افتتاح سامانه آنلاین گزارشات ناظرین ساختمان نظام مهندسی استان مرکزی مهدی زندیه وکیلی

افتتاح سامانه آنلاین گزارشات ناظرین ساختمان نظام مهندسی استان مرکزی

طی آیینی، سامانه آنلاین گزارشات مرحله ای ناظرین ساختمان نظام مهندسی استان بصورت الکترونیک افتتاح گردید.

کد خبر: 980217008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸ - ۴:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،طی آیینی، سامانه آنلاین گزارشات مرحله ای ناظرین ساختمان نظام مهندسی استان بصورت الکترونیک افتتاح گردید.

افتتاح سامانه آنلاین گزارشات ناظرین ساختمان نظام مهندسی استان مرکزی

افتتاح سامانه آنلاین گزارشات ناظرین ساختمان نظام مهندسی استان مرکزی

سامانه آنلاین گزارشات ناظرین ساختمان  نظام مهندسی استان مرکزی افتتاح گردید

شب گذشته در آیینی با حضور جمعی از مسوولان سامانه آنلاین گزارشات مرحله ای ناظرین ساختمان نظام مهندسی استان بصورت الکترونیک افتتاح گردید.
معاون عمرانی استانداری مرکزی در مراسم افتتاح این سامانه، سازمان نظام مهندسی را بازوان اجرایی نظام فنی استان ذکر کرد و افزود: این سازمان با تعامل و همکاری با وزارت راه و شهرسازی و ارائه رویکرد و با تغییرات مثبت در سیستم مدیریتی خود در حال حاضر اقدامات موثری در راستای ارتقا و ارائه خدمات مناسب به مردم انجام میدهد.
مهدی زندیه وکیلی گفت: سیستم و پایه های حکومت داری در کشور طبق دموکراسی بویژه نهادهای عمومی هم چون مردم بنا نهاده شده است و در ارائه خدمات مناسب نیز باید خواسته ها و نیازهای شهروندان بصورت ویژه لحاظ گردد.
زندین وکیلی، سازمان نظام مهندسی ساختمان را بزرگترین صنف غیردولتی ذکر کرد و افزود: این سازمان با دارا بودن پانصد و پنجاه هزار نفر عضو فرهیخته بزرگترین صنف غیر دولتی است که با ارائه نظرات با پشتوانه فکری و علمی، قدم های موثری در ارائه خدمات فنی مهندسی به شهروندان بر میدارد.
زندیه وکیلی ادامه داد: با مساعدت و همکاری سایر ارگانهای دولتی و خصوصی استان مرکزی در ارائه خدمات مطلوب پیشتاز و موفق بوده است و باید بیان داشت سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز عملکرد مثبتی داشته اند.
وی با عنوان این که باید سیاستهای وزارت راه و شهرسازی را در سازمان نظام مهندسی نهادینه کرد، تصریح کرد: در سطح ملی و به تبع آن استان باید در حوزه صادرات و ارتقای خدمات فنی و مهندسی راه‌کارهای ویژه ارائه دهیم و چنان چه ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مردم، با افزایش قیمت نیز همراه باشد، مردم معترض نمیشوند البته باید متذکر گردید که خدمات نظام مهندسی با نرخ ارزان به مردم ارائه می گردد.
وی به نظارت عالیه بر مجریان تاکید کرد و افزود: پیشکسوتان سازمان باید الگو برای مهندسان پایه سه باشند و از ابتدا آموزشها بر مبنای جلب رضایت و ارائه خدمات بویژه در رشته های برق، مکانیک، تاسیسات و نقشه برداری در استان باشد و در شهرستانها نیز خدمات مهندسی، تهیه نقشه و نظارت نیز بخوبی اجرایی گردد تا ورودی شورای انتظامی به صفر برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، با تاکید بر این که اعضای سازمان باید اخلاق مهندسی و وجدان کاری را مدنظر قرار دهند، عنوان کرد: این سامانه بحث مکانیزه کردن و کاهش مراجعه ارباب رجوع و هم‌چنین صرفه جویی زمان را لحاظ کرده است.
زندیه وکیلی اظهار داشت: قانون نظارت معماری مشمول ضوابط شهرسازی نیز میشود و با توجه به ماده صد در نظارت معماری گزارش تخلفات نیز مشخص می گردد با اجرای این سامانه میتوان عنصر زمان را به صفر برسانیم و تخلفات شهرسازی را نیز کنترل کرد.
وی افزود: با راه اندازی این سیستم میتوان رعایت مباحث فنی و مهندسی در نظام روستایی، شهرکهای صنعتی خارج از حریم، اتوماسیون صدور پروانه و ظرفیت واقعی کنترل را لحاظ کنیم.
وی گفت: انتظار میرود از زمان تهیه نقشه و مراجعه به شهرداری و معرفی به نظام مهندسی و راهنمای ساخت و ارسال چهار برگی متقاضی به معاونت عمرانی گزارش گردد و با تعریف یک برنامه استراتژیک بتوانیم خود را مقید به عنصر زمان کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تاکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت این سامانه و با ارائه خدمات مناسب به مردم در کوتاهترین میتوان میزان سرمایه گذاری را در استان را افزایش دهیم.
زندیه وکیلی با اشاره به این که از ظرفیت این سامانه نیز میتوان در دیگر شهرها نیز بهره گیری کرد، افزود: بعد از رفع مشکلات احتمالی نیز می توان این سامانه را به وزارت‌خانه معرفی و با فروش برند و ثبت معنوی آن بعنوان نرم افزار برای نظام مهندسی، درآمد بالایی برای سازمان ایجاد کنیم و در سالهای آتی نیز ورژن سامانه را ارتقا بخشیم.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت نرم افزاری سازمان، گفت: واحد IT سازمان طی سالهای گذشته طبق سیاستگذاری در زمینه های مختلف در راستای تکریم ارباب رجوع و کاهش سفرهای درون شهری و هزینه ها خدمات مناسبی به‌ شهروندان ارائه میدهد.
مجید ثاقبی گفت: پروانه اشتغال، کنترل ظرفیت بازرسی گاز، آبفا، مسائل رفاهی، بایگانی، دیجیتال، مکاتبات، آزمایشهای ژئوتکنیک، مجریان ذیصلاح شورای انتظامی و تفکیک‌بر مبنای وب بیس و اتوماسیون در تمام استان انجام‌ میشود و تنها مختص به اراک نیست.

افتتاح سامانه آنلاین گزارشات ناظرین ساختمان نظام مهندسی استان مرکزی

ثاقبی ادامه داد: تمامی مباحث مالی و حسابداری در شهرستانها، بعد از تایید در سند حسابداری ثبت و در لحظه کنترل می گردد و بعد از ارجاع لینک میشود و بصورت شفاف قابل رویت است و هیچ‌گونه تخلفی صورت نمیگیرد.
وی افزود: طی ۲ سال گذشته از طرف هیات مدیره سازمان پروژه ای تعریف شده که گزارشات نظارتی بصورت آنلاین ارسال می گردد که این مهم در هیچ استانی تا به حال عملیاتی نشده و در استان فارس نیز اکنون مقدمات کار در حال انجام است.
ثاقبی، با اشاره به مزیتهای این طرح بیان کرد: این طرح مشترک با شهرداری علاوه بر کاهش رفت و آمدهای درون شهری و کاهش ارباب رجوع در شهرداری، زمان گزارش با شفافیت قابل رصد و پایش است.
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و شهرداری اراک نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مجموعه سازمان نظام مهندسی بیان کرد: با راه اندازی سامانه آنلاین، امکان خطاهای عمدی و سهوی کاهش می یابد و با ثبت آنی گزارشات در مناطق استان، حضور فیزیکی مهندسان ضروری نیست‌.
ابوالفضل عسگری ادامه داد: در فازهای بعدی این پروژه انجام عملیاتهای ساختمانی در راستای جلوگیری از تخلفات و در صورت رویارویی با عدم ایمنی مناسب در کارگاهها، میتوان از ادامه فعالیت کارگاه ممانعت کرد.
عسگری افزود: این پروژه از طریق پورتال سازمان نظام مهندسی تکمیل و توسط اتوماسیون شهرداری به مناطق ارسال می گردد و بعد از ثبت ،،رسید مکتوب و عودت داده میشود و برای مهندسان مشخص می گردد که با چه شماره ای گزارش وی د‌ر شهرداری به ثبت رسیده است.

منبع: بلاغ مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۸
772 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0