قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره‌ی آیین نامه‌های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

کد خبر: 980908013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۹۸ - ۸:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
کمیسیون عمران در گزارشی ضمن بررسی آیین نامه‌های اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تاکید کرد که باید نحوه اجرای اصل صد و سی و هشت قانون اساسی توسط هیات وزیران قانون‌مند و اصلاح گردد؛ چون بخش عمده‌ای از ایرادات به علت عملکرد هیات وزیران در راستای اجرای این اصل از قانون اساسی است.
در نشست علنی (۳ شنبه) مجلس گزارش کمیسیون عمران در مورد بررسی آیین نامه‌های اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان قرائت گردید. این گزارش در ۵ بخش ۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، صدور پروانه مهارت فنی برای کارگران ماهر، تشکیلات حرفه‌ای کاردان های فنی، آیین نامه‌های اجرایی مواد بیست و هفت و مواد سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را مورد بررسی قرار داده است.
در نتیجه گیری این گزارش تاکید شده است که بخشی از ایرادات ناظر به عملکرد هیات وزیران در راستای اجرای احکام مندرج در مواد چهل و سه و بیست و هفت و سی و سه و بیست و هشت و چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب هفتاد و چهار منبعث از بخشی از اصل صد و سی و هشت قانون اساسی مبنی بر انحصار امکان تفویض اختیار توسط هیات وزیران به کمیسیون‌ های متشکل از چند وزیر است. لذا باید نحوه اجرای اصل صد و سی و هشت قانون اساسی توسط هیات وزیران قانونمند گردد. اگر هم قرار بر تفویض این صلاحیت باشد باید آن را در راستای اصل صد و سی و هشت قانون اساسی صرفا به کمیسیون متشکل از چند وزیر اعطا کنند نه فقط یک وزیر.
در پایان این گزارش در بخش پیشنهادات آمده است که قانون نحوه‌ی اجرای اصل صد و سی و هشت قانون اساسی توسط هیات وزیران اصلاح گردد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۸
491 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0