وزیر در آخرین روزهای وزارت هم از حاشیه ‎سازی دست بر نمی‌دارد عباس آخوندی

چرا وزیر راه و شهرسازی در آخرین روزهای وزارت هم از حاشیه ‎سازی دست بر نمی‌دارد؟

عباس آخوندی، به تازگی مدعی جعلی بودن دانشنامه ریاست سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شده است. آخوندی قبل از این نیز ضمن مخالفت با توصیه ریاست ‌جمهوری برای تعویق ۲ ماهه انتخابات هیئت‌ مدیره ‌های سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها برای اکبر ترکان مشاوری روحانی ابراز تاسف کرده و اتهاماتی را متوجه وی کرده بود. اقدامات وزیر راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی همزمان شده با بحث استعفا و استضیاح وی.

کد خبر: 970708021 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ مهر ۹۷ - ۴:۱۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، عباس آخوندی، به تازگی مدعی جعلی بودن دانشنامه ریاست سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شده است. آخوندی قبل از این نیز ضمن مخالفت با توصیه ریاست ‌جمهوری برای تعویق ۲ ماهه انتخابات هیئت‌ مدیره ‌های سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان استان ‌ها برای اکبر ترکان مشاوری روحانی ابراز تاسف کرده و اتهاماتی را متوجه وی کرده بود. اقدامات وزیر راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی همزمان شده با بحث استعفا و استضیاح وی.

وزیر در آخرین روزهای وزارت هم از حاشیه ‎سازی دست بر نمی‌دارد

وزیر در آخرین روزهای وزارت هم از حاشیه ‎سازی دست بر نمی‌دارد

چرا وزیر راه و شهرسازی در آخرین  روزهای وزارت هم از حاشیه ‎سازی دست بر نمی‌دارد؟

برخی می‌ گویند این قبیل اقدامات فرار به جلوی آخوندی است تا به این ترتیب وی هیچ پاسخگویی به عملکرد پنج ساله خود در بخش مسکن و حمل‌ و نقل نداشته باشد. واقعیت آنست که متاسفانه در دولت افرادی که در راس آن ها آخوندی بوده و هست ناکارآمد و ناتوان هستند و هر از چند گاهی برای فرار از پاسخگویی و مطالباتشان در حواشی سیر می ‌کنند.
این قبیل افراد برای فرار از ناکارآمدی تلاش می‌ کنند حاشیه سازی کنند، این روش در دوره آقای خاتمی ریاست جمهوری دولت اصلاحات نیز انجام می‌ شد. در آن زمان عمدتا وزرا با چنین حربه‌ هایی از پاسخگویی به مطالبات اصلی فرار  می‌ کردند.
وزرات راه و شهرسازی یکی از بزرگ ترین وزارتخانه‌ های این دولت است که متاسفانه نابجا این ادغام گردید و هر کسی توان اداره این وزارتخانه را ندارد. وزیر راه و شهرسازی کنونی که آدم تکنوکرات و اصلاح طلبی است نمی ‌توانست برای این وزارتخانه کارایی لازم را داشته باشد.
ناکارآمدی شخص وزیر راه سبب شده تا  وی در حدود پنج سال چه در بحث مسکن، چه در حمل ‌و نقل، چه در بخش ریلی که از اهمیت زیادی برای کشور برخودار است و چه در حوزه ‌های معماری و شهرسازی عملکرد قابل دفاعی نداشته باشد.
آخوندی، اخیرا برای حاشیه سازی به مباحث سازمان نظام مهندسی ساختمان پرداخته، سازمانی که  تشکل و ساختار و قانون دارد، ولی با ورودهای نا به جای آخوندی، طیف گسترده‌ای از مهندسان از رفتار وی نارحت بوده و هستند.
از طرف دیگر بسیاری از مهندسان منتقد عملکرد وزیر راه و شهرسازی برای انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها رد صلاحیت شده‌اند. البته با این وجود در انتخابات هفته پیش، برخی استان‌ ها عمده کسانی که رای آورده‌اند افرادی هستند که جزو منتقدان و مخالفان هستند و تیر آخوندی در این رابطه به سنگ خورده است.

وزیر در آخرین روزهای وزارت هم از حاشیه ‎سازی دست بر نمی‌دارد

آخوندی طی روزهای اخیر پا را فراتر نهاده و مدعی جعلی بودن دانشنامه ریاست سابق سازمان نظام مهندسی کشور شده است. فرافکنی و برخورد های وزیر راه و شهرسازی با هدف حذف برخی رقبا در حال انجام است که آشکار ترین آن ها تعلیق پروانه اشتغال بکار فرج‌الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده است.
مهدی هاشمی _ ریاست سابق این سازمان بر پیگیری قضایی و حقوقی ادعاهای وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است. بطور قطع مدارک تحصیلی ریاست سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در  نظام مهندسی، وزارت کشور، وزارت راه و… موجود است و براحتی می ‌توان صحت و سقم آن را مشخص کرد.
از طرف دیگر وزیر راه وشهرسازی می ‌توانست به راحتی موضوع جعل دانشنامه را از طریق شورای انتظامی نظام مهندسی یا قوه قضاییه پیگیری کند. هم چنین نقض حکم ریاست ‌جمهوری برای فرج‌الله رجبی از طرف مدیر رده ‌پایین تر مانند آخوندی تامل‌ برانگیز و مایه تاسف است.

منبع : افق

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۹۷
851 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0