شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران‌شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران  عباس آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به ‌کار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

عباس آخوندی پروانه اشتغال بکار ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور را تعلیق کرد. این اقدام حدود ۱ هفته بعد از یادداشت عباس آخوندی در مورد تعارض منافع ریاست شورای مرکزی و همزمانی آن با نمایندگی مجلس صورت گرفته است.

کد خبر: 970707007 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مهر ۹۷ - ۱۰:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عباس آخوندی پروانه اشتغال بکار ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور را تعلیق کرد. این اقدام حدود ۱ هفته بعد از یادداشت عباس آخوندی در مورد تعارض منافع ریاست شورای مرکزی و همزمانی آن با نمایندگی مجلس صورت گرفته است.

تعلیق پروانه اشتغال به ‌کار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

تعلیق پروانه اشتغال به ‌کار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

پروانه اشتغال به ‌کار ریاست سازمان نظام مهندسی  ساختمان تعلیق شد

آخوندی هفته گذشته طی یادداشتی به موضوع انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور و تعارض‌ منافع در این رابطه پرداخت.
وزیر راه و شهرسازی در این یادداشت به نامه هفت ماه پیش سازمان بازرسی مبنی بر تعارض پذیرش ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی همزمان با نمایندگی مجلس اشاره و بیان کرده بود:
«… این ‌بار نیز در راس مخالفان رییس شورای مرکزی موجود و همزمان عضو کمیسون عمران مجلس قرار گرفت. آشکار بود که هیچ اقدام خلاف قانونی صورت نپذیرفته و آن چه ابلاغ شده‌ بود عینِ قانون بود. لذا، به رغم شکایت بردن‌ ها به دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قانونی و نظارتی، هیچ خدشه ‌ای به اقدام صورت گرفته وارد نشد. ریاست شورای مرکزی با استفاده از موقعیت نمایندگی خود در مجلس‌ به همه استان‌ ها ابلاغ کرد که بخش نامه‌های وزیر را اجرا نکنید و در راس متخلفان قرار گرفت.
من براساس اختیار ناشی از ماده بیست و سه آیین‌ نامه اجرائی قانون، پروانه‌ ریاست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را که بیش ترین تخلف‌ ها را داشت تعلیق کردم. او نیز شکایت برد که ابلاغ تعلیق مرا توقیف کند، لیکن چون کاملا قانونی بود موفق نشد. حال من در برابر ۱ پرسش مکرر قرار گرفتم که چرا با ریاست شورای مرکزی که رسما و آشکارا فرمان تخلف از مقررات می ‌دهد برخورد نمی‌ کنید و به پایین‌ دست‌ها می ‌پردازید؟ البته که سوال درستی بود و هست.
در همین اثنا، نامه ‌ای در بهمن ماه سال گذشته از سازمان بازرسی کل کشور به ‌دستم رسید که پذیرش ریاست شورای مرکزی همزمان با نمایندگی مجلس در تعارض است. چون سازمان توسط وزیر راه‌ و شهرسازی نظارت می گردد حال آن که نماینده به صفت عضوی از مجلس شورای اسلامی در دستگاه نظارت بر وزیران قرار دارد و در واقع ناظر و منظور یکی شده است. من موضوع را بلافاصله برای اخذ نظر به مجلس شورای اسلامی فرستادم. لیکن، تا به حال هنوز نظری دریافت نکرده‌ام.
به هر روی، باید این تعارض منافع نیز حل‌ و فصل گردد. اگر چه انجام اصلاحات و مبارزه با فساد در کشور راه پُر سنگلاخ و سختی است، لیکن با علم و آگاهی آن را انتخاب کرده ام. باز با شما سخن خواهم گفت. پایدار باشید.»
حال بعد از حدود ۱ هفته خبر می ‌رسد وزیر راه و شهرسازی برای حل و فصل این تعارض منافع دست بکار شده است. یک منبع آگاه در وزارت راه و شهرسازی از تعلیق پروانه اشتغال بکار فرج‌الله رجبی _ ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور توسط وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
رجبی دی ماه سال نود و پنج با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی و حکم ریاست ‌جمهوری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و جایگزین اکبر ترکان شده بود. با تعلیق پروانه اشتغال بکار وی، ادامه ریاست بر شورای مرکزی نظام مهندسی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور چند روز پیش در واکنش به این مسئله که اخیرا وزیر راه و شهرسازی ادعاهایی را در رابطه با شما به‌ عنوان ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی اسختمان مطرح کرده است، گفت: موضوع تعارض منافع اساسا اشتباه جا افتاده است؛ نظام مهندسی ساختمان همیشه حیاط خلوت وزارت راه و شهرسازی بوده است.

تعلیق پروانه اشتغال به ‌کار ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

رجبی با عنوان این‌ که بنده بعد از انتخاب بعنوان نماینده استان فارس از طرف ریاست جمهوری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شدم، ادامه داد: خود آقای آخوندی بنده را برای این پُست پیشنهاد داد، چرا همان زمان این مسئله را عنوان نکرد. واقعیت آنست که این اظهارات مبنای قانونی ندارد. دولتی ‌ها وقتی احساس می‌ کنند در حال از دست دادن حیاط خلوت خود هستند به چنین اقداماتی متوسل می گردند.
وی با تاکید بر این‌ که بنا نداریم به این بحث وارد شویم، خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی بعد از این ‌که طرح استیضاحش اعلام وصول شده در تلاش است که مسیر آن را به انحراف بکشد. عملکرد ایشان در همه حوزه‌ ها مانند حمل ‌و نقل هوایی، جاده‌ای ریلی و بویژه مسکن بسیار ضعیف بوده و می ‌خواهد با جریان سازی مسیر استیضاح به انحراف برشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌ که نباید درگیر این حاشیه ‌سازی وزیر راه و شهرسازی شد، بیان داشت: قابل ذکر است که بحث ریاست بر سازمان نظام مهندسی و نمایندگی مجلس از مجلس استفتاء شده و مشکلی نداشته است.
نامه ‌نگاری اکبر ترکان به ریاست جمهوری برای تعلیق انتخابات هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور و پاسخ وزیر راه و شهرسازی به این درخواست در هفته‌ای که گذشت، جنجال برانگیز شده بود.

منبع : شفقنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۷
1292 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0