترمیم و جا به جایی این برج باید جایگزینی آن با سازه ایمن دیگر دنبال گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: تامین برق بیش از هفصد و ده هزار مشترک این استان از طریق حدود بیست هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی و شانزده هزار دستگاه پست هوایی و زمینی تامین صورت میگیرد.
«محمد اله داد» تصریح کرد: استان مرکزی در حوزه انرژیهای تجدید پذیر پنج مگاوات نیروگاه خورشیدی و برق آبی در اراک و دلیجان در دست اجرا دارد که بزودی به بهره برداری میرسد.
اله داد گفت: استفاده از انرژی های نو نقش موثری در حفظ محیط زیست، صرفه جویی و استفاده در زمان بحرانها دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: چشم انداز این شرکت برای سال ۱۴۰۴، تامین برق پایدار، با کیفیت، اقتصادی و بصورت هوشمند و غیرحضوری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: حدود دوازده هزار کنتور هوشمند فعال با اعتباری بالغ بر دویست میلیارد ریال تاکنون در این استان نصب شده است.

ممنوعیت تردد در برج پرنده نگری تالاب میقان اراک

اله داد افزود: دو هزار کیلومتر از شبکه های سیمی این استان که در معرض خاموشی و مواجه با درختان بوده اند که از طریق کابل خودنگه دار جایگزین شده و بیش از پنجاه هزار کنتور فرسوده تعویض شده است.
وی خاطر نشان ساخت: شصت میلیارد ریال اعتبار مصوب در سال گذشته در حوزه این شرکت پیش بینی شد که سی و شش میلیارد ریال تخصیص یافت و امسال نیز از چهل و دو میلیارد ریال اعتبار مصوب بیست و چهار میلیارد ریال تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: یکی از چالشهای مهم در تامین اعتبار بحث ردیف سه در مورد طرح ساماندهی سیستم برق رسانی بازار تاریخی اراک است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
اله داد افزود: این طرح را نمیتوان متوقف کرد و از سه میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده امسال تنها صد و نود میلیون ریال تخصیص یافته است.
وی تاکید کرد: هشتصد و پنجاه متر مسیر اصلی تردد در بازار اراک باید کانال کشی گردد که تاکنون صد و پنجاه متر با عرض یک در شصت و ارتفاع دو در شصت انجام شده و تکمیل این مسیر حدود صد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی خاطر نشان کرد: شرکت توزیع برق استان مرکزی در انجام خدمات خود به علت افزایش قیمتها، سختی در تامین کالاهای مورد نیاز و وصول مطالبات با چالشهای جدی همراه است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: مطالبات شرکت توزیع برق استان مرکزی از یک هزار و پانصد میلیارد ریال در سال گذشته به یک هزار و هفتصد میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
در جلسه شورای فنی استان مرکزی شرکت دانش بنیان انرژیهای نوین گزارشی از احکام مصوب و قوانین تشویقی در حمایت از توسعه منابع انرژیهای تجدید پذیر ارایه کرد.
استان مرکزی با دوازده شهرستان دارای بیش از ۱ میلیون و چهارصد هزار نفر جمعیت است.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۹۷
772 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0