دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران در گفت‎و‎گو با فناوران:

سازمان تا آخر بهار گواهی صنفی تحلیل فعالیت می‎دهد

فخری زارع- نزدیک به سه سال از زمانی که ائتلاف تبسم با سر لیستی ناصرعلی سعادت در دور چهارم سکان مدیریت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران را به دست گرفت، می‎گذرد. در این مدت زمان سازمان نظام صنفی رایانه‎ای توانسته تاحدی اعتماد صنفی را جلب کند و از رخوت و انزوا به درآید. یکی از شعارهای مهم این دور هیات مدیره، بازیافت جایگاه واقعی سازمان نظام صنفی رایانه‎ای و ارایه خدمات به اعضا بود که به گفته رییس سازمان، بخش عمده ای از آن محقق شده است. به گونه ای که درآمد نصر تهران با پرداخت حق عضویت اعضا 12 برابر افزایش یافته و از 200 میلیون به 2/5 میلیارد تومان رسیده است. اما هیات مدیره سازمان علاوه بر جمع آوری آمار و اطلاعات صنف فناوری اطلاعات، بازنگری آیین نامه سازمان، توسعه فضای کسب و کار، ساماندهی بازار و ... برای سال 96 دو برنامه مهم دیگر هم در دستور کار دارد که در گفت‎و‎گو با اصغر رضانژاد، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران به آن پرداخته‎ایم.

کد خبر: 960217048 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۶ - ۴:۱۲ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ارایه گواهی تحلیل فعالیت را یکی از اقدامات مهم سازمان در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: سال گذشته برخی از اعضا درخواست داشتند که شرکت شان را در خصوص موضوعاتی خاص احراز صلاحیت کنیم که پس از بررسی های بسیار مقرر شد فاز نخست این کار در هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان بهار در تهران به صورت پایلوت انجام شود.سازمان تا آخر بهار گواهی صنفی تحلیل فعالیت می‎دهد

سازمان تا آخر بهار گواهی صنفی تحلیل فعالیت می‎دهد

اصغر رضانژاد افزود: اکنون به دنبال تدوین شاخص هایی هستیم که شرکت ها بر اساس آن ارزیابی شوند و اگر واجد شرایط بودند، تایید صلاحیت شوند.

وی با ذکر مثالی در این‎ باره گفت: وزارت صنعت و معدن و تجارت بر اساس دستورالعمل ۳/۴۰۱۷ اقدام به صدور پروانه تولید نرم افزار می کند که برای شرکت های نرم افزاری دردسرساز شده است.

سازمان تا آخر بهار گواهی صنفی تحلیل فعالیت می‎دهد

سازمان تا آخر بهار گواهی صنفی تحلیل فعالیت می‎دهد

رضانژاد توضیح داد: براساس این دستورالعمل، شرکت های نرم افزاری برای دریافت پروانه تولید باید حداقل ۵ مهندس برنامه نویس داشته باشند و هر دو سال دو محصول جدید نرم افزاری تولید کنند  و در غیر این صورت پروانه تولیدشان باطل می شود یا تولیدکننده شناخته نمی شوند. در حالی که برخی از شرکت های تولیدکننده نرم افزار، کوچک هستند و تعداد برنامه نویسان آنها کمتر از پنج نفر است. ضمن اینکه محصولات شان را هر سال یا دو سال یکبار به روز می کنند.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای افزود: به دلیل همین مشکلات سازمان تصمیم گرفت در مقوله ارایه گواهی فعالیت ورود کند و مطمئن هستیم در گذر زمان گواهی تایید صلاحیت سازمان ملاک سازمان های دولتی خواهد بود.
وی گفت: قطعا در هر حوزه ای که متقاضان صنفی نیازمند تایید صلاحیت باشند و سازو کار دولتی آن فراهم نباشد، ورود خواهیم کرد.
وی افزود: این تاییدیه ها اجباری نیست و شرکت هایی که نیاز داشته باشند، می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.
  مجوز سازمان؛ شرط داد و ستد 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای در خصوص اقدام دیگر سازمان در سال ۹۶ گفت: در جلساتی که از طریق حراست سازمان نصر با حراست سازمان های مختلف داشتیم، مقرر شد که مجوز سازمان شرط حراست ها برای داد و ستد رایانه‎ای باشد.
رضانژاد افزود: دستگاه های دولتی موظفند برای تامین کالاهای رایانه‎ای مورد نیاز خود از حراست استعلام بگیرند و از این پس شرکت هایی می توانند کالای سازمان ها را تامین کنند که مجوز سازمان نصر داشته باشند.
وی اضافه کرد: برخی شرکت ها هنوز مجوز سازمان نظام صنفی را نگرفته اند که با این اقدام بحث الزامی بودن مجوز سازمان بیشتر رعایت می شود.
رضانژاد اضافه کرد: با ابلاغ این بخشنامه از سوی حراست نهاد ریاست جمهوری به حراست های سازمان، به زودی این امر اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت ها، ترغیبی یا سلبی باید عضو سازمان نظام صنفی رایانه‎ای شوند، گفت: تاکنون سازمان برخورد سلبی در این باره نداشته است و با فعالیت خود توانسته اعضای زیادی را جذب کند که گواه آن نیز افزایش تعداد برگه رای از ۲۱۰۰ برگه به ۸۲۰۰ برگ رای است.
وی افزود: این نشان می دهد نبض سازمان بیشتر از پیش می زند؛ با این وجود هنوز شرکت های زیادی هستند که تکلیف قانونی خود را انجام نداده اند و سازمان در نظر دارد با این روش آنها را مجبور به دریافت مجوز
کند.

 

کتاب آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۶
1083 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0