توسعه گلخانه‌ها، تحقق رونق تولید در زمینه کشاورزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

توسعه گلخانه‌ها، تحقق رونق تولید در زمینه کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: گلخانه‌ها به علت این که بهره‌وری بالایی در کشاورزی دارند، می ‌توانند نقش مهمی در تحقق رونق تولید داشته باشند.

کد خبر: 980127010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ فروردین ۹۸ - ۳:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: گلخانه‌ها به علت این که بهره‌وری بالایی در کشاورزی دارند، می ‌توانند نقش مهمی در تحقق رونق تولید داشته باشند.

توسعه گلخانه‌ها، تحقق رونق تولید در زمینه کشاورزی

توسعه گلخانه‌ها، تحقق رونق تولید در زمینه کشاورزی

توسعه گلخانه‌ها به تحقق رونق تولید در  زمینه کشاورزی می‌ انجامد

شاهرخ رمضان‌نژاد ظهر امروز در گردهمایی نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت‌ های گلخانه‌ای با عنوان این که مهم‌ترین ابزاری که می‌ تواند ما را در رونق تولید موفق کند، بهره‌وری است، گفت: اگر سیاست بهره‌وری را در کشاورزی دنبال کنیم حتما به رونق تولید نیز می‌ رسیم.
رمضان نژاد با عنوان این که گلخانه‌ها یکی از بهره‌ورترین روش‌ های تولید در کشاورزی است، افزود: سهم بهره‌وری در رشد کشور نیز در برنامه ششم دیده شده است و بهره‌وری به این معناست که با هزینه کم تر به تولید بیشتر دست پیدا کنیم.
وی، مجریان بهره‌وری بویژه در زمینه کشاورزی بیش ترین نتیجه را می‌برند، گفت: یکی از موضوعات مهم در زمینه کشاورزی آب است که با بهره‌وری می‌ توان آب را بعنوان ذخیره و پس انداز برای بهره‌ور در نظر گرفت.
وی با تاکید بر نقش گلخانه‌ها در بهره‌وری اظهار داشت: در سطوح مختلف این امکان در اختیار تمامی متقاضیان قرار می ‌گیرد و فرقی بین گلخانه‌های کوچک و بزرگ نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با عنوان این که فعالیت در حوزه گلخانه یکی از سودآورترین فعالیت ‌ها است، اظهار داشت: اگر این فعالیت بصورت زنجیره‌ای دنبال گردد می‌تواند سودآوری بیش تری داشته باشد.

توسعه گلخانه‌ها، تحقق رونق تولید در زمینه کشاورزی

وی با عنوان این که صدور مجوزها یکی از ماموریت ‌های نظام مهندسی کشاورزی در زمینه توسعه گلخانه‌ها است، بیان داشت: نگاه و رویکرد ما این است که بوروکراسی‌های موجود کم‌تر گردد و سرمایه‌گذار مشکلی برای صدور و گرفتن مجوز نداشته باشد.
رمضان نژاد با تاکید بر این که دستگاه‌ های مرتبط برای سرعت بخشی در امر صدور مجوز همکاری بیشتری داشته باشند، خاطر نشان ساخت: مسئولان استانی می ‌توانند دستگاه‌ هایی که کم کاری می ‌کنند را به سازمان و استانداری معرفی کنند.
وی با عنوان این که تجارت و بازرگانی موضوع دیگری است که در زمینه گلخانه‌ها دیده می ‌شود، ادامه داد: محصولات گلخانه‌ای اغلب صادرات محور است امری که در محصولات کشاورزی تولید شده در فضای باز امکان کم تری دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یاد آور شد: در گلخانه‌ها محصولات متناسب با ذائقه بازار تولید می گردد و بنابراین با همکاری و نهادینه کردن فرهنگ توسعه گلخانه‌ای می ‌توان نقش مهمی در رونق تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایفا نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ فروردین ۹۸
605 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0