آموزش نظام مهندسی بررسی تحلیلی

آموزش نظام مهندسی

آموزش نظام مهندسی شامل برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای پایه و ورود به حرفه مهندسان است که با برنامه ریزی و نیازسنجی انجام می شود. آموزش نظام مهندسی شامل دوره هایی براساس سرفصل های مختلف از مباحث مقررات ملی ساختمان بوده و در راستای کیفی سازی ساخت و ساز و ارائه خدمات مهندسی به بهترین شکل در جامعه است.

کد خبر: 971018017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ دی ۹۷ - ۸:۱۰ ب.ظ

آموزش نظام مهندسی شامل برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای پایه و ورود به حرفه مهندسان است که با برنامه ریزی و نیازسنجی انجام می شود.  آموزش نظام مهندسی شامل دوره هایی براساس سرفصل های مختلف از مباحث مقررات ملی ساختمان بوده و در راستای کیفی سازی ساخت و ساز و ارائه خدمات مهندسی به بهترین شکل در جامعه است.

آموزش نظام مهندسی

آموزش نظام مهندسی

آموزش نظام  مهندسی

از آنجا که یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان ارتقای پایه علمی اعضا می باشد برای تحقق این امر نیاز به برگزاری دوره های آموزشی است که آموزش نظام مهندسی  روند ثبت نام و اجرای این مهم را به عهده دارد.

آموزش نظام مهندسی در رشته های هفتگانه ساختمان اعم از عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک مطرح است.

برای آمادگی در آزمون نظام مهندسی که هر سال توسط دفتر امور مقررات ملی ساختمان و همکاری و مشارکت سازمان سنجش و سایر ارگان ها برگزار می شود، آموزش نظام مهندسی تعیین کننده و هدفمند است.

کاربرد آموزش نظام مهندسی

در تکمیل آموزش های کاربردی برای مهندسان آموزش نظام مهندسی به شکل مستمر و منسجم اطلاعات لازم و منابع اعلام شده را همراه با نمونه سوال و نکات کلیدی در اختیار داوطلبان آزمون های نظام مهندسی قرار می دهد.

دانش فنی و ارتقای حرفه ای مهندسان براساس آموزش نظام مهندسی شکل می گیرد و برنامه لازم برای این کار نیز پس از نیاز سنجی و کسف ضرورت های موضوعی مطابق با قوانین و ضوابط انجام می شود.

از آنجا که آموزش در هر جامعه اولویت بوده و ابزاری برای توسعه و پیشرفت محسوب می شود باید با نگاه عمیق تر و حساس تر به آموزش نظام مهندسی پرداخته شود چون ارتقای حرفه ای و مسلط بودن به دانش روز یک نیاز قلمداد می شود.

آموزش نظام مهندسی

مهندسان در هر مرحله با یادگیری و کسب تجربه در زمینه فعالیت و رشته تخصصی خود نه تنها به دانش و علوم فردی خود می افزایند بلکه برای عملکرد بهینه و تلاش در جهت سازندگی بهتر و بیشتر و همچنین بالا بردن سطح کیفی ساخت و ساز کشور قدم بر می دارند.

جامعه پیشرفته و کشورهای توسعه یافته به علوم روز آگاهی داشته و همواره نیازمند آموزش و یادگیری است، برگزاری دوره های آموزشی گام موثری در جهت برقراری امنیت، سلامت ساختمان هاست.

آموزش نظام مهندسی در پی ایجاد رقابت سالم و تشویق متخصصان برای ارائه و نوآوری ها، طرح ها و پیشنهادهای کاربردی و مفید است تا بتواند خدمات شایانی به صنعت ساختمان کشور بکند.

فرآیند آموزش نظام مهندسی

مهندسان در روند آموزشی خود با فراگیری قوانین و ضوابط و همچنین دانش مهندسی با حضور در دوره های آموزشی در قالب مشخص شده و چارچوب های استاندارد موفق به اخذ مدارک لازم می شوند.

آموزش نظام مهندسی به این دانش آموختگان کمک می کند تا بتوانند از تلفیق آموزه های خود با تجربه در کارگاه های ساختمانی پروژه های با کیفیت و اصولی اجرا کنند و روز به روز سطح آگاهی، کیفیت و راندمان کاری خود را بالا ببرند.

در فرآیند آموزش نظام مهندسی که جزء وظایف اصلی سازمان است باید جایگاه مهندسان در رشته های مربوطه مشخص تثبیت شود تا افراد باصلاحیت از غیر جدا شوند.

در مراحل آموزش نظام مهندسی سیستم غربالگری انجام شده و سکان هدایت و اجرای امور ساخت و ساز از دست افراد بی صلاحیت گرفته شده و فرصت بیشتر و بهتری در اختیار دانش آموختگان و متخصصان قرار خواهد گرفت.

برای نظارت و کنترل ساختمان ها در ساخت و ساز شهری و پروژه های عمرانی به دانش تخصص و تجربه افراد ذی صلاح نیاز است و باید تعیین صلاحیت و کسب گواهی لازم از مراجع معتبر در این زمینه با آموزش نظام مهندسی شکل بگیرد.

کیفیت ساختمان به لحاظ فنی با نظارت و کنترل افرادی انجام می شود که صلاحیت لازم را داشته و مهر تاییدی برای هدف گذاری و حیاتی بودن آموزش نظام مهندسی است.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ دی ۹۷
1161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0