ارائه خدمات مهندسی اصل، آزادی و رقابت است عباس آخوندی

ارائه خدمات مهندسی اصل، آزادی و رقابت است

«همه حرف من این است که در ارائه خدمات مهندسی اصل، آزادی و رقابت است» این جمله را عباس آخوندی بیان می ‌کند. وزیری که طی چند ماه اخیر با صدور ۴ بخشنامه سعی کرده تا بازار خدمات مهندسی را نظم جدیدی دهد.

کد خبر: 970725007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مهر ۹۷ - ۹:۱۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،«همه حرف من این است که در ارائه خدمات مهندسی اصل، آزادی و رقابت است» این جمله را عباس آخوندی بیان می ‌کند. وزیری که طی چند ماه اخیر با صدور ۴ بخشنامه سعی کرده تا بازار خدمات مهندسی را نظم جدیدی دهد. او در انتقاد به روش توزیع کار فعلی که از طرف سازمان نظام مهندسی میان مهندسان ناظر انجام می ‌شود، بیان کرد: «وقتی دنبال توزیع کار می‌ روید، در نهایت یک سری کلونی ‌های حقیر تولید می‌ گردد که از آن ها مهندسی، فناوری و هیچ چیز دیگری را شاهد نیستیم. در این حالت، سیستمی ‌ایجاد می‌گردد که در آن آزادی و حق انتخاب اصل نیست و مالک هیچ حقی در انتخاب مهندسانی که قاعدتا باید به او ارائه خدمات کنند، ندارد که در اینصورت نیز رشد مهندسی امکان ‌پذیر نیست.»

ارائه خدمات مهندسی اصل، آزادی و رقابت است

ارائه خدمات مهندسی اصل، آزادی و رقابت است

ارائه خدمات مهندسی اصل، آزادی  و رقابت است

این جملات جمع بندی انتقاد آخوندی به وضعیت موجود است که موجب شده برای تغییر وضعیت دست بکار شود. حالا در ادامه این مسیر، با برگزاری هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی، این نقطه امید بوجود آمده که ممکن است با تکمیل مسیر اصلاحات انجام شده، این سازمان به حوزه ماموریت‌ های اصلی تعریف شده برای آن در قانون باز گردد و یک پوست اندازی جدی در ساختار آن شکل بگیرد. ولی برای آن که این اصلاحات ساختاری انجام گردد، یک ابهام اصلی وجود دارد. این که اساسا آفت سازمان نظام مهندسی ساختمان طی همه دوره ‌های گذشته چه بود؟ چه شد که این سازمان از مسیر اصلی منحرف و به جای ایفای نقش در ارتقای کیفی ساختمان درصدد تحقق منافع صنفی برآمد؟

ارائه خدمات مهندسی اصل، آزادی و رقابت است

 

با وجود تعدد آسیب ‌ها در ساختار و بدنه این سازمان، اگر بنا شد سازمان نظام مهندسی ساختمان در مسیر اصلاحات گام بردارد باید از کجا آغاز کند؟ اصلاح قانون یا تغییر ماموریت ‌ها؟ در صفحه باشگاه اقتصاددانان امروز با مرور تمامی این مسائل، از کارشناسان و صاحبنظران این حوزه پرسش شده است که برای اجرای اصلاحات در سازمان نظام مهندسی چه باید کرد؟

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ مهر ۹۷
1498 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0