قربانخانی مشاور رجبی شد بازگشت قربانی

قربانخانی مشاور رجبی شد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، طی حکمی مهندس حسن قربانخانی، رئیس سابق سازمان ساختمان کشور را به سمت مشاور امور خدمات خود منصوب کرد.

کد خبر: 970321010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ خرداد ۹۷ - ۷:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، فرج الله رجبی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، طی حکمی مهندس حسن قربانخانی، رئیس سابق سازمان استان تهران را به سمت مشاور امور خدمات خود منصوب کرد.

قربانخانی مشاور رجبی  شد

مهندس حسن قربانخانی، که بدلیل تمرد از ابلاغیه های وزیر راه و شهرسازی با تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسی خود، از سمت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برکنار شده بود، با حکم جدید فرج الله رجبی، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، به سمت مشاور امور خدمات او منصوب شد.

در همین رابطه بخوانید

تعلیق پروانه اشتغال با کار رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران

ما هیچ کار خلاف قانون مقررات انجام نداده ایم

به نظر می رسد، این حکم نوعی دلجویی از قربانخانی از سوی رجبی باشد؛ چرا که قربانخانی بدلیل اجرای دستور رجبی در مورد عدم اجرای شیوه نامه ها و بخشنامه های عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، جایگاه و پروانه خود را از دست داد. امری که قربانحانی در مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز، به آن تاکید کرد: بعد از آن ابلاغیه، وزیر کشور نامه ای به وزیر راه و شهرسازی و استانداران نوشت و ادارات کل آن را ابلاغ کردند، همچنین نامه ای به آقای رجبی، رئیس شورای مرکزی نوشت. وزیر کشور اعلام کرد آقای آخوندی این ابلاغیه بدون هماهنگی بوده و قانونا باید مشترک تنظیم می شد. دستورالعمل مغایرت های قانونی دارد و باید حل شود، بنابراین به استان داران اعلام کردند تا رفع مغایرت ها اجرا نکنید.

قربانخانی مشاور رجبی شد

حال سوال اصلی این است که آیا سمت مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای فردی که فاقد پروانه اشتغال به کار مهندسی است، وجهات قانونی و مقبولیت دارد یا خیر. همچنین، این انتصاب نشان می دهد که رجبی در تلاش است همچنان از تمامی ظرفیت ها و بضاعت های خود در مقابل وزارت راه و شهرسازی استفاده کرده و به گونه ای پیام دیگری برای سایر روسای سازمان هایی که بخشنامه های وزیر را اجرا نمی کنند، بفرستد.

قربانخانی مشاور رجبی شد

این انتصاب، مرحله جدید از نزاع وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده و نشان دهنده ادامه این تنش هاست.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ خرداد ۹۷
12812 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0