تهران جنگل ساختمانی است عباس آخوندی بیان کرد

تهران جنگل ساختمانی است

عباس آخوندی بیان کرد: بعنوان کسیکه سال‌ ها عضو نظام مهندسی و عضو شورای مرکزی این سازمان بوده‌ ام می‌ گویم به پیر، به پیغمبر اگر کار نظام مهندسی با میل و رغبت بهره ‌بردار نباشد، به زور نمی ‌توان خدمتی را به مردم فروخت.

کد خبر: 970421006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ تیر ۹۷ - ۱۰:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرحجع اخبار نظام مهندسی کشور،عباس آخوندی بیان کرد: بعنوان کسیکه سال‌ ها عضو نظام مهندسی و عضو شورای مرکزی این سازمان بوده‌ ام می‌ گویم به پیر، به پیغمبر اگر کار نظام مهندسی با میل و رغبت بهره ‌بردار نباشد، به زور نمی ‌توان خدمتی را به مردم فروخت.

تهران جنگل ساختمانی است

تهران جنگل ساختمانی است

تهران جنگل  ساختمانی است

وزیر راه و شهرسازی در بیست و یکمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان با انتقاد از رویه کنونی حاکم بر سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت: در پروژه‌هایی دیده شده که امضای دویست مهندس در پای یک نظارت وجود داشته است. معلوم است که این یعنی امضا فروشی. این یعنی هیچ نظارتی انجام نشده است. نمی ‌توانیم خودمان را گول بزنیم.
آخوندی ادامه داد: اکثر ساختمان‌ ها با نقشه هیچ تطابقی ندارد. حرف ما اینست که این بساط دو نقشه‌ ای را از میان بردارید. من بعنوان کسیکه سال ‌ها عضو شورای مرکزی نظام مهندسی بودم اعلام می ‌کنم به پیر، به پیغمبر اگر کار نظام مهندسی با میل و رغبت بهره‌بردار نباشد، به زور نمی ‌توان خدمتی را به مردم فروخت. وقتی بزور خدمتی را می ‌فروشید، آخر کار همین ۲ امضاء و ۳ امضاء می‌ شود و کسی هم پاسخگو نیست.
وی با عنوان این که هر کسی باید خدمات مهندسی ارائه می ‌دهد، مسئولیت کار و امضای خود را بپذیرد، خاطر نشان کرد: وقتی می ‌بینیم که چندین امضاء پای یک نقشه وجود دارد یعنی هیچ کس کنترل نکرده و همه فرآیند شکلی و صوری است. ما چطور می‌ توانیم با این وضعیت سرمان را بالا بگیریم.
آخوندی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تصریح کرد: دولت و شهرداری باید کنترل کنند تا قانون و منافع عمومی حفظ شود اما بهره‌ بردار منافع خود را دارد. بنابراین شما نمی ‌توانید هم نظارت و اجرا را با هم انجام دهید.

تهران جنگل ساختمانی است

وی با عنوان اینکه این خلط مبحث ریشه شهرفروشی و تخلفات است، خاطر نشان ساخت: ما می‌ گوییم کسیکه می ‌خواهد کنترل کند، یا باید مهندس شهرداری باشد یا مالک خودش کسی را انتخاب کند. لذا ۲ مفهوم نظارت و بازرسی را تعیین کردیم. ناظر حافظ منافع مالک است اما بازرس کنترل کننده مقررات ملی ساختمان از سوی شهرداری است.
وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: این خلط مفهوم در حالت اولیه نبود اما بعدها پدید آمد که با وضعیت فعلی رو به رو هستیم. یک ملغمه‌ ای ایجاد شده که هیچکس به هیچکس پاسخگو نیست. این قصه جنگل ساختمانی تهران از اینجا بیرون می ‌آید. ما گفتیم ناظر و بازرس را تفکیک کردیم. ناظر اصلا قرار نیست حافظ منافع عمومی باشد. البته باید از مقررات تبعیت کند اما حقوق مالک نمایندگی خواهد کرد و بازرس بخش نظارت که حافظ منافع عمومی و مقررات نمایندگی می‌ کند.

منبع : تابناک

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۷
1087 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0