افتتاح سامانه پایش مصرف انرژی در هفته دولت توسط وزارت راه و شهرسازی افتتاح سامانه پایش مصرف انرژی در هفته دولت توسط وزارت راه و شهرسازی

افتتاح سامانه پایش مصرف انرژی در هفته دولت توسط وزارت راه و شهرسازی

افتتاح سامانه پایش مصرف انرژی در هفته دولت توسط وزارت راه و شهرسازی ، صورت خواهد گرفت. سازمان نظام مهندسی ساختمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دو ضلع دیگر راه‌اندازی این سامانه در کنار وزارت راه و شهرسازی هستند

کد خبر: 990513004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹ - ۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افتتاح سامانه پایش مصرف انرژی در هفته دولت توسط وزارت راه و شهرسازی ، صورت خواهد گرفت. سازمان نظام مهندسی ساختمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دو ضلع دیگر راه‌اندازی این سامانه در کنار وزارت راه و شهرسازی هستند

افتتاح سامانه پایش مصرف انرژی در هفته دولت توسط وزارت راه و شهرسازی

افتتاح سامانه پایش مصرف انرژی در هفته دولت توسط وزارت راه و شهرسازی

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد:
«سامانه پایش مصرف انرژی» هفته دولت افتتاح می‌‌ گردد
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از راه‌اندازی سامانه پایش مصرف انرژی در هفته دولت خبر داد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دو ضلع دیگر راه‌اندازی این سامانه در کنار وزارت راه و شهرسازی هستند.
محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در مورد روند راه‌اندازی سامانه پایش انرژی توضیحاتی را ارایه کرد و افزود: دفتری از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای سامانه پایش انرژی راه اندازی شده که در حال آماده سازی دفتر هستیم.
شکارچی زاده از احتمال راه‌اندازی سامانه پایش مصرف انرژی در هفته دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: سامانه پایش مصرف انرژی با هماهنگی ‌هایی که با معاونت فناوری دفتر ریاست جمهوری انجام دادیم، مقرر گردیده تا این سامانه در هفته دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، افتتاح گردد.
وی، سامانه پایش مصرف انرژی را بعنوان یک Big Data که محل جمع آوری کل استفاده کنندگان انرژی است معرفی کرد و گفت: چنان‌چه سامانه راه‌اندازی گردد، به شکل آنلاین میتوان اطلاعات مربوط به مصرف انرژی در ساختمان‌ ها را جمع آوری کرد که این اطلاعات می‌ تواند پایه برنامه‌ریزی برای شرکت ‌های خدمات انرژی و هم‌چنین سیاست‌گذاران این حوزه باشد و اطلاعات پایه را به آنها ارایه بدهد.
شکرچی زاده، با اشاره به این مطلب که هم اکنون آمار دقیق از مصرف انرژی در نقاط مختلف کشور، با توجه به نوع ساختمان ‌ها و نوع بهره‌برداران وجود ندارد، بیان داشت: نبود آمار دقیق از میزان مصرف انرژی در ساختمان ‌های مختلف، برنامه‌ریزی‌ها را با مشکل روبرو کرده است. در حال حاضر اعداد تقریبی وجود دارد که کافی نیست.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با راه اندازی سامانه پایش مصرف انرژی، اطلاعات مصرف متوسط انرژی در ساختمان ‌ها استخراج می گردد.
وی با بیان این که، قانون‌گذار راه اندازی سامانه پایش مصرف انرژی را برعهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گذاشته است، از همکاری و اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای راه اندازی این سامانه خبر داد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان مرکز تحقیقات را در اجرای این پروژه همراهی میکند.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: سازمان نطام مهندسی ساختمان در ارتباط با برنامه‌ریزی ‌ها برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ های در طی سال ‌های گذشته فعالیت‌ های موثری انجام داده است و بسیاری از استان‌ ها نرم افزارهایی را برای پیاده سازی مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان؛ صرفه‌جویی در مصرف انرژی، طراحی کرده‌اند. هم‌چنین برگزاری جلسات تخصصی و انتشار نشریه های علمی از دیگر فعالیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد مصرف انرژی است که بهمین علت، در نظر است تا از تجربیات آن سازمان نیز بهره مناسب گرفته شود.
وی از رایزنی مرکز تحقیقات با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد راه اندازی سامانه پایش انرژی خبر داد و تصریح کرد: جلسه ای با خرم برگزار گردید و مقرر گردید تا همکاریها در مورد راه اندازی سامانه تقویت گردد.
شکرچی زاده، در عین حال بر نقش تعیین کننده و کلیدی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای آموزش مهندسان در فرایند اجرایی کردن و استقرار سامانه تاکید کرد.
به گفته وی، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام آمادگی کرده است تا در راه اندازی سامانه نقش ایفا کند. زیرا در راه اندازی سامانه هدف این است تا از نیروهای موجود برای راه اندازی کمک گرفته شود و بنا نیست تا ساختاری جدید متشکل از نیروهای جدید این کار را بر عهده بگیرند.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مرداد ۹۹
635 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0