مجوزدار شدن واحدهای دامداری کوچک روستایی استان خراسان شمالی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی

مجوزدار شدن واحدهای دامداری کوچک روستایی استان خراسان شمالی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی بیان کرد: واحدهای دامداری کوچک و نیمه صنعتی که تا پیش از این، امکان اخذ مجوز از سازمان را نداشتند اکنون میتوانند مجوزهای لازم اخذ کنند و از خدمات کارشناسان بهره مند گردند.

کد خبر: 971207001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ اسفند ۹۷ - ۸:۵۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی بیان کرد: واحدهای دامداری کوچک و نیمه صنعتی که تا پیش از این، امکان اخذ مجوز از سازمان را نداشتند اکنون میتوانند مجوزهای لازم اخذ کنند و از خدمات کارشناسان بهره مند گردند.

مجوزدار شدن واحدهای دامداری کوچک روستایی استان خراسان شمالی

مجوزدار شدن واحدهای دامداری کوچک روستایی استان خراسان شمالی

واحدهای دامداری کوچک روستایی استان  خراسان شمالی مجوزدار می گردند

حسن نامجو گفت: طبق ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی از این پس صدور مجوز واحدهای دامداری روستایی و نیمه صنعتی و واحدهای آبزی پروری روستایی و پرورش کرم ابریشم به این سازمان واگذار گردیده است.
نامجو ادامه داد: قبل از ابلاغ این بخشنامه دامداریهایی که خارج از محدوده روستا و در چهارچوب ضوابط واحدهای صنعتی قرار نمیگرفتند امکان اخذ مجوز صنعتی و روستایی را نداشتند.
وی اظهار داشت: هم‌چنین در گذشته واحدهای دامداری روستایی باید پانصد تا ۱ هزار متر خارج از محدوده روستا قرار میگرفتند تا مجوز اخذ کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی افزود: طبق این دستورالعمل این مشکلات حل شده است و برای دامداریهای روستایی و نیمه صنعتی خارج از محدوده روستا نیز توسط این سازمان مجوز صادر می گردد.
وی با اشاره به صدور حدود ۱ هزار و هفتصد پروانه دامداری در محدوده روستا فقط در مدیریت جهاد کشاورزی بجنورد، ادامه داد: در گذشته نقشه ای برای واحدهای دامداری صادر نمیشد.
نامجو اظهار داشت: با وجود این، اکنون برای همه واحدهای دامداری که از این سازمان پروانه تاسیس اخذ میکنند نقشه فنی دامپروری توسط شرکت های مشاور ارائه می گردد.
وی تصریح کرد: با انجام این روند تمام مراحل کار در حین ساخت تا مراحل تولید توسط یک کارشناس دامپروری از ابتدا تا انتها نظارت می گردد.
نامجو گفت: هم‌چنین در زمان تولید نیز یکی از کارشناسان سازمان کشاورزان را در روند تولید راهنمایی میکند تا از جیره غذایی درست استفاده کرده و سلامت دام حفظ و از بیماری جلوگیری گردد.

مجوزدار شدن واحدهای دامداری کوچک روستایی استان خراسان شمالی

وی، از دیگر تفاوتها در انجام این روند را ورود دانش به مراحل تولید دام دانست و افزود: این امر سبب کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در واحدهای دامداری طی مراحل ساخت تا تولید می گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی ادامه داد: از سال نود و دو تا امروز ۱ هزار و پنحاه و شش فقره مجوز فعالیت اصولی واحدهای دامداری صنعتی در این سازمان صادر شده که منجر به صدور سیصد و هفتاد و چهار فقره پروانه تاسیس و ششصد و هفتاد و شش فقره پروانه بهره برداری شده است.
هم اکنون دو هزار و پانصد دانش آموخته در رشته های مرتبط با بخش کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی این استان هستند که به کشاورزان مشاوره های فنی و خدماتی ارائه میدهند.
در خراسان شمالی دو میلیون و سی و شش هزار راس دام سبک شامل ۱ میلیون و هفتصد و بیست و سه هزار راس گوسفند، حدود سیصد و سیزده هزار راس بز و هشتاد و یک هزار و هشتصد و هشتاد راس گاو و گوساله، دو هزار سیصد و پنجاه نفر شتر و در مجموع هشتاد و چهار هزار و دویست و سی راس دام سنگین و در مجموع حدود ۳ میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده میشود.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۷
1235 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0