حمایت نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین از توسعه گلخانه ها ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین

حمایت نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین از توسعه گلخانه ها

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین بیان کرد: ارایه مجوزهای لازم به سرمایه گذاران گلخانه ها اولویت تظام مهندسی کشاورزی قزوین در سال جاری است.

کد خبر: 970716008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مهر ۹۷ - ۵:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین بیان کرد: ارایه مجوزهای لازم به سرمایه گذاران گلخانه ها اولویت تظام مهندسی کشاورزی قزوین در سال جاری است.

حمایت نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین از توسعه گلخانه ها

حمایت نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین از توسعه گلخانه ها

نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین از توسعه  گلخانه ها حمایت میکند

فرزاد خوش اخلاق گفت: با توجه به این که توسعه گلخانه ها جزو سیاستهای مهم وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، کمک به تسهیل در امور سرمایه گذاران و ارایه مجوز به واجدان شرایط برای سرمایه گذاری در این حوزه را جزو اولویتهای کاری خود قرار داده ایم.
خوش اخلاق ادامه داد: مجوز به سرمایه گذاران ساخت گلخانه در استان قزوین با رعایت چارچوبهای قانونی بدون محدودیت خاص و در کمترین زمان ممکن توسط نظام مهندسی کشاورزی قزوین ارایه می گردد.
وی تصریح کرد: توسعه گلخانه ها ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی را به دنبال دارد و از آن جا که کشور ما دارای سرزمینی گرم و خشک بوده و شاهد خشکسالی نیز هستیم باید به سمت کشاورزی گلخانه ای روی بیاوریم.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قزوین اظهار داشت: کاهش پنجاه تا هفتاد و پنج درصدی مصرف آب، افزایش اشتغال و رشد قابل توجه تولید از مزایای کشاورزی گلخانه ای بشمار میرود.

حمایت نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین از توسعه گلخانه ها

خوش اخلاق خاطر نشان کرد: در قزوین سیاست گذاری خوبی برای توسعه کشت گلخانه ای شده است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان نیز از این رویکرد حمایت میکند.
صد و پانزده واحد گلخانه ای در استان در حوزه کشت انواع گلها، صیفی جات و توت فرنگی به فعالیت میپردازند.
از مجموع واحدهای یاد شده شصت و شش واحد در مساحتی به وسعت سی و پنج هکتار به کار تولید صیفی جاتی مانند خیار و گوجه و فلفل مشغول هستند و هفده واحد گلخانه ای نیز در مساحتی به وسعت ۴٫۶ پرورش انواع گل و گیاه زینتی مشغول هستند.
شانزده واحد نیز در مساحتی به وسعت ۷٫۸ هکتار به کار پرورش و تولید انواع نشای گیاهان میپردازند و همین تعداد واحد نیز در نه هکتار به تولید توت فرنگی اختصاص دارد.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مهر ۹۷
1466 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0