معافیت بخشی از درآمدهای مهندسان عضو سازمان از شمول ارزش افزوده امراللهی

معافیت بخشی از درآمدهای مهندسان عضو سازمان از شمول ارزش افزوده

امراللهی _ خزانه دار سازمان در مورد مهم ترین مصوبه های این کمیسیون بیان کرد: طی هماهنگی با معاونت ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی، خوشبختانه بخشی از درآمدهای مهندسان عضو سازمان از شمول ارزش افزوده معاف شده است.

کد خبر: 970725014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مهر ۹۷ - ۷:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،امراللهی _ خزانه دار سازمان در مورد مهم ترین مصوبه های این کمیسیون بیان کرد: طی هماهنگی با معاونت ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی، خوشبختانه بخشی از درآمدهای مهندسان عضو سازمان از شمول ارزش افزوده معاف شده است.

معافیت بخشی از درآمدهای مهندسان عضو سازمان از شمول ارزش افزوده

معافیت بخشی از درآمدهای مهندسان عضو سازمان از شمول ارزش افزوده

معافیت بخشی از درآمدهای مهندسان عضو سازمان  از شمول ارزش افزوده

به این ترتیب شورای مرکزی بزودی آخرین وضعیت پرداخت ارزش افزوده را به استانها ابلاغ میکند تا در باره تکالیف مالیاتی مشکلی پیش نیاید.
به گفته امراللهی، طبق یکی دیگر از مصوبات این کمیسیون کلیه تکالیف مالیاتی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها توسط مشاور مالیاتی شورای مرکزی مدون و بصورت مشروح به استانها ابلاغ و در آن تمامی وظایفی که سازمانها از نظر مالیاتی به عهده دارند مطرح خواهد شد.
خزانه دار سازمان ابراز امیدواری کرد نظام مهندسی استانها با این اقدام از این پس مشمول مالیاتهای غیر متعارف یا جرایم مالیاتی نشوند.
وی با اشاره وظیفه نظارتی شورای مرکزی بر سازمانهای استانها، از گرداوری فرمتی برای ارزیابی و نظارت مالیاتی استانها خبر داد که طبق آن سازمانها بصورت دوره ای انجام امور مالی و نظام نامه های ابلاغی را به شورای مرکزی گزارش خواهند کرد.
تهیه نظام نامه ای در مورد نحوه انجام پرداختیهای هر سازمان استانی به هیئت مدیره و خزانه داران خود، که در آن سقف و کف این پرداختها تعیین شده، از دیگر مصوبات این کمیسیون بود که جنبه راهنمایی و توصیه دارد و برای پیش گیری از برخی اعمال سلیقه ها صورت میگیرد.


وی در ادامه این مصاحبه از طرح برگزاری جلسه های آموزشی و توجیهی برای خزانه داران و مدیران امور مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها بعد از شروع بکار هیئت مدیره های دوره جدید خبر داد. طرح اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاههای برق به مهندسین عضو سازمان گروه تخصصی برق شورای مرکزی با نگاه ویژه برای توسعه اشتغال مهندسان برق، عقد تفاهم نامه ای را با وزارت نیرو در دستور کار دارد که بموجب آن امور کارشناسی تخصصی در حوزه نیروگاهها و بهره برداری آن ها به عهده مهندسان رشته برق عضو سازمان گذاشته میشود.
خزانه دار سازمان، در توضیح این خبر، ادامه داد: برای بهره وری بیش تر نیروگاهها و رفع اختلافات  احتمالی فنی، تخصصی و اقتصادی بین نیروگاهها و بهره برداران، باب همکاری خوب و امیدوار کننده ای وزارت نیرو باز شده تا با آموزش و اعطای صلاحیت کارشناسی به مهندسین رشته برق بتوان در جهت استفاده از تخصص آن ها اقدام کرد. به این ترتیب علاوه بر اشتغال مولد و مفید مهندسان برق، خدمتی تازه در حوزه صرفه جویی اقتصادی و بهره وری انرژی و تامین منافع ملی صورت می گیرد.
عضو هیئت رئیسه شورا، همچنین عقد یک تفاهم نامه ۳ جانبه برای نظارت بر برق کلیه اماکن و برقراری انشعابات برق را قدم موثری در جهت ایجاد حوزه جدید اشتغال و خدمت برای مهندسان برق توصیف کرد و ارتقاء شبکه های برق و افزایش ایمنی را از پیامدهای مفید آن دانست. این تفاهم نامه با بازنگری و اصلاح شیوه نامه ای که از قبل گرداوری شده، امکان پذیر خواهد شد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ مهر ۹۷
1368 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0